Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BPR706 | SENSÖRLER | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Sensörler ve transduserlerin fiziksel temelleri ile çalışma prensiplerini anlamak ve teknolojik uygulamaları hakkında temel bilgileri öğrenmek
Bilgisayar Teknolojileri Bölüm Başkanlığında Görevli Öğretim Elemanları
1 | Sensörlerin özelliklerini bilir, farklı sensör türlerinin çalışma prensiplerini tanımlar ve bu sensörleri belirli uygulamalarda kullanmak üzere seçer. |
2 | Ölçme prensiplerini, birimlerini ve standartlarını açıklar. |
3 | Ölçü aletlerinin performans terimleri, ölçü aleti sınıfları, ve ölçme hatalarının analizini yapar. |
4 | Sıcaklık, basınç, gerilme, ışık şiddeti, ivme, hız, akışkanlık, hareket, ses şiddeti, tork, kuvvet algılayıcılarını açıklar. |
5 | Sıcaklık, basınç, ışık şiddeti, hız, hareket, ses şiddeti, kuvvet ölçümlerini gerçekleştirir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Sensör ve Dönüştürücülerin prensipleri. Sensör ve Dönüştürücülerin karakteristikleri. Sıcaklık sensörleri, Manyetik sensörler, Optik sensörler, Kimyasal sensörler, Biyosensörler. Dönüştürücü çeşitleri, kapasitif dönüştürücüler, Piezoelektrik dönüştürücüler, Elektromagnetik dönüştürücüler, Optik dönüştürücüler.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Sensörlere giriş | Anlatım, Soru-Cevap | Ön Okuma | |
2 | Sensörler, sinyaller, sistemler, sınıflandırılmaları, ölçüm birimleri | Anlatım, Soru-Cevap | Ön Okuma | |
3 | Sensör karakteristikleri: transfer fonksiyonu, doğruluk, duyarlık, tekrarlanabilirlik, kalibrasyon | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | Ön Okuma | |
4 | Algılamanın fiziksel karakteristikleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | Ön Okuma | |
5 | Sıcaklık sensörleri | Sıcaklık sensörleri uygulamaları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Örnek olay | Ön Okuma |
6 | Manyetik sensörler | Manyetik sensörlerin uygulamaları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Örnek olay | Ön Okuma |
7 | Optik sensörler | Optik sensörlerin uygulamaları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Örnek olay | Ön Okuma |
8 | Radyasyon sensörleri | Radyasyon sensörlerinin uygulamaları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Örnek olay | Ön Okuma |
9 | Hareket sensörleri I | Hareket sensörleri I uygulamaları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Örnek olay | Ön Okuma |
10 | Hareket sensörleri II | Hareket sensörleri II uygulamaları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Örnek olay | Ön Okuma |
11 | Kimyasal (Gaz) sensörleri | Kimyasal (Gaz) sensörlerinin uygulamaları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Örnek olay | Ön Okuma |
12 | Kimyasal ara yüzey malzemeleri | Kimyasal ara yüzey malzemeleri uygulamaları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Örnek olay | Ön Okuma |
13 | Biyosensörler | Biyosensörlerin uygulamaları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Örnek olay | Ön Okuma |
14 | Genel tekrar | Genel tekrar uygulamaları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Örnek olay | Ön Okuma |
Öğretim elemanı ders notları Diğer kaynaklar
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 80 |
Ev Ödevi | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Gösterme | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 24 | 24 |
Ev Ödevi | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 99 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | ||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | ||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 3 | ||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | ||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 3 | 3 |