GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SAP001 SAĞLIK HİZMETLERİNDE PAZARLAMA Seçmeli Ders Grubu 2 3 5,00

Önlisans



İşletmelerin temel fonksiyonlarından birisi olan pazarlama alanını sağlık sektörüne özel dinamikleri ile ele alarak, sağlık sektöründe pazarlamanın tekniği ve uygulamaları konusunda temel teorik bilgileri sunulurken uygulamada gereksinim duyulacak bilgi ve beceriyi edindirmekle beraber, sağlık yöneticisinin sağlık pazarlamasındaki etkin rol ve konumunun benimsetilmesi, stratejik pazarlama planı hazırlayabilecek yetilerin kazandırılması hedeflenmektedir


Öğr. gör. Alperen Timuçin SÖNMEZ


1 Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında, pazarlama teknik ve uygulamaları temel bilgilerini öğrenmek
2 Kavram ve terminolojiye hâkim olmak. İşletme çevresinin pazarlama alanı ile olan ilişkilerini bilmek
3 Stratejik pazarlama planı oluşturabilmek, uygulama, değerlendirme ve kontrol etme ile ilgili bilgi ve becerilere sahip olmak
4 Sağlık Yöneticisinin sağlık pazarlamasındaki etkin rol ve konumunu benimsemek.
5 Sağlık tüketicilerinin karar verme süreci ve bölümlendirilebilmesini kavramak

Birinci Öğretim



[Yok]


Bu ders, Sağlık kurumlarında stratejik pazarlama yönetimi, pazarlama stratejileri ve pazarlama karması elemanlarını içermektedir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Genel tanıtım ve ders içeriği hakkında bilgilendirme
2 Pazarlama ve sağlık hizmetleri pazarlamasının gelişimi, Hizmetlerin özellikleri hizmet sektörünün gelişimi ve sağlık hizmetlerinin özellikleri
3 Tüketici davranışları
4 Pazarlama bilgi sistemleri ve pazarlama araştırması
5 Pazar bölümleme, Hedef Pazar seçimi, Pazar konumlandırma, Büyüme stratejileri, Stratejik pazarlama planlaması
6 Pazarlama karması elemanları: Ürün
7 Pazarlama karması elemanları: Fiyat
8 Pazarlama karması elemanları: Dağıtım
9 Pazarlama karması elemanları: Tutundurma
10 Pazarlama karması elemanları: İnsan, Mekan, Süreç
11 Sağlık hizmetleri pazarlamasında yeni yaklaşımlar
12 Markalaşma ve marka yönetimi
13 Pazarlama Etiği
14 Genel Tekrar

1. Montague Brown, Healthcare Marketing Management, Health Care Management Review, An Aspen Publication, 1992 2. Philip Kotler and Roberta N. Clarke, Marketing for Health Care Organizations, Prentice Hall Inc., Englewood Cliffs, New Jersey 3. Philip Kotler, Soru ve Cevaplarla Günümüzde Pazarlamanın Temelleri, Acar Matbaacılık, Ocak 2006, İstanbul. (Çev. Ümit Şensoy) 4. Yavuz OdabaĢı, SatıĢta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi, Sistem Yayıncılık, Nisan 2000, İstanbul 5. Tengilimoğlu, D., Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Siyasal Kitabevi, 2011.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Quiz 3 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 3 1 3
Derse Katılım 14 3 42
Soru-Yanıt 14 3 42
Beyin Fırtınası 14 3 42
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 2 1 2
Quiz için Bireysel Çalışma 3 1 3
Ev Ödevi 1 2 2
Toplam İş Yükü (saat) 137

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 3 4 1
ÖÇ 2 4 4 3 3 4
ÖÇ 3 2 1 5 3 1
ÖÇ 4 2 3 2 5 4
ÖÇ 5 4 2 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek