| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| BPR710 | OYUN TASARIMI VE PROGRAMLAMA | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 5,00 | 
Önlisans
Türkçe
Bu ders, bilgisayar bilimlerinde güncel bir konu olan oyun tasarım ve programlamasına giriş niteliğindedir. Ders içerisinde oyun programlama ; bilgisayar grafikleri, insan-bilgisayar etkileşimi, bilgisayar ağları ve yapay zekâ gibi temel perspektiflerden incelenir. Derste öğrencilerin bir oyun motoru kullanarak gerçek zamanlı bir oyun geliştirmesi hedeflenmektedir.
Öğr. Gör. Hasan Hüseyin CİHANGİR
| 1 | Oyun tasarımının temel kavramlarını tanımlar, bu kavramların nasıl uygulandığını açıklar ve farklı oyun türleri arasındaki farkları karşılaştırır. | 
| 2 | Oyun tasarımı ve programlamasında kullanılan 2B/3B grafik kavramlarını tanımlar, bu kavramların oyun deneyimini nasıl etkilediğini açıklar ve örneklerle karşılaştırır. | 
| 3 | Oyun motorlarının temel yapısını tanımlar, amaçlarını açıklar ve farklı oyun motorları arasındaki farkları eleştirir. | 
| 4 | Farklı oyun motorlarının avantajlarını ve kısıtlarını ayırt eder, bu özellikleri karşılaştırarak hangi durumlarda hangi motorun daha uygun olduğunu değerlendirir. | 
| 5 | Oyun geliştirmede giriş/çıkış yönetimini tasarlar, bu yönetimin oyun içi etkileşimleri nasıl etkilediğini analiz eder ve kullanıcı deneyimini optimize eder. | 
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Oyun Programlamaya Giriş, Oyun Programlama matematiği, grafik dönüşümler, animasyon, oyun programlamada ses, giriş ve çıkış donanımları ve oyun programlamada kullanılan algoritmalar.
| Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|---|---|
| 1 | Oyun programlama üzerine temel kavramlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | Ön Okuma | |
| 2 | Oyun motorları, oyun motoru seçimi ve kurulumu | Oyun motoru kurulum işlemleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma | Ön Okuma | 
| 3 | Godot Engine oyun motoru temelleri | Godot Engine oyun motoru temellerinin uygulamaları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Örnek Olay | Ön Okuma | 
| 4 | Godot Engine proje yöneticisi ve proje editörü | Godot Engine proje yöneticisi ve proje editörü uygulamaları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Örnek Olay | Ön Okuma | 
| 5 | Godot Engine temeli; düğüm yapıları | Godot Engine temeli; düğüm yapıları ve uygulamaları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Örnek Olay | Ön Okuma | 
| 6 | Godot Engine ilk oyun ve sahne geçişleri | Godot Engine ilk oyun ve sahne geçişleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Örnek Olay | Ön Okuma | 
| 7 | Godot Engine GDScript programlama dili temelleri | Godot Engine GDScript programlama dili temellerinin uygulamaları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Örnek Olay | Ön Okuma | 
| 8 | Godot Engine sahne örnekleme ve sahne kalıtımı | Godot Engine sahne örnekleme ve sahne kalıtımı uygulamaları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Örnek Olay | Ön Okuma | 
| 9 | Godot Engine 2D UI menü geliştirme | Godot Engine 2D UI menü geliştirme uygulamaları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Örnek Olay | Ön Okuma | 
| 10 | Godot Engine girdi(input) haritalama işlemleri | Godot Engine girdi(input) haritalama uygulamaları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Örnek Olay | Ön Okuma | 
| 11 | Godot Engine İlk oyunum (Sürüngenlerden Kurtul) | Godot Engine İlk oyunum (Sürüngenlerden Kurtul) uygulamaları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Örnek Olay | Ön Okuma | 
| 12 | Godot Engine 2D platform oyunu projesi | Godot Engine 2D platform oyunu projesi uygulamaları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Örnek Olay | Ön Okuma | 
| 13 | Godot Engine 2D platform oyunu projesi | Godot Engine 2D platform oyunu projesi uygulamaları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Örnek Olay | Ön Okuma | 
| 14 | Godot Engine 2D platform oyunu projesi | Godot Engine 2D platform oyunu projesi uygulamaları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Örnek Olay | Ön Okuma | 
Godot Engine Game Development Project - Chris Bradfield Godot Game Development for Beginners - Daniel Buckley
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer | 
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 60 | 
| Ev Ödevi | 1 | 40 | 
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer | 
| Final Sınavı | 1 | 100 | 
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) | 
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | 
| Gösterme | 14 | 1 | 14 | 
| Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | 
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 | 
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 | 
| Ev Ödevi | 1 | 3 | 3 | 
| Toplam İş Yükü (saat) | 125 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
| ÖÇ 1 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | |||||||||||
| ÖÇ 2 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | |||||||||||
| ÖÇ 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | |||||||||||
| ÖÇ 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | ||||||||||
| ÖÇ 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 |