GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ADSÖL-013 Beden Dili-Sözsüz İletişim Seçmeli Ders Grubu 2 4 3,00

Önlisans


Türkçe


Öğrencilerin iletişim konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamak, iletişim türlerini (sözlü yazılı, sözsüz) ve modellerini öğretmek, mesleki ve günlük yaşamda iyi ve etkili bir iletişim düzeyine sahip olmak için yapılması gerekenleri öğretmek.


Öğr Gör. Gurbet BOZKURT


1 İletişim olgusunu tanımlar.
2 İletişimin birey ve toplum için önem ve işlevini açıklar.
3 Sosyal hayatta iletişim becerilerinin önemini vurgular.
4 Beden dili olgusunu, işlev ve önemini açıklar.
5 Günlük hayatta ve iş yaşamında beden dilinin etkin kullanımını gösterir.
6 ş yaşamında etkili iletişim ve beden dili uygulamalarının nasıl yapılabileceğini gösterir.
7
8 Örnek uygulamaları çözümler.

Birinci Öğretim


YOK


YOK


İletişim, İletişim Çeşitleri,İletişim Becerileri ve Beden Dili


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 İletişim nedir? İletişimin birey ve toplum açsından önemi ve işlevi.
2 letişim çeşitleri: Kişi içi iletişim ve kişiler arası iletişim olguları
3 İletişim çeşitleri... Kitle iletişim ve örgüt (kurum) içi iletişim olguları
4 İletişim sizinle başlar: İnsan tabiatını tanıma
5 Kendini anlatma penceresi: Etkili ve güzel konuşma
6 İyi bir dinleyici olma: Etkin dinleme
7 İletişimin altın anahtarı: Empati
8 Vize Sınavı
9 İletişimde ilk izlenim ve önemi
10 Beden dili-sözsüz iletişim nedir? Niçin önemlidir?
11 Beden dili kodları: Yüz ifadeleri, el ve kol hareketleri
12 Beden dili kodları... Kişiler arası mesafe, fiziksel görünüm
13 İş yaşamında beden dilinin etkin kullanımı: Uygulama ve örnekler
14 Kim olduğunu keşfet: İletişim becerileri ve kişilik analizi test uygulamaları

1. IŞIK, Metin, Sizinle İletişebilir Miyiz?, Eğitim & Akademi Yayınları, Konya, 2015 2. IŞIK, Metin (ed.), Genel ve Teknik İletişim, Eğitim & Akademi Yayınları, Konya,2011 3. EKMAN, Paul, Ne Düşündüğünü Biliyorum, Koridor Yayınevi, 4. JAMES, J., JAMES, Moore, İnsanları Çözümleme Sanatı, Koridor Yayınları, 5. DIMTIRIUS, J. Ellan, İnsanları Okumak, Koridor Yayınları,



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Quiz 2 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

YOK


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 2 4 8
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 6 1 6
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 4 4
Okuma 10 2 20
Quiz için Bireysel Çalışma 2 4 8
Toplam İş Yükü (saat) 75

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 2 1 3 3 1 1 1 1 1 4 1 2 1 2 1
ÖÇ 2 1 4 4 4 2 1 1 1 4 4 2 3 3 2 1
ÖÇ 3 4 4 4 4 5 2 1 1 5 4 1 2 1 2 1
ÖÇ 4 1 1 1 2 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 6 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 7 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 8 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek