GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
BPR710 OYUN TASARIMI VE PROGRAMLAMA Seçmeli Ders Grubu 2 3 5,00

Önlisans


Türkçe


Bu ders, bilgisayar bilimlerinde güncel bir konu olan oyun tasarım ve programlamasına giriş niteliğindedir. Ders içerisinde oyun programlama ; bilgisayar grafikleri, insan-bilgisayar etkileşimi, bilgisayar ağları ve yapay zekâ gibi temel perspektiflerden incelenir. Derste öğrencilerin bir oyun motoru kullanarak gerçek zamanlı bir oyun geliştirmesi hedeflenmektedir.


Öğr. Gör. Hasan Hüseyin CİHANGİR


1 Oyun tasarımının temel kavramlarını tanımlar, bu kavramların nasıl uygulandığını açıklar ve farklı oyun türleri arasındaki farkları karşılaştırır.
2 Oyun tasarımı ve programlamasında kullanılan 2B/3B grafik kavramlarını tanımlar, bu kavramların oyun deneyimini nasıl etkilediğini açıklar ve örneklerle karşılaştırır.
3 Oyun motorlarının temel yapısını tanımlar, amaçlarını açıklar ve farklı oyun motorları arasındaki farkları eleştirir.
4 Farklı oyun motorlarının avantajlarını ve kısıtlarını ayırt eder, bu özellikleri karşılaştırarak hangi durumlarda hangi motorun daha uygun olduğunu değerlendirir.
5 Oyun geliştirmede giriş/çıkış yönetimini tasarlar, bu yönetimin oyun içi etkileşimleri nasıl etkilediğini analiz eder ve kullanıcı deneyimini optimize eder.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Oyun Programlamaya Giriş, Oyun Programlama matematiği, grafik dönüşümler, animasyon, oyun programlamada ses, giriş ve çıkış donanımları ve oyun programlamada kullanılan algoritmalar.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Oyun programlama üzerine temel kavramlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Ön Okuma
2 Oyun motorları, oyun motoru seçimi ve kurulumu Oyun motoru kurulum işlemleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma Ön Okuma
3 Godot Engine oyun motoru temelleri Godot Engine oyun motoru temellerinin uygulamaları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Örnek Olay Ön Okuma
4 Godot Engine proje yöneticisi ve proje editörü Godot Engine proje yöneticisi ve proje editörü uygulamaları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Örnek Olay Ön Okuma
5 Godot Engine temeli; düğüm yapıları Godot Engine temeli; düğüm yapıları ve uygulamaları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Örnek Olay Ön Okuma
6 Godot Engine ilk oyun ve sahne geçişleri Godot Engine ilk oyun ve sahne geçişleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Örnek Olay Ön Okuma
7 Godot Engine GDScript programlama dili temelleri Godot Engine GDScript programlama dili temellerinin uygulamaları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Örnek Olay Ön Okuma
8 Godot Engine sahne örnekleme ve sahne kalıtımı Godot Engine sahne örnekleme ve sahne kalıtımı uygulamaları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Örnek Olay Ön Okuma
9 Godot Engine 2D UI menü geliştirme Godot Engine 2D UI menü geliştirme uygulamaları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Örnek Olay Ön Okuma
10 Godot Engine girdi(input) haritalama işlemleri Godot Engine girdi(input) haritalama uygulamaları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Örnek Olay Ön Okuma
11 Godot Engine İlk oyunum (Sürüngenlerden Kurtul) Godot Engine İlk oyunum (Sürüngenlerden Kurtul) uygulamaları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Örnek Olay Ön Okuma
12 Godot Engine 2D platform oyunu projesi Godot Engine 2D platform oyunu projesi uygulamaları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Örnek Olay Ön Okuma
13 Godot Engine 2D platform oyunu projesi Godot Engine 2D platform oyunu projesi uygulamaları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Örnek Olay Ön Okuma
14 Godot Engine 2D platform oyunu projesi Godot Engine 2D platform oyunu projesi uygulamaları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Örnek Olay Ön Okuma

Godot Engine Game Development Project - Chris Bradfield Godot Game Development for Beginners - Daniel Buckley



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Ev Ödevi 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Gösterme 14 1 14
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 30 30
Ev Ödevi 1 3 3
Toplam İş Yükü (saat) 125

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 3 4 4 5 3
ÖÇ 2 3 4 4 5 3
ÖÇ 3 3 4 4 5 3
ÖÇ 4 3 4 5 4 5 3
ÖÇ 5 3 3 4 4 4 5 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek