Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EGK001 | ETKİLİ VE GÜZEL KONUŞMA | Ders | 1 | 2 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu ders ile öğrencilerin; düşündüklerini, duyduklarını, gördüklerini, yaşadıklarını, öğrendiklerini, bildiklerini açık, anlaşılır, doğru ve etkili bir biçimde sözlü anlatma beceri ve alışkanlığı kazanmaları; iş yaşamında karşılaşabilecekleri sorunları konuşarak, çözebilmeleri; yorumlayıp, değerlendirme yapmaları ve sözlü ifade edebilmeleri amaçlanmaktadır.
ÖĞR. GÖR. SENA SAYDAM
1 | Sözlü anlatım ile ilgili temel kavram ve terimleri tanımlayabilir. |
2 | Doğru, güzel ve etkili konuşabilmek için diksiyon tekniklerini (nefes alma teknikleri, artikülasyon, vurgu ve tonlama) uygulayabilir. |
3 | Sesini ve beden dilini etkili kullanabilir. |
4 | Konuşurken inandırıcı ve güven verici olma özelliklerini geliştirebilir. |
5 | Topluluk içinde ve önünde hazırlıklı / hazırlıksız konuşmalar yaparak, düşüncelerini sözlü olarak ifade edebilir; kendi konuşmasını değerlendirebilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Ders, amacı yönünde, soluk ve ses yapısı hakkında anatomik bilgiler, fonetik ve diksiyon çalışmalarıyla dilin sözel anlamda doğru ve güzel konuşmayı sağlayan; nefes denetimi için diyafram çalışması, ses telleri için geliştirme alıştırmaları, Türkçe’deki seslerin doğru artiküle edilebilmesi için alıştırmaları içerir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Konuşma Kavramı: İletişim-Dil-Düşünce ve Konuşma ilişkisi. | ||
2 | Hafta İletişimde Sözlü ve Yazılı Anlatımın Yeri. | ||
3 | Konuşmanın Temel Ögeleri 1: Ses, Oluşumu ve Konuşma Organları. | ||
4 | Konuşmanın Temel Ögeleri 2: Ses: Sesin Niteliği. | ||
5 | Konuşmanın Temel Ögeleri 3: Diksiyon. | ||
6 | Konuşmanın Temel Ögeleri 4: Diksiyon: Ton ve Tonlama (Entonasyon). | ||
7 | Konuşmanın Temel Ögeleri 5: Diksiyon: Vurgulama ve Durak. | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Konuşmanın Temel Ögeleri 6: Beden Dili. | ||
10 | Konuşmanın Temel Ögeleri 7: Söyleyiş Kuralları ve Kusurları; Sözlü Anlatım Bozuklukları. | ||
11 | Ödev sunumları. | ||
12 | Ödev sunumları. | ||
13 | Ödev sunumları. | ||
14 | Ödev sunumları. |
Güzel ve Etkili konuma Sanatı,Emin ÖZDEMİR,Remzi Kitapevi,2008,İstanbul Etkili ve Güzel Konuşma Sanatı,Ali KAYA, Eğitim Kitabevi, Konya, 2004 Güzel Konuşmak Bir Markadır Prof Dr. Şermin TEKİNALİ
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Quiz | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Quiz | 2 | 2 | 4 |
Rol Oynama / Dramatize Etme | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 3 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 3 | 15 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 5 | 3 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 61 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 2 | 4 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |