Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YZT001 | TIBBİ YAZIŞMA TEKNİKLERİ | Ders | 1 | 2 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Yazışma Teknikleri dersi, öğrencilere duygu ve düşüncelerini yazılı olarak düzgün bir biçimde ifade ederek, konuya uygun bir metin yazabilmeyi; çalışma hayatlarında kaliteli, sağlıklı ve düzenli olarak yazılı iletişim kurabilme bilgi ve becerisini kazandırmayı; yazılı ve basılı belgelerin iletişimdeki önemini kavramalarını amaçlamaktadır.
Öğr. Gör. Alperen Timuçin SÖNMEZ Öğretmeni. Gör. Hüseyin Mazharettin DEMİR
1 | Yazım ve imla kurallarını tanımlayabilecek |
2 | Ticari yazılar ile ilgili tanımları yapabilecek ve ilgili teknikleri kullanarak bu yazı çeşitlerini oluşturabilecek |
3 | Resmi yazılar ile ilgili tanımları yapabilecek ve ilgili teknikleri kullanarak bu yazı çeşitlerini oluşturabilecek |
4 | İş yazılarını tanımlayabilecek ve ilgili tekniklerini kullanarak bu yazıları oluşturabilecek |
5 | Özel yazıları tanımlayabilecek ve ilgili tekniklerini kullanarak bu yazıları oluşturabilecek |
Birinci Öğretim
YOK
YOK
İletişim ve yazılı iletişim, Resmi yazılar, Yazışma ve imla kuralları, Resmi yazılar ve uygulama, Ticari yazılar ve uygulama, Özel yazılar ve uygulama, Ön Mektup, CV Hazırlama, Referans Mektubu ile İlgili Uygulama
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Giriş | Tıbbi yazışma teknikleri dersinde kullanılacak materyallerin tanıtımı | ||
2 | İletişim ve Yazılı İletişim | Öğrencilerin İletişim türleri ve yazılı İletişim uygulaması yapılması | ||
3 | Yazışmaların İlkeleri ve Kuralları | Yazışma ilkeleri ve kurallarına yönelik öğrencilerin yazışma uygulamalarının yapılması | ||
4 | YazıĢmaların Ġlkeleri ve Kuralları | Yazışma ilkeleri ve kurallarına yönelik öğrencilerin yazışma uygulamalarının yapılması | ||
5 | Yazışma Teknikleri | Yazışma tekniklerine yönelik öğrencilere uygulama yapılması | ||
6 | Resmi Yazışmalarda Şekli Kurallar | Yazışma tekniklerine yönelik öğrencilere uygulama yapılması | ||
7 | Yazışma Türleri (Resmi Yazılar) | Resmi yazılara yönelik öğrencilere uygulama yapılması | ||
8 | Yazışma Türleri (Özel Yazılar) | Özel yazılara yönelik öğrencilere uygulama yapılması | ||
9 | Örgütsel Yazışma ve İş Yazıları | İş yazılarına yönelik öğrencilere uygulama yapılması | ||
10 | Örgütsel Yazışma ve İş Yazıları | İş yazılarına yönelik öğrencilere uygulama yapılması | ||
11 | Rapor ve Rapor Yazma Teknikler | Öğrencilere rapor hazırlatılması | ||
12 | Rapor ve Rapor Yazma Teknikler | Öğrencilere rapor hazırlatılması | ||
13 | Evrak Hizmetleri | Evrak işlemlerine yönelik öğrencilere uygulama yapılması | ||
14 | Genel Tekrar | Yapılan tüm uygulamaların tekrarının yapılması |
• Tutar, H. & Ayyıldız, F. (2018). Mesleki Yazışma ve Rapor Hazırlama Teknikleri. Seçkin Yayınevi. • Tarhan Öztoprak, M., & Koç H. (2016). Yazışma Teknikleri. Seçkin Yayınevi. • Koç, Ö., (2015). Mesleki Yazışmalar. Nobel Yayınevi. • Yazışma Teknikleri. Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları • Şen, O. & Ünlü Bayramlı, Ü., (2018). Mesleki Yazışmalar. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Quiz | 1 | 25 |
Ev Ödevi | 5 | 75 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözümü | 8 | 2 | 16 |
Tartışma | 8 | 1 | 8 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Örnek Vaka İncelemesi | 8 | 2 | 16 |
Rapor Hazırlama | 5 | 1 | 5 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 4 | 1 | 4 |
Ev Ödevi | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 112 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 3 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 2 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | ||||||
ÖÇ 3 | 2 | 2 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | ||||
ÖÇ 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 4 | 3 | 2 | 4 | 4 | |||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 |