GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
OPT709 MARKA STRATEJİLERİ Seçmeli Ders Grubu 2 4 3,00

Önlisans


Türkçe


Dersin amacı, ürüne değer katan marka kavramı ve marka ile ilişkili kavramların açıklanarak, başarılı markaların nasıl yönetildiğinin ele alınması ve bu konuların güncel örnekler üzerinden incelemeler yapılarak öğrencilere aktarılmasıdır.


Doç. Dr. Fatih ŞEN


1 Marka kavramı ve markanın tarihsel gelişim sürecine ilişkin bilgi sahibi olurlar.
2 Marka yönetimi strateji ve faaliyetleri hakkında bilgi sahibi olurlar.
3 Ürün / hizmet markaları, kurumsal markalar, şehir markaları, kişisel markalar ve destinasyon/şehir/ülke markalarına yönelik bilgi sahibi olurlar.
4 Marka iletişimi stratejileri ve uygulamalarının nasıl biçimlendirilmesi gerektiği hakkında bilgi sahibi olurlar.
5 Marka iletişimi unsurlarının bütünleşik yaklaşımla ne şekilde uygulamaya aktarılması gerektiği hakkında bilgi sahibi olurlar.
6 Dijital medyanın marka iletişimi yönünden ne şekilde kullanılabileceği hakkında bilgi sahibi olurlar.

Birinci Öğretim


-


-


Marka Kavramının Ortaya Çıkışı ve Kapsamı, Marka Kimliği Ve Marka İmajı, Marka Farkındalığı Ve Marka Çağrışımı, Marka Değeri Ve Marka Kişiliği, Marka Tercihi Ve Marka Sadakati, Marka Konumlandırma, Markalama Süreci, Markalama Stratejileri, Marka İletişimi, Marka İletişiminin Unsurları: Halkla İlişkiler, Marka İletişiminin Unsurları: Reklam, Marka İletişiminin Unsurları: Kişisel Satış Ve Doğrudan Pazarlama, Marka İletişiminin Unsurları: Satın Alma Noktası İletişimi ve Satış Geliştirme, Marka İletişiminde İletişim Araçlarının Kullanımı


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Marka Kavramının Ortaya Çıkışı ve Kapsamı
2 Marka Kimliği ve Marka İmajı
3 Marka Farkındalığı ve Marka Çağrışımı
4 Marka Değeri ve Marka Kişiliği
5 Marka Tercihi ve Marka Sadakati
6 Marka Konumlandırma
7 Markalama Süreci
8 Markalama Stratejileri
9 Marka İletişimi
10 Marka İletişiminin Unsurları: Halkla İlişkiler
11 Marka İletişiminin Unsurları: Reklam
12 Marka İletişiminin Unsurları: Kişisel Satış ve Doğrudan Pazarlama
13 Marka İletişiminin Unsurları: Satın Alma Noktası İletişimi ve Satış Geliştirme
14 Marka İletişiminde İletişim Araçlarının Kullanımı

Doç. Dr. Hatun Boztepe Taşkıran, Marka İletişimi ve Dijital Stratejiler Mehmet Akif Çakırer, Marka Yönetimi ve Marka Stratejileri, Ekin Yayınları. Keller Kevin Lane, (2008), Strategic Brand Management, Pearson. TİLDE Heding, Charlotte F. Knutdzer,Mogens Bijerre, (2009) Brand Management: Research, theory and practice, Routledge. David, A. A. (1996), Building Strong Brands, The Free Press. Işıl Karpat Aktuğlu (2004), Marka Yönetimi, İletişim Yayınları. Aslı Yüksel, Ülkü Yüksel (2009) Marka Yönetimi ve Marka Değerinin Ölçülmesi, Beta Yayınları. Serkan Kılıç ve Hakan Altıntaş (2010), Özel Markaların Pazarlama Stratejileri, Sistem Yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 70
Ev Ödevi 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 2 4 8
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 4 2 8
Ev Ödevi 1 2 2
Toplam İş Yükü (saat) 76

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 1
ÖÇ 2 1 1 1
ÖÇ 3 1 1 1 1
ÖÇ 4 1 1
ÖÇ 5 1 1 1 1 1
ÖÇ 6 1 1 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek