Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ADSÖL-055 | TAŞIT GÜVENLİK SİSTEMLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Taşıt güvenliğine etki eden faktörlerin ve taşıt güvenlik elemanlarının teorik öğrenimi.
Öğr. Gör. Ozan YAZAR
1 | Araç kullanımında araç içi termal koşulların sürüş güvenliğine etkilerini kavrar. |
2 | Aktif ve pasif güvenlik sistemlerinin önemlerini, kavrayabilme. Aktif ve pasif güvenlik sistemlerinin çeşitlerini, parçalarını kavrar. |
3 | Aktif gergili ve normal emniyet kemelerinin çalışmasını, kontrollerini ve kaza sırasındaki koruyuculuklarını kavrar. |
4 | Hava yastıklarının çalışmasını, kontrollerini ve kaza sırasındaki koruyuculuklarını kavrar. |
5 | Araçların pedal sistemlerinde ve kaportalarında kazaya karşı geliştirilmiş önlemleri tanıyabilme ve bu bölgelerin kazalar sırasındaki koruyucu etkilerini kavrar. |
6 | Fren, Süspansiyon, ESP, ASR, Pnömatik Süspansiyon sistemlerinin Aktif güvenlik sistemi olarak önemlerini kavrar. |
7 | Otomatik park sistemlerinin önemini, Şerit izleme sistemlerinin çalışmasını, sistemi oluşturan elemanları, bakım, kontrol ve onarım işlemlerini kavrar. |
8 | Navigasyon, ses ve görüntü sistemleri, elektrikli ve ısıtmalı koltuk sistemlerinin çalışmasını, sistemi oluşturan elemanları, bakım, kontrol ve onarım işlemlerini kavrar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
İnsanların algılama hızları, G’ nin insan üzerindeki etkileri, fiziksel şartların değişimine karşı dirençleri, taşıtın fiziksel etkilere karşı tepkisi, merkezkaç kuvvetin taşıta etkileri. Pasif güvenlik, pasif güvenliği oluşturan parçalar ve sistemleri (şasiye, karosiyere, kabine ait örneklemeler) tanımlanması, fonksiyonları, insanlar üzerindeki olumlu / olumsuz etkileri, çalışma eşikleri. Aktif güvenlik tanımı, aktif güvenliği oluşturan parçalar ve sistemler. ABS ve alt programların (ASR, ESP, gibi programlar) taşıtın hareketine etkileri
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | İnsanların algılama hızları, G’ nin insan üzerindeki etkileri | ||
2 | Fiziksel şartların değişimine karşı dirençler | ||
3 | Fiziksel şartların değişimine karşı dirençler | ||
4 | Merkezkaç kuvvetinin taşıta etkileri | ||
5 | Pasif güvenlik sistemlerinin tanımlanması | ||
6 | Pasif güvenlik sistemleri ve görevleri | ||
7 | Pasif güvenlik sistemlerinin fonksiyonları, | ||
8 | Pasif güvenlik sistemlerinin insanlar üzerindeki olumlu / olumsuz etkileri | ||
9 | Aktif güvenlik tanımı | ||
10 | Aktif güvenliği oluşturan parçalar ve sistemler. | ||
11 | Aktif güvenlik sistemleri ve görevleri | ||
12 | ABS ve alt programların taşıtın hareketine etkileri. | ||
13 | ASR, ESP, gibi programların taşıtın hareketine etkileri. | ||
14 | ASR, ESP, gibi programların taşıtın hareketine etkileri. |
Dersi veren öğretim üyesi tarafından hazırlanmış ders notu MEGEP
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Quiz | 2 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 2 | 4 | 8 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 6 | 1 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Okuma | 10 | 2 | 20 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 2 | 4 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 75 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 |
ÖÇ 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 |
ÖÇ 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 |
ÖÇ 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 |
ÖÇ 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 |
ÖÇ 6 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 |
ÖÇ 7 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 |
ÖÇ 8 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 |