GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
GES713 ÇİNİ I Seçmeli Ders Grubu 2 4 3,00

Önlisans


Türkçe


Geleneksel Türk Sanatlarında kullanılan motiflerden oluşan kompozisyonları kavrayıp Çini,Evani ve Seramik formlar üzerine farklı tekniklerle uygulama yapabilme yeteneği kazandırmaktır.


Öğretim Görevlisi Hamide SOYSAL DEMİRCİ Öğretim Görevlisi Emel ÇENET


1 Çiniye ön hazırlık yapar.
2 Çini deseni tasarımı yapar
3 Tasarımı yapılan deseni çini ve seramik formlara aktarır.
4 Kontur yapar.
5 Boyama yapar.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Zımpara yapmak, Çalışılacak objeyi hazırlamak, Deseni tabağa geçirmek, Geçirilen desen objesini hazırlamak Trilin oranını belirlemek, Tabağa ikinci renkte trilin çekmek, Boyaları hazırlamak, Fırçaları hazırlamak, Mavi-beyaz tahrir(kontur) uygulamak, Tahrir (kontur) uygulamak, Renkli tahriri çekmek, Siyah tahrir (kontur) uygulamak, Tahriri rötuşlamak.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Zımpara yapmak. Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. Ders notları ve sunumlarının hazırlanması.
2 Çalışılacak objeyi hazırlamak. Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. Ders notları ve sunumlarının hazırlanması.
3 Deseni tabağa geçirmek Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. Ders notları ve sunumlarının hazırlanması.
4 Geçirilen desen objesini hazırlamak Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. Ders notları ve sunumlarının hazırlanması.
5 Trilin oranını belirlemek. Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. Ders notları ve sunumlarının hazırlanması.
6 Tabağa trilin çekmek. Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. Ders notları ve sunumlarının hazırlanması.
7 Tabağa ikinci renkte trilin çekmek. Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. Ders notları ve sunumlarının hazırlanması.
8 Ara Sınav Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. Ders notları ve sunumlarının hazırlanması.
9 Boyaları hazırlamak, Fırçaları hazırlamak. Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. Ders notları ve sunumlarının hazırlanması.
10 Mavi-beyaz tahrir (kontur) uygulamak. Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. Ders notları ve sunumlarının hazırlanması.
11 Mavi-beyaz tahrir (kontur) uygulamak. Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. Ders notları ve sunumlarının hazırlanması.
12 Siyah tahrir (kontur uygulamak.) Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. Ders notları ve sunumlarının hazırlanması.
13 Siyah tahrir (kontur) uygulamak Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. Ders notları ve sunumlarının hazırlanması.
14 Siyah tahrir (kontur) uygulamak Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. Ders notları ve sunumlarının hazırlanması.

Türk Tezyini Sanatında Motifler İ.A.Birol-Ç.Derman, İslam Mimarisinde Çini G.Öney-Anadolu’da Türk Devri Çini ve Seramik Sanatı G.Öney



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Ev Ödevi 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Uygulama/Pratik 14 3 42
Soru-Yanıt 1 4 4
Bireysel Çalışma 1 5 5
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 5 5
Ev Ödevi 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 68

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 4 2 5 3 5 5 2 5 5 5
ÖÇ 2 3 1 5 3 4 5 1 5 5 5
ÖÇ 3 3 1 5 2 4 5 1 5 5 5
ÖÇ 4 4 2 5 3 4 5 1 5 5 5
ÖÇ 5 5 2 5 4 5 5 2 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek