GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
PIL001 PAZARLAMA İLKELERİ Seçmeli Ders Grubu 2 3 4,00

Önlisans


Türkçe


Pazarlama İlkeleri dersinin amacı; pazarlama kavramının bankacılık sektöründeki kullanımlarını ve geleceğinin detaylı bir şekilde aktarılmasını sağlar. Ek olarak ilişkisel pazarlama kavramının bankacılık sektöründeki etkilerini ortaya koyar.


Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Programı Öğretim Elemanları


1 Pazarlama konusunu ve kapsamını öğrenir.
2 Pazarlamanın gelişim sürecini kavrar.
3 Pazarlama yönetiminin fonksiyonlarını öğrenir.
4 4. Pazarlamada çevre faktörleri ve 2000’li yıllarda pazarlama anlayışı ve uygulamalarındaki değişimi öğrenir.
5 İşletmelerde fiyat ve fiyat politikalarını öğrenir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Pazarlama kavramının tanımı, tarihçesi ve gelişimi hakkında temel bilgiler sunar. Güncel pazarlama yöntemlerini bankacılık alanındaki örneklerle birleştirerek kapsamlı bilgiler sunar. Pazarlama ilkelerini örneklerle detaylandırarak açıklar.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Pazarlamanın tanımı, kapsamı ve önemi
2 Pazarlamaya giriş, pazarlamanın gelişimi, temel kavramların açıklanması, pazarlama anlayışının (yaklaşımlarının) gelişimi.
3 Pazar ve pazarlama çevresi. Pazar kavramı ve tüketici ve endüstriyel pazarın özellikleri. Pazarlama ve çevre arasındaki ilişkiler. Makro ve mikro çevresel faktörlerin analizi.
4 Tüketici davranışları. Tüketici karar verme süreci. Tüketici davranışlarını etkileyen içsel (psikolojik) ve dışsal (sosyo-kültürel) faktörler.
5 Pazarlama bilgi sistemi. Pazarlama araştırması ve pazarlama araştırma süreci.
6 Pazarlama bilgi sistemi. Pazarlama araştırması ve pazarlama araştırma süreci.
7 Pazar bölümlendirme, konumlandırma ve hedef pazarın seçimi.
8 Pazar bölümlendirme, konumlandırma ve hedef pazarın seçimi.
9 Ürün ve ürün yönetimi: Ürün kavramı, ürün türleri ve pazarlamada ürün stratejileri.
10 Ürün ve ürün yönetimi: Ürün kavramı, ürün türleri ve pazarlamada ürün stratejileri.
11 Ürün ve ürün yönetimi: Ürün karması, yeni ürün kavramı ve ürün yaşam eğrisi. Marka ve markalama stratejileri. Ambalajlama.
12 Fiyatlandırma: fiyat kararlarının önemi. Fiyatlamayı etkileyen faktörler. Fiyatlamanın amaçları. Fiyatlama politikaları ve fiyatlama yöntemleri.
13 Dağıtım: Dağıtım kararları. Temel dağıtım kanalları. Dağıtım kanallarının yönetimi. Toptancılık ve perakendecilik.
14 Tutundurma: Tutundurma kararları ve stratejileri. Reklam ve halkla ilişkiler.
15 Tutundurma: Kişisel satış ve satış tutundurma.
16 Final Sınavı

Mucuk, İsmet “Pazarlama İlkeleri”, Türkmen Kitabevi. “Pazarlama İlkeleri”, Anadolu Üniversitesi. Öztürk, Aziz, “Pazarlama İlkeleri”, Gazi Kitabevi.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Quiz 3 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 3 0 1
Derse Katılım 15 3 45
Seminer 1 1 1
Bireysel Çalışma 10 1 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 3 5 15
Quiz için Bireysel Çalışma 3 5 15
Toplam İş Yükü (saat) 88

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 4 5
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3
ÖÇ 4 5
ÖÇ 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek