Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ADSÖL-030 | Sağlıklı Yaşam ve Egzersiz | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Dersin amacı sağlıklı yaşamın temel ilkelerini ve egzersiz prensiplerini öğrenmektir. Öğrencilerin; İnsan organizmasının bütünlüğünü ve yaşamını sürdürmesi için temel gereksinimlerini tanımlayan ve bu bilgiler doğrultusunda bireylerde sağlıklı yaşam bilincinin gelişmesi, yaşam tarzının iyileştirilmesi bir anlamda sağlıklarının korunmasını kendi görevleri olarak algılamalarını ve bunun sonucunda riskli davranışlardan kaçınarak sağlığı koruyucu ve geliştirici davranışları kazanmalarını ve uygulamalarını amaçlayan bir derstir.
Öğr. Gör. Tolga HANAYOĞLU
1 | Sağlık Yaşamı tanır ve uygular. |
2 | Temel Egzersiz programı hazırlayabilir. |
3 | Egzersizin vücut sistemleri üzerinde etkilerini açıklar. |
4 | Genel sağlık için yararlı hareketleri tanıyabilir. |
5 | Fiziksel aktivitenin önemini tartışabilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders; Aktif Yaşam Prensipleri dersine giriş, Sağlığın tanımı, sağlık profesyonellerinin görevleri, Aktif yaşam nedir, önemi, Aktif yaşam prensipleri, Fiziksel aktivite tanımı, fiziksel aktivite piramidi, Fiziksel aktivite, egzersiz, ve spor, Genel tekrar, Kuvvet, dayanıklılık, esneklik tanımları, farkları, Dayanıklılığı arttırıcı hareketler, Esneklik arttırıcı hareketler, Kuvveti arttırıcı hareketler, Omurilik koruma prensipleri, Ergonomik yaklaşımlar, Grup çalışmaları; konularını içermektedir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Sağlık, egzersiz, spor tanımı egzersizin faydaları | ||
2 | Sağlığı etkileyen risk faktörleri | ||
3 | Risk faktörlerine egzersizin etkisi | ||
4 | Egzersiz öncesi değerlendirme | ||
5 | Egzersiz öncesi değerlendirme uygulaması | ||
6 | Egzersizin temel elemanları | ||
7 | Sağlıklı yaşamın anahtarları | ||
8 | Egzersiz uygulama süreleri | ||
9 | Egzersiz tipleri | ||
10 | Egzersiz programı oluşturma | ||
11 | Örnek egzersiz programı | ||
12 | Yaşam boyu spor uygulamaları | ||
13 | Sağlık ve yoga | ||
14 | Sağlık ve pilates |
Kale,R. (2002) Yaşam Boyu Spor.Ankara: Nobel Yayın Dağıtım AS. Otman. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensipler ve Yöntemler, Meteksan AŞ, 2006. Ders Notları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Quiz | 2 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 2 | 4 | 8 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 6 | 1 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Okuma | 10 | 2 | 20 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 2 | 4 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 75 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 2 | |||||||||||||||
ÖÇ 2 | 2 | |||||||||||||||
ÖÇ 3 | 2 | |||||||||||||||
ÖÇ 4 | 2 | |||||||||||||||
ÖÇ 5 | 2 |