Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OTK715 | SERVİS DONANIMLARI | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 5,00 |
Önlisans
Türkçe
Öğrencileri yetkili servislerin fiziki yapıları ve teknik ekipmanları hakkında bilgilendirmek.
Prof. Dr. Yusuf SERT Öğr. Gör. Dr. Nevfel Yunus COŞKUN Öğr. Gör.Dr. İsmail Aykut KARAMANLI Öğr. Gör. Mert Can EMRE
1 | Servislerde bulunması gereken ekipmanları tanır. |
2 | Serviste bulunan ekipmanları verimli olarak kullanabilir. |
3 | Serviste bulunan ekipmanların kullanım planını bilir. |
4 | Bir servisin takım hanesini kurabilir. |
5 | Servisin çalışma sisteminin gelişimine katkı sağlayabilir. |
Birinci Öğretim
Ön koşul olan ders yoktur.
Önerilen bir husus yoktur.
Servislerde bulunan makine, teçhizat ve aparatlar, Servis ekipmanlarının kullanım planı.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Atölyelerde servis işlemlerinde kullanılan araç gereç ve aparatların yapıları | Power- point destekli, sözlü- görsel anlatım, soru-cevap. Ders sunusu, online videolar, soru-cevaplar, kısa sınavlar, ödevler. | İnternet araştırması yapma. Verilen ders kaynakları okuma. |
2 | Servis atölyelerinde bulunması gereken cihaz, makine ve aparatlar. | Power- point destekli, sözlü- görsel anlatım, soru-cevap. Ders sunusu, online videolar, soru-cevaplar, kısa sınavlar, ödevler. | İnternet araştırması yapma. Verilen ders kaynakları okuma. |
3 | Serviste gerekli aparatların verimli kullanımı. | Power- point destekli, sözlü- görsel anlatım, soru-cevap. Ders sunusu, online videolar, soru-cevaplar, kısa sınavlar, ödevler. | İnternet araştırması yapma. Verilen ders kaynakları okuma. |
4 | Servis takım hanesinin oluşturulması. | Power- point destekli, sözlü- görsel anlatım, soru-cevap. Ders sunusu, online videolar, soru-cevaplar, kısa sınavlar, ödevler. | İnternet araştırması yapma. Verilen ders kaynakları okuma. |
5 | Atölyenin çalışma özelliklerine göre planlanması. | Power- point destekli, sözlü- görsel anlatım, soru-cevap. Ders sunusu, online videolar, soru-cevaplar, kısa sınavlar, ödevler. | İnternet araştırması yapma. Verilen ders kaynakları okuma. |
6 | Atölye çalışmalarında verimlilik. | Power- point destekli, sözlü- görsel anlatım, soru-cevap. Ders sunusu, online videolar, soru-cevaplar, kısa sınavlar, ödevler. | İnternet araştırması yapma. Verilen ders kaynakları okuma. |
7 | Atölyede kullanılan makine ve cihazların kullanımının planlanması. | Power- point destekli, sözlü- görsel anlatım, soru-cevap. Ders sunusu, online videolar, soru-cevaplar, kısa sınavlar, ödevler. | İnternet araştırması yapma. Verilen ders kaynakları okuma. |
8 | Atölyede kullanılan makine ve cihazların kullanımının planlanması. | Power- point destekli, sözlü- görsel anlatım, soru-cevap. Ders sunusu, online videolar, soru-cevaplar, kısa sınavlar, ödevler. | İnternet araştırması yapma. Verilen ders kaynakları okuma. |
9 | Serviste iş kazalarına karşı alınması gereken tedbirler. | Power- point destekli, sözlü- görsel anlatım, soru-cevap. Ders sunusu, online videolar, soru-cevaplar, kısa sınavlar, ödevler. | İnternet araştırması yapma. Verilen ders kaynakları okuma. |
10 | Örnek bir servis atölyesinin yerinde incelenmesi. | Power- point destekli, sözlü- görsel anlatım, soru-cevap. Ders sunusu, online videolar, soru-cevaplar, kısa sınavlar, ödevler. | İnternet araştırması yapma. Verilen ders kaynakları okuma. |
11 | İncelenen servis atölyesinin öğrenciler ile tartışılarak değerlendirilmesi. | Power- point destekli, sözlü- görsel anlatım, soru-cevap. Ders sunusu, online videolar, soru-cevaplar, kısa sınavlar, ödevler. | İnternet araştırması yapma. Verilen ders kaynakları okuma. |
12 | Servis atölyesinin özelliklerine göre çalışanların sahip olması gereken bilgi ve beceriler. | Power- point destekli, sözlü- görsel anlatım, soru-cevap. Ders sunusu, online videolar, soru-cevaplar, kısa sınavlar, ödevler. | İnternet araştırması yapma. Verilen ders kaynakları okuma. |
13 | Servis çalışanlarının bilgi ve becerilerinin verimliliğe etkisi. | Power- point destekli, sözlü- görsel anlatım, soru-cevap. Ders sunusu, online videolar, soru-cevaplar, kısa sınavlar, ödevler. | İnternet araştırması yapma. Verilen ders kaynakları okuma. |
14 | Servis donanımlarının oluşturulmasında gelişen yeni teknolojiler. | Power- point destekli, sözlü- görsel anlatım, soru-cevap. Ders sunusu, online videolar, soru-cevaplar, kısa sınavlar, ödevler. | İnternet araştırması yapma. Verilen ders kaynakları okuma. |
Öğretim Elemanı Ders Notları Motor Teknolojisi - (Muzaffer Hakan Yardım)
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Quiz | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Staj istenmemektedir.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Quiz | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Okuma | 13 | 2 | 26 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 3 | 3 | 9 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 5 | 3 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 |