GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
BPR719 YAPAY ZEKAYA GİRİŞ Seçmeli Ders Grubu 2 4 3,00

Önlisans


Türkçe


Bu derste öğrenci, insan düşünme ve karar verme sistemine uygun yapay zekâ uygulamalarını ve kontrol yöntemlerini tanır ve uygular. Yapay zekâ algoritmalarını bilir, bulanık mantık sistemleri, sinir ağları sistemlerini kurabilir.


Bilgisayar Teknolojileri Bölüm Başkanlığında Görevli Öğretim Elemanları


1 Yapay zekâ kavramını tanımlar.
2 Yapay zekâ algoritmaları ve Turing makinesini anlar.
3 Beynin temel işleyişi ve nöron yapılarını tanımlar.
4 Sinir ağları tipleri ve işleyişlerine göre ağ yapıları kurar.
5 Bulanık mantık sistemleri uygular.
6 Yapay zekâ kontrol uygulama yazılımlarını yapar.

Birinci Öğretim


-


-


Yapay zekâ tanımları, klasik kontrol uygulamaları ile karşılaştırma, Turing makinesi ve işleyişi, Nöron ve sinir iletimleri, İnsan beyninin işleyişi ve yapay sinir ağlarının tipleri, Yapay sinir ağları ve bilgisayarda simülasyonları, Bulanık mantık kavramı, Yapay zekâ kontrol sistemleri ve günümüzde uygulamaları, Yapay zekâ kontrol sistemlerinin endüstride yeri ve uygulamaları, Yapay zekâ robotları.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Yapay zekaya giriş
2 Yapay zekâ ile ilgili temel kavramlar
3 Klasik kontrol uygulamaları ile karşılaştırma
4 Turing makinesi ve işleyişi
5 Nöron ve sinir iletimleri
6 İnsan beyninin işleyişi ve yapay sinir ağlarının tipleri
7 Yapay sinir ağları ve bilgisayarda simülasyonları
8 Bulanık mantık kavramı
9 Fuzzy logic concept
10 Bulanık mantık sistemleri kurabilmek, bulanıklaştırma, bulanıksızlaştırma
11 Bulanık mantık sistemleri kurmak ve simülasyonları
12 Yapay zekâ kontrol sistemleri ve günümüzde uygulamaları
13 Yapay zekâ kontrol sistemleri ve günümüzde uygulamaları
14 Yapay zekâ robotları

Yapay Zeka (Problemler Yöntemler Algoritmalar), Doç. Dr. Vasif Vagifoğlu Nabiyev , Seçkin Yayıncılık, Mayıs 2005 Artificial Intelligence: A Modern Approach, (Third edition) by Stuart Russell and Peter Norvig, Aima, 2010.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 80
Ev Ödevi 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 8 8
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Ev Ödevi 1 3 3
Toplam İş Yükü (saat) 75

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 5 4 4 5 3
ÖÇ 2 4 5 4 4 5 3
ÖÇ 3 4 5 4 4 5 3
ÖÇ 4 4 5 4 4 5 3
ÖÇ 5 5 4 4 5 3
ÖÇ 6 5 4 4 5 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek