GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
GES730 TASARIMDA FOTOĞRAF KULLANIMI Seçmeli Ders Grubu 2 4 3,00

Önlisans



Bu dersin amacı görsel algının temel özellikleriyle, görsel iletişimi tasarlamak; fotoğraf ve sanat tasarım uygulamaları arasındaki ilişkiyi, örneklerle ve estetiğin ve görsel algının temel kavramları çerçevesinde incelemektir.


Öğretim Görevlisi Hamide SOYSAL DEMİRCİ Öğretim Görevlisi Emel ÇENET


1 Fotğrafın tarihsel gelişimini bilir.
2 Fotoğrafta aydınlatma, kompozisyon, ışık, kadraj ve pozlama gibi temel öğeleri tartışabilecektir.
3 Fotoğraf ve Görsel algının temel özellikleri ile sanatsal tasarım arasındaki ilişkiyi kavrayabilir
4 Soyutlama, dönüştürme, parçadan bütünü, bütünden parçayı görme konusunda görsel ve anlamsal ilişki kurma becerisi kazanır.
5 Görsel tasarım çalışmalarına estetik ve içerik düzeyinde eleştirel bir bakış açısı geliştirir.

Birinci Öğretim


-Bulunmamaktadır.


-Bulunmamaktadır.


Bu derste görsel algının temel özellikleriyle fotoğrafçılık uygulama ve çalışmaları estetiğin ve algı temel kavramları çerçevesinde birlikte değerlendirilerek incelenir. Görsel düşünme ve dışavurum yaratıcı süreçlerine değinilir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Fotoğrafın tarihsel gelişimi Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. Ders notları ve sunumlarının hazırlanması.
2 Görsel algı, görsel denge ve görsel dengeyi etkileyen unsurlar. Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. Ders notları ve sunumlarının hazırlanması.
3 Görsel düşünme ve görsel anlatımda ifade. Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. Ders notları ve sunumlarının hazırlanması.
4 Estetik algısı ve sanatsal algılama. Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. Ders notları ve sunumlarının hazırlanması.
5 Fotoğrafta ışık ve gölge kullanımı Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. Ders notları ve sunumlarının hazırlanması.
6 Fotoğrafta Kompozisyon Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. Ders notları ve sunumlarının hazırlanması.
7 Fotoğraf okuma. Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. Ders notları ve sunumlarının hazırlanması.
8 Fotoğraf analizi Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. Ders notları ve sunumlarının hazırlanması.
9 Fotoğraf analizi Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. Ders notları ve sunumlarının hazırlanması.
10 Gestalt kuramı ve sanat. Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. Ders notları ve sunumlarının hazırlanması.
11 Biçim, form, ışık, derinlik, renk ve renk algısı Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. Ders notları ve sunumlarının hazırlanması.
12 Görsel eserleri çözümleme yöntemleri I Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. Ders notları ve sunumlarının hazırlanması.
13 Görsel eser çözümlemeleri, örnek görsel incelemeleri II Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. Ders notları ve sunumlarının hazırlanması.
14 Görsel eserleri çözümleme yöntemleri III Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. Ders notları ve sunumlarının hazırlanması.

Ders Notları



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 70
Ev Ödevi 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-Bulunmamaktadır.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 12 2 24
Proje Hazırlama 2 2 4
Proje Sunma 2 2 4
Bireysel Çalışma 8 2 16
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 3 2 6
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 2 4 8
Okuma 7 2 14
Rapor 2 2 4
Toplam İş Yükü (saat) 83

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 3 4 1 3 1
ÖÇ 2 3 3 1 4 1 3
ÖÇ 3 4 3 3 2 3
ÖÇ 4 2 4 2 2 3 2 4 3 3 2
ÖÇ 5 4 3 4 3 4 3 4 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek