| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 0 | 0 |
Önlisans
| 1 | Programlamanın mantığını açıklar, temel kavramları tanımlar ve programlama dillerinin tarihsel gelişimini örneklerle değerlendirir. |
| 2 | Matematiksel ve mantıksal işlemlerin bilgisayar karşılıklarını açıklar, bu işlemlerin algoritma yapısındaki rolünü ve bilgisayar programlarında nasıl uygulandığını örneklerle değerlendirir. |
| 3 | Karşılaştırma işlemlerinin bilgisayar karşılıklarını açıklar, bu işlemlerin nasıl çalıştığını tanımlar ve örnekler üzerinde uygulayarak pratiğe döker |
| 4 | Programlama hatalarını çözer, hata ayıklama tekniklerini kullanarak sorunları tespit eder ve bu hataları düzeltmek için gerekli adımları atar. |
| 5 | Algoritmada kullanılan operatörleri ve özel terimleri açıklar, bu terimlerin anlamlarını tanımlar ve örnekler üzerinde uygulayarak pratiğe döker. |
| 6 | Akış diyagramlarında kullanılan şekil ve sembolleri açıklar, bu sembollerin işlevlerini tanımlar ve oluşturulan algoritmaların akış diyagramlarını çizer. |
| 7 | Programlama dillerinde kullanılan veri tiplerini açıklar, her bir veri tipinin özelliklerini tanımlar ve örneklerle bu veri tiplerinin kullanım alanlarını gösterir. |
| 8 | Programlama dillerinin genel yapılarını öğrenir, bu yapıları uygulamalı projelerde kullanarak basit programlar geliştirir. |
| 9 | Programlama dillerindeki bilgi giriş ve çıkış komutlarını uygular, bu komutları kullanarak kullanıcıdan veri alır ve ekrana çıktı verir. |
| 10 | Programlama dillerindeki karar (karşılaştırma) ve döngü (çevrim) komutlarını uygular, bu komutları kullanarak algoritmalar oluşturur ve çeşitli durumlara göre akış kontrolü sağlar. |
[Yok]
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Programlamaya giriş, programlama dillerinin gelişimi, temel kavramlar ve programlama dilleri | Anlatım | Ön Okuma |
| 2 | Algoritma kavramı | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme | Ön Okuma |
| 3 | Akış diyagramı kavramı | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme | Ön Okuma |
| 4 | Yapısal programlamaya giriş, değişkenler ve sabit | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme | Ön Okuma |
| 5 | Giriş-çıkış işlemleri | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme | Ön Okuma |
| 6 | Operatörler | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme | Ön Okuma |
| 7 | Karar yapıları | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme | Ön Okuma |
| 8 | Karar yapıları | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme | Ön Okuma |
| 9 | Döngü kontrolleri | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme | Ön Okuma |
| 10 | Döngü kontrolleri | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme | Ön Okuma |
| 11 | Dizi tanımı ve kullanımı | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme | Ön Okuma |
| 12 | Fonksiyon tanımı ve çağrımı | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme | Ön Okuma |
| 13 | Fonksiyon tanımı ve çağrımı | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme | Ön Okuma |
| 14 | Rasgele sayı üretimi, rekürsif fonksiyonlar | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme | Ön Okuma |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 80 |
| Ev Ödevi | 1 | 20 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
| Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
| Ev Ödevi | 1 | 3 | 3 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 125 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
| ÖÇ 1 | 4 | 5 | ||||||||||||||
| ÖÇ 2 | 5 | 3 | 4 | 2 | ||||||||||||
| ÖÇ 3 | 5 | 4 | 4 | 2 | ||||||||||||
| ÖÇ 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | ||||||||||||
| ÖÇ 5 | 5 | 4 | 3 | |||||||||||||
| ÖÇ 6 | 4 | 4 | ||||||||||||||
| ÖÇ 7 | 4 | 4 | ||||||||||||||
| ÖÇ 8 | 3 | 4 | 3 | |||||||||||||
| ÖÇ 9 | 3 | 4 | 3 | |||||||||||||
| ÖÇ 10 | 3 | 4 | 3 |