GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
PIT001 PAZARLAMA İLETİŞİM TEKNİKLERİ Seçmeli Ders Grubu 2 4 3,00

Önlisans



Öğrencinin, işletmenin misyon ve vizyonuna göre işletme imajının korunması ve geliştirilmesine katkı sağlayabilmesini; işletmenin tutundurma amaçlarına göre işletme ve ürün hakkında çevreye bilgi verebilmesini ve sponsorluk çalışmalarına katkıda bulunabilecektir. İşletmenin reklam amacı ve ortamına göre oluşturulacak reklam kampanyasına veri sağlayabilecek ve reklam etkinliğinin ölçülmesi yöntemlerine göre yürütülmekte olan reklamlar ile ilgili geri bildirimde bulunabilecektir. Tutundurma stratejileri, satış elamanları ve müşterilerin özelliklerine ve aracılara göre satış elemanlarına, aracı ve müşterilere yönelik satış geliştirme faaliyetlerine yardımcı olmasını, hedef pazarın özelliklerine, tutundurma stratejilerine ve satış yöntemine göre doğrudan satış faaliyetleri için potansiyel alıcıları belirlemeye ve doğrudan satış faaliyetleri için gerekli araçların seçimine yardımcı olabilmesini sağlayacaktır.


Dr. Öğr. Üyesi Şaban ALTIN


1 Halkla ilişkiler faaliyetleri hakkında bilgi edinir.
2 Reklam faaliyetlerinin katkısı hakkında bilgi edinir.
3 Satış geliştirme faaliyetlerinin katkısı hakkında bilgi edinir.
4 Doğrudan satış faaliyetlerinin katkısı hakkında bilgi edinir.
5 Müşteri memnuniyeti ve müşteri sadakati kavramlarını bilir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


1 İşletme imajının korunması ve geliştirilmesine katkı sağlamak 2 İşletme imajının korunması ve geliştirilmesine katkı sağlamak İşletme ve ürün hakkında çevreye bilgi vermek 3 İşletme ve ürün hakkında çevreye bilgi vermek 4 İşletme ve ürün hakkında çevreye bilgi vermek Sponsorluk çalışmalarına katkıda bulunmak 5 Sponsorluk çalışmalarına katkıda bulunmak Oluşturulacak reklam kampanyasına veri sağlamak 6 Oluşturulacak reklam kampanyasına veri sağlamak 7 Oluşturulacak reklam kampanyasına veri sağlamak Yürütülmekte olan reklamlar ile ilgili geri bildirimde bulunmak 8 Yürütülmekte olan reklamlar ile ilgili geri bildirimde bulunmak 9 Yürütülmekte olan reklamlar ile ilgili geri bildirimde bulunmak Satış elemanlarına yönelik satış geliştirme faaliyetlerine katkı sağlamak 10 Satış elemanlarına yönelik satış geliştirme faaliyetlerine katkı sağlamak Aracılara yönelik satış geliştirme faaliyetlerine katkı sağlamak 11 Aracılara yönelik satış geliştirme faaliyetlerine katkı sağlamak Müşterilere yönelik satış geliştirme faaliyetlerine katkı sağlamak 12 Müşterilere yönelik satış geliştirme faaliyetlerine katkı sağlamak 13 Doğrudan satış faaliyetleri için potansiyel alıcıları belirlemeye yardımcı olmak 14 Doğrudan satış faaliyetleri için gerekli araçların seçimine yardımcı olmak


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Pazarlama İletişimi Kavramı ve Kapsamı
2 Reklam Etkinlikleri ve Yönetimi
3 Halkla İlişkiler Türleri ve Araçları
4 Kişisel Satış ve Satış Gücü Yönetimi
5 Satış Tutundurma Karması ve Yönetimi
6 Ürün ve Ambalajın İletişim Boyutu
7 Dağıtım ve Fiyatın İletişim Boyutu
8 Doğrudan Pazarlama
9 Sponsorluk ve Amaca Yönelik Pazarlama
10 Marka İletişimi ve Marka Yerleştirme
11 Ticari Fuarlar ve Sergiler
12 Pazarlama İletişimi Planlama Süreci
13 Pazarlama İletişimi Planlama Süreci
14 Pazarlama İletişimi Planlama Süreci

Pazarlama İletişimi Yönetimi, Prof.Dr.Yavuz Odabaşı, Yrd.Doç.Dr.Mine Oyman



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Quiz 3 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 3 3
Quiz için Bireysel Çalışma 1 3 3
Ev Ödevi 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 70

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 5 3 2 5 3 3 1 5 5 1 3 2 4 4
ÖÇ 2 5 5 3 2 5 3 3 1 5 1 1 3 2 4 5
ÖÇ 3 5 5 3 2 5 3 3 1 5 1 1 3 2 4 5
ÖÇ 4 5 5 3 2 5 3 3 1 5 1 1 3 2 4 5
ÖÇ 5 5 5 3 2 5 3 3 1 5 5 1 3 2 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek