Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GAO001 | GÜÇ AKTARMA ORGANLARI | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Önlisans
Türkçe
Güç Aktarma Organlarını tanıyabilir, kavrama tertibatları, mekanik ve otomatik vites kutularını öğrenebilir, çalışma prensiplerini, parçalarını, bakım ve arıza giderme yollarını bilir, diferansiyelleri tanımalarını, diferansiyellerin çalışmasını kavramalarını diferansiyel arızaları ile giderilme yollarını öğrenebilir, şaft, üniversal mafsal ve aksların görevleri, çeşitleri ve çalışmalarını bilir.
Doç. Dr. Yusuf SERT Öğr. Gör. Nevfel Yunus COŞKUN Öğr. Gör. İsmail Aykut KARAMANLI Öğr. Gör. Mert Can EMRE
1 | Güç aktarma organlarının çalışma ilkelerini kavrar. Temel güç aktarma organları terimlerini öğrenir. |
2 | Taşıt karakteristikleriyle motor karakteristiklerini karşılaştırır. Güç aktarma organlarının taşıt üzerinde çalışma koşulları hakkında yorum yapar. |
3 | Kavramalar ve kavrama karakteristiklerini, Mekanik Kavrama ve Manyetik kavramayı, Hidrolik Kavramaları ve karakteristiklerini, Tork Konvertörleri ve kullanım amaçlarını öğrenir. |
4 | Vites Kutuları ve çeşitlerini öğrenir. |
5 | Senkromeç tertibatlarını ve dişli mekanizmalarını öğrenir. |
6 | Dişli oranlarıyla tahrik karakteristiği arasındaki ilişkiyi bilir, yorumlar ve hesaplamalarını bilir. |
7 | Otomatik Vites Kutularını tanır, çalışmasını öğrenir, sistemleri üzerinde yorum yapabilecek düzeyde bilgi sahibi olur. |
8 | Planet dişli sistemi ve kullanım alanlarını öğrenir. Sistemin çalışmasıyla ilgili temel hesaplamaları yapar. |
9 | Şaft, Mafsal, Akslar ve diğer ara elemanları tanır ve çalışmasını öğrenir. |
10 | Diferansiyel kinetiğini ve elemanlarını tanır, çalışmasını bilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Güç aktarma elemanları için kullanılan mesleki ifadeler, kavrama tertibatları, diyafram yaylı kavramalar. Kavramaların çalışması, kontrolleri ve arızaları arızaların giderilme yöntemleri. Vites kutularının kullanılma nedenleri. Vites kutularının çeşitleri, parçaları, çalışması. Dişli oranlarının hesaplanması. Vites kutusu arızaları ve giderilmesi. Otomatik vites kutuları. Tork konvertörler, planet dişli sistemleri, otomatik vites kutularının alışması. Robotik vites kutuları parçaları ve çalışması. Şaftlar, üniversal mafsallar ve akslar.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Kavramalar, Çalışma Sistemleri ve Kavrama Ayırma Sistemleri | Teoride anlatılan ders içeriğinin atölyede tanıtılması ve uygulanması. | ||
2 | Kavramalar, Çalışma Sistemleri ve Kavrama Ayırma Sistemleri | Teoride anlatılan ders içeriğinin atölyede tanıtılması ve uygulanması. | ||
3 | Hidrolik Debriyaj Merkezleri | Teoride anlatılan ders içeriğinin atölyede tanıtılması ve uygulanması. | ||
4 | Önden Çekişli Vites Kutuları | Teoride anlatılan ders içeriğinin atölyede tanıtılması ve uygulanması. | ||
5 | Mekanik Vites Kutularında Temel Terim ve Kavramlar, Mekanik Vites Kutusu | Teoride anlatılan ders içeriğinin atölyede tanıtılması ve uygulanması. | ||
6 | Hidrolik Güç İletimi, Tork Konvertör | Teoride anlatılan ders içeriğinin atölyede tanıtılması ve uygulanması. | ||
7 | Otomatik Vites Kutusunun Planet Dişli Sistemleri | Teoride anlatılan ders içeriğinin atölyede tanıtılması ve uygulanması. | ||
8 | Otomatik Vites Kutusunun Planet Dişli Sistemleri | Teoride anlatılan ders içeriğinin atölyede tanıtılması ve uygulanması. | ||
9 | Otomatik Vites Kutusunun Planet Dişli Sistemleri | Teoride anlatılan ders içeriğinin atölyede tanıtılması ve uygulanması. | ||
10 | Değişken Geometrili Vites Kutusunun (CVT) Kasnak, Kayış-Zincir Sistemi | Teoride anlatılan ders içeriğinin atölyede tanıtılması ve uygulanması. | ||
11 | Değişken Geometrili Vites Kutusunun (CVT) Kasnak, Kayış-Zincir Sistemi | Teoride anlatılan ders içeriğinin atölyede tanıtılması ve uygulanması. | ||
12 | Otomatik Vites Kutusu Hidrolik Sistemi Otomatik Vites Kutusu Elektronik Sistem ve Yönetim | Teoride anlatılan ders içeriğinin atölyede tanıtılması ve uygulanması. | ||
13 | Tiptironik Vites Kutusunun Kumanda Sistemleri | Teoride anlatılan ders içeriğinin atölyede tanıtılması ve uygulanması. | ||
14 | Şaftlar, Diferansiyeller, Kilitli Diferansiyeller, Akslar | Teoride anlatılan ders içeriğinin atölyede tanıtılması ve uygulanması. |
Öğretim Elemanı Ders Notları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 75 |
Quiz | 1 | 25 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Takım/Grup Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 21 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |