Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GES703 | İLETİŞİM | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Sözlü, sözsüz, yazılı, biçimsel, biçimsel olmayan ve örgüt içi ile dışı arasında iletişim kurma yeterlikleri kazandırmaktır.
Öğretim Görevlisi Hamide SOYSAL DEMİRCİ Öğretim Görevlisi Emel ÇENET
1 | Yazışma standartlarına göre yazılı iletişim kurabilir |
2 | Çevresi ile sözlü iletişim kurabilir |
3 | Benden dilini etkili kullanarak çevresiyle sözsüz iletişim kurabilir. |
4 | Biçimsel (Formal) İletişim kurabilir |
5 | Biçimsel Olmayan (İnformal) İletişim kurabilir |
6 | Örgüt dışı iletişim kurabilir |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
İletişim kavramı Tanımı, İletişim süreci ve çeşitleri , İletişim ögeleri ve özellikleri , İletişim engelleri Sözlü iletişim ,Sözlü iletişim teknikleri ,sözlü İletişim kuralları ,Sözlü iletişimde kullanılan araçlar ,etkili konuşma, yazılı iletişimin tanımı, teknikleri,kuralları, yazılı iletişimde kullanılan araçlar, yazılı dili düzgün kullanma, sözsüz iletişimde beden dili ve etkileri , giyim , kuşam kişisel imaj.Biçimsel ve biçimsel olmayan iletişim tekniklerini kullanabilme.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | iletişim kavramı, tanımı, iletişim süreci ve çeşitleri, İletişim öğeleri ve özellikleri; iletişim engelleri | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
2 | Sözlü iletişim teknikleri,sözlü iletişim kuralları,Sözlü iletişimde kullanılan araçlar ;Yüzyüze iletişim, Telefonla İletişim, Görüntülü ve sesli iletişim, | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
3 | Etkili konuşma, Ses tonlama, vurgulama , Dili düzgün kullanma | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
4 | Yazılı iletişimin tanımı, Yazılı iletişim teknikleri, Yazılı İletişim kuralları, Yazılı iletişimde kullanılan araçlar, Rapor, rapor hazırlama teknikleri, E-postayla İletişim, Örgüt içi ağ ile iletişim, Faks ile iletişim, Örgüt içi formlarla iletişim, Yazı Dilini düzgün kullanma | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
5 | Sözsüz iletişimin tanımı, Beden dili ve etkileri, Baş hareketlerinin anlamları, Göz teması ve önemi, Jest ve mimikler, Duruş, Mesafe kullanımı, Oturuş, Eller, Ayaklar, Giyim kuşam (simgesel iletişim), Kişisel İmaj | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
6 | Biçimsel iletişimde temel kavramlar, Örgüt İçi İletişim, | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
7 | Biçimsel iletişimde temel kavramlar, Örgüt İçi İletişim, | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
8 | Biçimsel İletişim Türleri | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
9 | Biçimsel İletişim Araçlar, Mesaj Takibi | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
10 | Biçimsel olmayan iletişimde temel Kavramlar Biçimsel Olmayan İletişimi Etkileyen Faktörler: | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
11 | İletişim Yöntemleri ( Sözlü, yazılı, sözsüz) Biçimsel İletişim Türleri ve Araçları, Mesaj Takibi | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
12 | Örgüt dışı iletişimde temel Kavramlar Örgüt dışı hedef kitle | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
13 | Örgüt dışı hedef kitle İle İletişimi Etkileyen Faktörler; İletişim Yöntemleri (Sözlü, yazılı, sözsüz ) | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
14 | Biçimsel İletişim Türleri ve Araçları ( Dikey, Yatay, Çapraz) Mesaj takibi, mevzuat | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
Ders öğretim Görevlisinin notları/
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Ev Ödevi | 2 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Seminer | 1 | 10 | 10 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ev Ödevi | 2 | 6 | 12 |
Toplam İş Yükü (saat) | 102 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 1 | ||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 1 | |||||||||
ÖÇ 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | |||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | |||||||||
ÖÇ 5 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | |||||||||
ÖÇ 6 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 |