Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ADSÖL-026 | Teknoloji Bağımlılığı | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı, günümüzde sıkça kullandığımız teknolojinin olumsuz etkilerine yönelik farkındalık oluşturmak, teknolojinin uzun süre kullanımına bağlı meydana gelebilecek sağlık sorunları ve teknolojinin olumsuz etkileri hakkında farkındalık oluşturmak doğru teknoloji kullanımını kazandırmaktır.
Dr. Öğr. Üyesi Nursel ÜSTÜNDAĞ ÖCAL
1 | Teknoloji nedir ve teknolojinin olumlu olumsuz etkilerini bilir. |
2 | Teknoloji bağımlılığının sağlık üzerindeki olumsuz etkilerine yönelik farkındalık kazanır. |
3 | Akıllı telefon bağımlılığı, internet bağımlılığı, sanal zorbalık hakkında farkındalık kazanır. |
4 | Teknolojinin sağlık üzerindeki olumsuz etkilerine ve diğer olumsuz etkilerine yönelik önlem alabilir. |
5 | Teknoloji kullanımında nelere dikkat etmesi gerektiğini ve uygun kullanmayı öğrenir. |
Birinci Öğretim
Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Yoktur
Teknik, teknoloji nedir gibi temel kavramlar, akıllı telefon bağımlılığı nedir, internet bağımlılığı nedir, teknolojinin olumlu ve olumsuz yönleri, sağlık üzerindeki olumsuz etkileri, sanal zorbalık nedir türleri nelerdir, teknolojinin uygun kullanımına yönelik farkındalık oluşturmaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Teknoloji, bağımlılık gibi Temel kavramlar, teknoloji kullanımının olumlu olumsuz etkileri. | ||
2 | Bağımlılık, bağımlılık türleri.Akıllı telefon bağımlılığı, internet bağımlılığı, oyun bağımlılığı belirtileri. | ||
3 | İnternet bağımlılığı ve diğer teknoloji ile ilişkili bağımlılıklar hakkında farkındalık kazanama ve baş etme stratejileri geliştirme | ||
4 | Akıllı telefon bağımlılığı, Oyun bağımlılığı özellikleri, belirtilerinin değerlendirilmesi | ||
5 | Akıllı telefon bağımlılığında öğrencilere, yönelik farkındalık ve baş etme stratejileri. | ||
6 | Oyun bağımlılığında öğrencilere yönelik farkındalık ve baş etme stratejileri. | ||
7 | Sosyal ağ bağımlılığı özellikleri ve belirtilerinin değerlendirilmesi. | ||
8 | Siber zorbalığın tanımı. Siber zorbalık çeşitleri. | ||
9 | Sanal zorbalığa yönelik öğrencilere yönelik farkındalık ve baş etme stratejileri. | ||
10 | İnternetin güvenli kullanımını ve yapılabilecekler. | ||
11 | Dijital okuryazarlık ve bilinçli teknoloji kullanımı. | ||
12 | Davranışsal bağımlılıklar ve oluşturduğu olumsuz durumlar. | ||
13 | Davranışsal bağımlılıklar ve oluşturduğu olumsuz durumlar. | ||
14 | Genel konu tekrarı. |
Holger Feindel (2019), İnternet Bağımlılığı, İletişim Yayıncılık Prof. Dr. Kültegin ÖGEL (2017), İnternet Bağımlılığı İnternetin Psikolojisini Anlamak ve Bağımlılıkla Başa Çıkmak, ISBN: 9786053605591 Doç. Dr. Melek Kalkan (Editör), Yrd. Doç. Dr. Canani Kaygusuz(Editör)İnternet Bağımlılığı Sorun ve Çözümler Ocak 2013 / 1. Baskı / 311 Syf.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Quiz | 2 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Staj durumu yoktur.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 2 | 4 | 8 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 6 | 1 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Okuma | 10 | 2 | 20 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 2 | 4 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 75 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||
ÖÇ 5 | 2 | 2 | 2 |