Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ADSÖL-040 | Güzel Sanatlar | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Sanat tarihinin tanımı, tarih öncesi çağlarda Anadolu, Anadolu’da köklü uygarlıkların sanatı ( Hitit, Urartu, Frigya, Lidya, Yunan-Roma) Rönesans. XIX.yy ve sonrası Sanat Kavramları-Akımları öğretilmesi.
Öğretim Görevlisi Emel ÇENET
1 | Sanatın tanımını yapar. |
2 | M.Ö.ve M.S. Anadoludaki sanat akımları hakkında bilgi sahibi olur. |
3 | Rönesans ve 19.yy sanat akımları hakkında bilgi sahibi olur. |
4 | Orta aysa Türk sanatı hakkında bilgi edinir |
5 | Selçuklu sanatı hakkında bilgi edinir |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Sanat tarihinin tanımı, tarih öncesi çağlarda Anadolu, Anadolu’da köklü uygarlıkların sanatı ( Hitit, Urartu, Frigya, Lidya, Yunan-Roma) Rönesans. XIX.yy ve sonrası Sanat Kavramları-Akımları.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Konular (Teorik) Sanat nedir. Sanat tarihi gelişimi. M.Ö. Sanat tarihi. M.S. Sanat tarihii Anadolu'da sanat ve sanatın gelişmesi. Hitit, Urartu, Frigya, Llidya. Yunan sanatı, Bizans ve Grit sanatı. Roma ve Rönesans sanatı. Barok Sanatı Barok Sanatı Gotik Sanatı 19.yy ve 20.yy sanat akımları | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
2 | M.Ö. Sanat tarihi. | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
3 | M.S. sanat tarihii | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
4 | Anadolu'da sanat ve sanatın gelişmesi. | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
5 | Hitit,Urartu,Frigya,Lidya sanatı. | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
6 | Hitit,Urartu,Frigya,Llidya sanatı. | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
7 | Yunan sanatı, | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
8 | Yunan sanatı, | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
9 | Bizans ve Grit sanatı. | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
10 | Roma ve Rönesans sanatı. | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
11 | Roma ve Rönesans sanatı. | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
12 | Barok Sanatı ,Gotik Sanatı | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
13 | İslam ve Doğu Sanatı | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
14 | 19.yy ve 20.yy sanat akımları | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
Gombrich, E.H. (2014) Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Quiz | 2 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 2 | 4 | 8 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 6 | 1 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Okuma | 10 | 2 | 20 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 2 | 4 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 75 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 2 | 2 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | 2 | 2 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | 2 | 2 | |||||||||||||
ÖÇ 4 | 2 | 2 | |||||||||||||
ÖÇ 5 | 2 | 2 |