Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MAT001 | MATEMATİK | Ders | 1 | 1 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu derste, öğrencilerin matematiksel bir alt yapı oluşturması, çalışma alanlarıyla ilgili problemlerini tanımlaması ve analitik düşünme yeteneği kazanması amaçlanmaktadır.
Öğr.Gör.Kadriye BAŞAR Öğr.Gör.Halis Aykut COŞKUN Öğr.Gör.Kenan KORKMAZ Öğr.Gör.Mert Can EMRE
1 | Karşılaştığı problemlere analitik çözümler sunar. |
2 | Teknik problemlerin çözümüne yönelik hesaplamaları yapar. |
3 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak problemleri analiz eder, değerlendirir. |
4 | Matematik bilimindeki kavramları, teorileri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirerek, karşılaşılan problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışmalar yapar, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir. |
5 | Mesleki alanının gerektirdiği düzeyde matematik bilgisine sahip olur. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Temel Kavramlar (Sayılar) Rasyonel Sayılar ve Ondalık Kesirler Sayı Sistemleri ve Basamak Kavramı Faktöriyel- Taban Aritmetiği Asal Çarpanlar ve Tam Bölen Sayısı Bölme ve Bölünebilme Kuralları EKOK-EBOB Basit Eşitsizlikler- Mutlak Değer Üslü Sayılar Köklü Sayılar Çarpanlara Ayırma ve Özdeşlikler Denklem Çözme Problemler Permütasyon- Kombinasyon- Olasılık
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Temel kavramlar (Sayılar) | ||
2 | Rasyonel sayılar ve ondalık kesirler | ||
3 | Sayı sistemleri ve basamak kavramı | ||
4 | Faktöriyel, taban aritmetiği | ||
5 | Asal çarpanlar ve tam bölen sayısı | ||
6 | Bölme ve bölünebilme kuralları | ||
7 | Ortak katların en küçüğü ve en büyük ortak bölen | ||
8 | Basit eşitsizlikler, mutlak değer | ||
9 | Üslü sayılar | ||
10 | Köklü sayılar | ||
11 | Çarpanlara ayırma ve özdeşlikler | ||
12 | Denklem çözme | ||
13 | Problemler | ||
14 | Permütasyon, kombinasyon, olasılık |
Çelik, B., Cangül, İ.N., Çelik, N., Bizim, O., Öztürk, M., 2010. Temel Matematik. Dora Basım-Yayın, 5.Baskı. ISBN: 6059666558. Nobel Akademik Yayıncılık, Engin Bozacı, Sinan Çevik Meslek Yüksek Okulları İçin Matematik, Hüseyin Halilov
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Quiz | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 3 | 3 | 9 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 3 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 1 | |||||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 2 | ||||||||||||
ÖÇ 5 | 1 |