GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MIY001 MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ Seçmeli Ders Grubu 2 3 5,00

Önlisans


Türkçe


İşletmelerin müşterileriyle uzun süreli sağlıklı iletişim kurmalarının önemini anlamak ve teknolojinin de yardımıyla bu ilişkilerin geliştirilme yollarının aranmasıdır.


DR.ÖĞR.ÜYESİ ŞABAN ALTIN


1 Müşteri ilişkileri yönetimini tanımlar.
2 Müşterilerle iletişim kurma, müşteri kazanma ve elde tutma çalışmalarını tasarlar.
3 Müşteri ilişkileri yönetimi süreçlerini tasarlar.
4 Müşteri şikayetlerini yönetir.
5 Müşteri ilişkilerinin etkililiği ve verimliliğini yorumlar.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


MİY kavramı, strateji, organizasyon ve bilgi teknolojileri temel alınarak açıklanır. Ders MİY’nin pazarlama uygulamalarındaki rolünü ve pazarlama uygulamaları açısından önemini ortaya koymaktadır. Bunun yanında “müşteri ilişkileri yönetimi (MİY), “müşteri değeri”, “müşteri bağlılığı”, “analitik ve operasyonel CRM” gibi kavramlara ilişkin açıklamalar yapılmaktadır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Müşteri İlişkileri Yönetimi Kavramı, Tanımı, Gelişimi ve Özellikleri
2 Müşteri İlişkileri Yönetimi Bileşenleri ve Modelleri
3 Müşteri İlişkileri Yönetimine Geçiş ve Uygulama Süreci
4 Müşteri İlişkileri Yönetiminin Unsurları
5 Hizmetlerde Müşteri Bağlılığı ve Kalite
6 Müşteri Kazanma, Elde Tutma ve Müşteri Yaşam Boyu Değeri Oluşturma
7 Örgüt Kültürü ve Müşteri İlişkileri
8 Vize Haftası
9 Müşteri İlişkileri Yönetimi ve E-Ticaret
10 Müşteri İtirazları ve Şikâyet Yönetimi
11 MİY’de Başarısızlık Nedenleri
12 Satış Yönetimi ve Müşteri İlişkileri Yönetimi Uygulamaları
13 Müşteri İlişkileri Yönetiminin Ölçülmesi ve Yatırımın Geri Dönüşü (ROI)
14 Müşteri İlişkilerinde Karşılaşılan Sorunlar ve Çözümleri

1. Dr. Fahrettin Atıl BĠLGE, “Müşteri İlişkileri Yönetimi (Meslek Yüksekokulları Serisi)”, Ankara: Gazi Kitabevi 2. Doç. Dr. Bahar Yasin, “Müşteri İlişkileri Yönetimi”, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Yayını 3. Prof. Dr. SEVTAP ÜNAL, “Müşteri İlişkileri Yönetimi”, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını 4. Prof. Dr. Necdet TİMUR, Prof. Dr. Gülfidan BARIŞ, “Müşteri İlişkiler Yönetimi”, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 70
Quiz 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Quiz 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 2 5 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 3 10 30
Quiz için Bireysel Çalışma 2 5 10
Toplam İş Yükü (saat) 125

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 5 4 3 3 3 3 3 3 5
ÖÇ 2 5 5 4 3 3 3 3 3 3 5
ÖÇ 3 5 5 4 3 3 3 3 3 3 5
ÖÇ 4 5 5 4 3 3 3 2 3 3 5
ÖÇ 5 5 5 4 3 3 3 3 3 3 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek