Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GES727 | SUNUM TEKNİKLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
İş hayatı içerisinde bir projenin, fikrin sunumu esnasında öğrencilerin dikkat etmesi gereken noktalar, sunumların nasıl etkili olabileceği ve başarılı sunumların nasıl yapılabileceği hakkında öğrencilerin bilgilenmesi hedeflenmektedir.
Öğretim Görevlisi Hamide SOYSAL DEMİRCİ Öğretim Görevlisi Emel ÇENET
1 | Sunum kavramının anlae ve betimler. |
2 | Sunumlarda içerik ve şekil olarak dikkat edilmesi gereken hususları bilir. |
3 | Sunumlarda sıklıkla yapılan hataların farkını bilir. |
4 | Sunumların ikna edici olabilmesi için dikkat edilmesi gereken hususları kavrar. |
5 | İyi ve kötü sunumlar arasındaki farklılığı kavrar. |
Birinci Öğretim
Yok
yok
Sunum, ikna ve iyi bir sunum yapabilmek için gerekli olan tekniklerin aktarımı hedeflenmektedir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Sunum teknikleri dersinin amacı, dersle ilgili temel kaynaklar | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
2 | Sunum | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
3 | Hazırlık - içerik hazırlama | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
4 | Hazırlık - sunuma hazırlık | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
5 | İçerik Biçimi – Şekli Kurallar | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
6 | İçerik biçimi – şekli kurallar | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
7 | İçerik biçimi – görsellik | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
8 | Sunum anı | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
9 | Sık yapılan hatalar | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
10 | Öğrenci Uygulamaları | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
11 | Öğrenci uygulamaları | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
12 | Öğrenci uygulamaları | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
13 | Öğrenci uygulamaları | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
14 | Genel tekrar ve yapılan sunumlarda eksikliklerin konuşulması | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
1. Tubitak – Etkili Sunumlar için El Kitabı 2. Öğr.gör. Mahmut KANTAR – Temel Sunum Hazırlama Teknikleri 3. Mine Demet Güngör – Etkili Sunum Hazırlama Teknikleri 4. Peter Coughter, İkna ve Sunum
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Ev Ödevi | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 2 | 4 | 8 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 6 | 1 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Okuma | 10 | 2 | 20 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 2 | 4 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 75 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 2 | 1 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||
ÖÇ 2 | 4 | 3 | 1 | 4 | 2 | 4 | 3 | 2 | 3 | ||||||
ÖÇ 3 | 5 | 2 | 1 | 4 | 2 | 4 | 2 | 2 | 3 | ||||||
ÖÇ 4 | 4 | 3 | 1 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 2 | 3 | 3 | ||||
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 2 | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 |