Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GES713 | ÇİNİ I | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Geleneksel Türk Sanatlarında kullanılan motiflerden oluşan kompozisyonları kavrayıp Çini,Evani ve Seramik formlar üzerine farklı tekniklerle uygulama yapabilme yeteneği kazandırmaktır.
Öğretim Görevlisi Hamide SOYSAL DEMİRCİ Öğretim Görevlisi Emel ÇENET
1 | Çiniye ön hazırlık yapar. |
2 | Çini deseni tasarımı yapar |
3 | Tasarımı yapılan deseni çini ve seramik formlara aktarır. |
4 | Kontur yapar. |
5 | Boyama yapar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Zımpara yapmak, Çalışılacak objeyi hazırlamak, Deseni tabağa geçirmek, Geçirilen desen objesini hazırlamak Trilin oranını belirlemek, Tabağa ikinci renkte trilin çekmek, Boyaları hazırlamak, Fırçaları hazırlamak, Mavi-beyaz tahrir(kontur) uygulamak, Tahrir (kontur) uygulamak, Renkli tahriri çekmek, Siyah tahrir (kontur) uygulamak, Tahriri rötuşlamak.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Zımpara yapmak. | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. | |
2 | Çalışılacak objeyi hazırlamak. | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. | |
3 | Deseni tabağa geçirmek | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. | |
4 | Geçirilen desen objesini hazırlamak | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. | |
5 | Trilin oranını belirlemek. | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. | |
6 | Tabağa trilin çekmek. | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. | |
7 | Tabağa ikinci renkte trilin çekmek. | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. | |
8 | Ara Sınav | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. | |
9 | Boyaları hazırlamak, Fırçaları hazırlamak. | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. | |
10 | Mavi-beyaz tahrir (kontur) uygulamak. | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. | |
11 | Mavi-beyaz tahrir (kontur) uygulamak. | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. | |
12 | Siyah tahrir (kontur uygulamak.) | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. | |
13 | Siyah tahrir (kontur) uygulamak | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. | |
14 | Siyah tahrir (kontur) uygulamak | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
Türk Tezyini Sanatında Motifler İ.A.Birol-Ç.Derman, İslam Mimarisinde Çini G.Öney-Anadolu’da Türk Devri Çini ve Seramik Sanatı G.Öney
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Ev Ödevi | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Uygulama/Pratik | 14 | 3 | 42 |
Soru-Yanıt | 1 | 4 | 4 |
Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 68 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 2 | 5 | 3 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | |||||
ÖÇ 2 | 3 | 1 | 5 | 3 | 4 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | |||||
ÖÇ 3 | 3 | 1 | 5 | 2 | 4 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | |||||
ÖÇ 4 | 4 | 2 | 5 | 3 | 4 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | |||||
ÖÇ 5 | 5 | 2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 |