Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PIT001 | PAZARLAMA İLETİŞİM TEKNİKLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 3,00 |
Önlisans
Öğrencinin, işletmenin misyon ve vizyonuna göre işletme imajının korunması ve geliştirilmesine katkı sağlayabilmesini; işletmenin tutundurma amaçlarına göre işletme ve ürün hakkında çevreye bilgi verebilmesini ve sponsorluk çalışmalarına katkıda bulunabilecektir. İşletmenin reklam amacı ve ortamına göre oluşturulacak reklam kampanyasına veri sağlayabilecek ve reklam etkinliğinin ölçülmesi yöntemlerine göre yürütülmekte olan reklamlar ile ilgili geri bildirimde bulunabilecektir. Tutundurma stratejileri, satış elamanları ve müşterilerin özelliklerine ve aracılara göre satış elemanlarına, aracı ve müşterilere yönelik satış geliştirme faaliyetlerine yardımcı olmasını, hedef pazarın özelliklerine, tutundurma stratejilerine ve satış yöntemine göre doğrudan satış faaliyetleri için potansiyel alıcıları belirlemeye ve doğrudan satış faaliyetleri için gerekli araçların seçimine yardımcı olabilmesini sağlayacaktır.
Dr. Öğr. Üyesi Şaban ALTIN
1 | Halkla ilişkiler faaliyetleri hakkında bilgi edinir. |
2 | Reklam faaliyetlerinin katkısı hakkında bilgi edinir. |
3 | Satış geliştirme faaliyetlerinin katkısı hakkında bilgi edinir. |
4 | Doğrudan satış faaliyetlerinin katkısı hakkında bilgi edinir. |
5 | Müşteri memnuniyeti ve müşteri sadakati kavramlarını bilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
1 İşletme imajının korunması ve geliştirilmesine katkı sağlamak 2 İşletme imajının korunması ve geliştirilmesine katkı sağlamak İşletme ve ürün hakkında çevreye bilgi vermek 3 İşletme ve ürün hakkında çevreye bilgi vermek 4 İşletme ve ürün hakkında çevreye bilgi vermek Sponsorluk çalışmalarına katkıda bulunmak 5 Sponsorluk çalışmalarına katkıda bulunmak Oluşturulacak reklam kampanyasına veri sağlamak 6 Oluşturulacak reklam kampanyasına veri sağlamak 7 Oluşturulacak reklam kampanyasına veri sağlamak Yürütülmekte olan reklamlar ile ilgili geri bildirimde bulunmak 8 Yürütülmekte olan reklamlar ile ilgili geri bildirimde bulunmak 9 Yürütülmekte olan reklamlar ile ilgili geri bildirimde bulunmak Satış elemanlarına yönelik satış geliştirme faaliyetlerine katkı sağlamak 10 Satış elemanlarına yönelik satış geliştirme faaliyetlerine katkı sağlamak Aracılara yönelik satış geliştirme faaliyetlerine katkı sağlamak 11 Aracılara yönelik satış geliştirme faaliyetlerine katkı sağlamak Müşterilere yönelik satış geliştirme faaliyetlerine katkı sağlamak 12 Müşterilere yönelik satış geliştirme faaliyetlerine katkı sağlamak 13 Doğrudan satış faaliyetleri için potansiyel alıcıları belirlemeye yardımcı olmak 14 Doğrudan satış faaliyetleri için gerekli araçların seçimine yardımcı olmak
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Pazarlama İletişimi Kavramı ve Kapsamı | ||
2 | Reklam Etkinlikleri ve Yönetimi | ||
3 | Halkla İlişkiler Türleri ve Araçları | ||
4 | Kişisel Satış ve Satış Gücü Yönetimi | ||
5 | Satış Tutundurma Karması ve Yönetimi | ||
6 | Ürün ve Ambalajın İletişim Boyutu | ||
7 | Dağıtım ve Fiyatın İletişim Boyutu | ||
8 | Vize Haftası | ||
9 | Sponsorluk ve Amaca Yönelik Pazarlama | ||
10 | Marka İletişimi ve Marka Yerleştirme | ||
11 | Ticari Fuarlar ve Sergiler | ||
12 | Pazarlama İletişimi Planlama Süreci | ||
13 | Pazarlama İletişimi Planlama Süreci | ||
14 | Pazarlama İletişimi Planlama Süreci |
Pazarlama İletişimi Yönetimi, Prof.Dr.Yavuz Odabaşı, Yrd.Doç.Dr.Mine Oyman
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Quiz | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 5 | 10 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 2 | 5 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 77 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 3 | 2 | 3 | 3 | 5 | 3 | 2 | 4 | 4 | ||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 3 | 2 | 3 | 3 | 5 | 3 | 2 | 4 | 5 | ||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 3 | 2 | 3 | 3 | 5 | 3 | 2 | 4 | 5 | ||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 3 | 2 | 3 | 3 | 5 | 3 | 2 | 4 | 5 | ||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 3 | 3 | 5 | 3 | 2 | 4 | 5 |