Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ADSÖL-013 | Beden Dili-Sözsüz İletişim | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Öğrencilerin iletişim konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamak, iletişim türlerini (sözlü yazılı, sözsüz) ve modellerini öğretmek, mesleki ve günlük yaşamda iyi ve etkili bir iletişim düzeyine sahip olmak için yapılması gerekenleri öğretmek.
Öğr Gör. Gurbet BOZKURT
1 | İletişim olgusunu tanımlar. |
2 | İletişimin birey ve toplum için önem ve işlevini açıklar. |
3 | Sosyal hayatta iletişim becerilerinin önemini vurgular. |
4 | Beden dili olgusunu, işlev ve önemini açıklar. |
5 | Günlük hayatta ve iş yaşamında beden dilinin etkin kullanımını gösterir. |
6 | ş yaşamında etkili iletişim ve beden dili uygulamalarının nasıl yapılabileceğini gösterir. |
7 | |
8 | Örnek uygulamaları çözümler. |
Birinci Öğretim
YOK
YOK
İletişim, İletişim Çeşitleri,İletişim Becerileri ve Beden Dili
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | İletişim nedir? İletişimin birey ve toplum açsından önemi ve işlevi. | ||
2 | letişim çeşitleri: Kişi içi iletişim ve kişiler arası iletişim olguları | ||
3 | İletişim çeşitleri... Kitle iletişim ve örgüt (kurum) içi iletişim olguları | ||
4 | İletişim sizinle başlar: İnsan tabiatını tanıma | ||
5 | Kendini anlatma penceresi: Etkili ve güzel konuşma | ||
6 | İyi bir dinleyici olma: Etkin dinleme | ||
7 | İletişimin altın anahtarı: Empati | ||
8 | Vize Sınavı | ||
9 | İletişimde ilk izlenim ve önemi | ||
10 | Beden dili-sözsüz iletişim nedir? Niçin önemlidir? | ||
11 | Beden dili kodları: Yüz ifadeleri, el ve kol hareketleri | ||
12 | Beden dili kodları... Kişiler arası mesafe, fiziksel görünüm | ||
13 | İş yaşamında beden dilinin etkin kullanımı: Uygulama ve örnekler | ||
14 | Kim olduğunu keşfet: İletişim becerileri ve kişilik analizi test uygulamaları |
1. IŞIK, Metin, Sizinle İletişebilir Miyiz?, Eğitim & Akademi Yayınları, Konya, 2015 2. IŞIK, Metin (ed.), Genel ve Teknik İletişim, Eğitim & Akademi Yayınları, Konya,2011 3. EKMAN, Paul, Ne Düşündüğünü Biliyorum, Koridor Yayınevi, 4. JAMES, J., JAMES, Moore, İnsanları Çözümleme Sanatı, Koridor Yayınları, 5. DIMTIRIUS, J. Ellan, İnsanları Okumak, Koridor Yayınları,
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Quiz | 2 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 2 | 4 | 8 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 6 | 1 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Okuma | 10 | 2 | 20 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 2 | 4 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 75 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 2 | 1 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 |
ÖÇ 2 | 1 | 4 | 4 | 4 | 2 | 1 | 1 | 1 | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 2 | 1 | 1 | 5 | 4 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 |
ÖÇ 4 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 6 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 7 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 8 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |