Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KLV001 | KLAVYE KULLANIMI | Ders | 1 | 1 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Öğrencinin etkili, hızlı ve yanlışsız bir şekilde 10 parmak F klavye kullanmasını sağlamak
Dr.Öğr.Üyesi Tuğba Mutlu
1 | Bilgisayar uygulamalarını kullanarak alanı ile ilgili yazışmaları yapar, bilgiyi depolar, depolanmış bilgileri kullanır. |
2 | Bilgisayar uygulamalarını kullanarak alanı ile ilgili veriler üzerinde işlem yapar, istenen bilgiye hızlı bir şekilde ulaşır. |
3 | Bilgisayar uygulamalarını kullanarak alanı ile ilgili veriler üzerinde istenen raporları hazırlar. |
4 | Bilgisayar uygulamalarını kullanarak alanı ile ilgili veriler üzerinde istenen bilgi ya da raporları sunar. |
5 | Güncel olan bilgisayar uygulamalarını kullanır. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Türk dilinin özelliklerine göre on parmakla, bakmadan klavye kullanma yöntemi için en verimli klavye, standart Türk klavyesi (F klavye)’dir. Bu dersle size on parmakla, metotlu olarak bilgisayar klavyesini hızlı ve verimli kullanma teknikleri verilmiştir. Bu tekniklerde oturuş şekli, kolların duruşu, ellerin duruşu, parmakların duruşu, ayakların duruşu ve harf tuşlarını doğru kullanma teknikleri ayrıntılarıyla ve resimleriyle size sunulmuştur. İş yaşamında ve özel yaşamınızdaki her türlü yazışmalarınızda veriminizi arttırmak için bu teknikleri öğrenmeli ve kullanmalısınız.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Klavyenin tarihçesi (Dünyada ve Türkiye’ deki gelişimi), çeşitleri, F ve Q klavyenin kıyaslanması ve F klavyenin üstünlükleri | |||
2 | Oturuş pozisyonu, ellerin konumu, yapılmaması gereken hareketler | |||
3 | Temel sıra tuşları | |||
4 | Tuş alıştırmaları ve ritmik yazma çalışmaları | |||
5 | Tuş alıştırmaları ve ritmik yazma çalışmaları | |||
6 | Tuş alıştırmaları ve ritmik yazma çalışmaları | |||
7 | Tuş alıştırmaları ve ritmik yazma çalışmaları | |||
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | ||
9 | Tuş alıştırmaları ve ritmik yazma çalışmaları | |||
10 | Metin yazımı ve hataların tespiti | |||
11 | 3’er ve 5’er dakikalık hız egzersizleri | |||
12 | 3’er ve 5’er dakikalık hız egzersizleri | |||
13 | Periyodik hız çalışması | |||
14 | Periyodik Hız Çalışması |
1. Ders Notları 2. Ünlü, A. (2005). 26 Saatte On Parmak Öğreniyorum. Konya:Yelken YayınlarıÖzerman, 3. K. (2003). Klavye Teknikleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, ders materyalleri
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Quiz | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 109 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 2 | 2 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 2 | 5 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 2 | 2 | 4 | 3 | 2 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 2 | 5 | 4 |
ÖÇ 3 | 5 | 3 | 2 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 1 | 5 | 4 |
ÖÇ 4 | 5 | 1 | 2 | 5 | 3 | 2 | 4 | 3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 |
ÖÇ 5 | 4 | 2 | 2 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 2 | 5 | 4 |