Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ADSÖL-025 | Çocuk Edebiyatı ve Medya | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Dünyada ve Türkiye'deki çocuk edebiyatını tanıtmak, meslekteki önemini kavratmak, Türkçe anadil etkinliklerini doğru planlanıp uygulanmasını sağlamak. Basılı yayınların yanı sıra görsel yayınları da eğitimde doğru kullanabilmek.
Çocuk Gelişimi Öğretim Elemanları
1 | Çocuklar için hazırlanan yayınları inceleyebilecektir. |
2 | Okul öncesi çocuklar için hazırlanan yayınları kullanabilecektir. |
3 | Çocuk edebiyatı ve çocuklara yönelik medya yayınlarını takip edebilecektir. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Dünyada ve Türkiye’de çocuk edebiyatının gelişimi. Çocukluk evresinde, nitelikli çocuk kitapları ile tanışmanın önemi ve okuma kültürü edinmiş düşünen duyarlı bireylerin yetiştirilmesinde çocuk edebiyatı yapıtlarının işlevi. Basılı ve görsel çocuk yayınlarında bulunması gereken özellikler (tasarım, içerik, eğitsel). Bu özelliklerin çocuk edebiyatında Türk ve dünya klasiklerinden seçilen örnekler üzerinde incelenmesi. Niteliksiz yayınların çocuğun gelişimine olan olumsuz etkileri. Çocuk kitaplarının yaş gruplarına uygunluğu ve çocuk kitap ilişkisi. Çocuk edebiyatı türleri ( şiir, destan, masal, öykü, roman, tekerleme, bilmece v.b) özellikleri ve çocuğun gelişimine olan katkıları. Okulöncesi eğitimde Türkçe dil etkinlikleri ve bu etkinliklerin planlanmasında, uygulanmasında temel ilkeler ve dikkat edilecek noktalar. Türkçe dil etkinlikleri sırasında kullanılacak araç-gereç özellikleri. Etkinliğin uygulanmasında kullanılan yöntem ve teknikler.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Giriş | ||
2 | Çocuk ve çocuk edebiyatı | ||
3 | Çocuk kitaplarının çocuğun gelişim sürecine etkisi | ||
4 | Çocuk edebiyatı türleri | ||
5 | Çocuk edebiyatı türleri | ||
6 | Çocuk kitaplarında fiziksel özellikler ve resimlendirme | ||
7 | Fen ve matematik eğitiminde resimli çocuk kitapların kullanılması | ||
8 | Drama eğitimi ve yaratıcılıkta resimli çocuk kitapların kullanılması | ||
9 | Okuma yazmaya hazırlık çalışmalarında resimli çocuk kitapların kullanılması | ||
10 | Sözcüksüz kitapların okul öncesi eğitimde kullanılması | ||
11 | Öyküleştirme yöntemi | ||
12 | Çocuk edebiyatı ve süreli yayınlar | ||
13 | Çocuk edebiyatı ve medya | ||
14 | Türkiye’de çocuk edebiyatı yayıncılığı |
1. Tacettin Şimşek- Okul Öncesinde Çocuk Edebiyatı ve Medya El Kitabı 2. Prof. Dr. Sedat Sever- Çocuk ve Edebiyat 3. Doç. Dr. Halil Aytekin- Çocuk ve Gençlik Edebiyatı
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Quiz | 2 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 2 | 4 | 8 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 6 | 1 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Okuma | 10 | 2 | 20 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 2 | 4 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 75 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 2 | 2 | 2 |