Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ADSÖL-053 | ETKİLİ İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Öğrencilerin iletişim konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamak, iletişim türlerini (sözlü yazılı, sözsüz) ve modellerini öğretmek, mesleki ve günlük yaşamda iyi ve etkili bir iletişim düzeyine sahip olmak için yapılması gerekenleri öğretmek.
Deniz AKALIN
1 | Öğrencilerin iletişim konusunda bilgi sahibi olmasını sağlamak |
2 | Öğrencilere iletişim türlerini (sözlü yazılı, sözsüz) ve modellerini öğretmek, mesleki ve günlük yaşamda etkin iletişim kurabilmek için yapılması gerekenleri öğretmek |
3 | Öğrencilere kendini doğru ifade edebilme, dinleme, doğru algılama ve yorumlamanın öneminin anlatılması |
4 | Öğrencilerin iletişim sorunları ve çözümleri konusunda bilgilendirilmesi, |
5 | Öğrencilere sağlıklı iletişim kurma bilgi ve becerisinin kazandırılması |
Birinci Öğretim
yok
yok
İletişim Kavramı ve Tanımı. Niçin İletişim Kurarız? / İletişimin Öğeleri. İletişimin Türleri Sözsüz İletişim (Beden Dili, Simgesel İletişim) / Yazılı İletişim, Sözel İletişim / Sanatsal İletişim, Medyatik İletişim, Görsel İletişim / İnsan ve İletişim / Etkili İletişim. Kişilerarası İletişimin Önündeki Engeller / Aile içi İletişim, Okul ve iletişim, İş yaşamında İletişim / İkna Kavramı ve İkna Edici İletişim Kitle İletişimi ve ToplumKültürel İletişim / Bireysel İletişim ve Çatışma İletişim Teknolojileri ve Araçları/ Örgütsel İletişim- Halkla İlişkiler
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | İletişim Kavram Tanımı. Niçin İletişim Kurarız? | ||
2 | İletişimin Öğeleri. İletişimin Türleri | ||
3 | Sözsüz İletişim (Beden Dili, Simgesel İletişim) | ||
4 | Yazılı İletişim, Sözel İletişim | ||
5 | Sanatsal İletişim, Medyatik İletişim, Görsel İletişim | ||
6 | Etkili İletişim. Kişilerarası İletişimin Önündeki Engeller | ||
7 | Etkili konuşma yöntemleri. İletişim ve vücut dili | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | İletişimde işitmek-dinlemek, doğru algılama ve yorumlama, empatisempati. | ||
10 | Öğrencilerin iş mülakatlarında kendilerini doğru ifade edebilme, yazılı dilekçelerde etkili ve anlaşılır ifadeler kullanabilme, CV hazırlayabilme yeteneklerinin geliştirilmesi. | ||
11 | Aile içi İletişim, Okul ve iletişim, İş yaşamında İletişim | ||
12 | Kitle İletişimi ve Toplum- Kültürel İletişim | ||
13 | İletişim Teknolojileri ve Araçları | ||
14 | Örgütsel İletişim- Halkla İlişkiler | ||
15 | Bireysel İletişim ve Çatışma |
Özdemir, Emin. Güzel ve Etkili Konuşma Sanatı. Remzi Kitabevi, İstanbul, 1992.Özçelebi, Suat. Konuşmak ve Anlaşılmak, Sözsüz İletişim ve Beden Dili. Sita Yay. 1998.Baltaş, Zuhal; Baltaş Acar. Beden Dili, İletişim Becerinizin Anahtarı Sessiz Diliniz. Remzi Kitabevi, İstanbul 1999.Fast, Julius. Beden Dili- Siz Sussanız da Bedeniniz Konuşuyor, çev: Adalet Çelbiş, Kuraldışı Yayıncılık, İstanbul, 1999.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Quiz | 2 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 6 | 1 | 6 |
Final Sınavı | 10 | 2 | 20 |
Derse Katılım | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 4 | 8 |
Okuma | 2 | 4 | 8 |
Ev Ödevi | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (saat) | 75 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 3 | 3 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 4 |
ÖÇ 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 3 | 3 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 4 |
ÖÇ 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 3 | 3 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 4 |
ÖÇ 4 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 3 | 3 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 4 |
ÖÇ 5 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 3 | 3 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 4 |