GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MAT001 MATEMATİK Seçmeli Ders Grubu 2 4 3,00

Önlisans


Türkçe


Bu derste, öğrencilerin matematiksel bir alt yapı oluşturması, çalışma alanlarıyla ilgili problemlerini tanımlaması ve analitik düşünme yeteneği kazanması amaçlanmaktadır.


Öğr.Gör.Kadriye BAŞAR Öğr.Gör.Halis Aykut COŞKUN Öğr.Gör.Kenan KORKMAZ


1 Karşılaştığı problemlere analitik çözümler sunar.
2 Teknik problemlerin çözümüne yönelik hesaplamaları yapar.
3 Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak problemleri analiz eder, değerlendirir.
4 Matematik bilimindeki kavramları, teorileri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirerek, karşılaşılan problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışmalar yapar, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir.
5 Mesleki alanının gerektirdiği düzeyde matematik bilgisine sahip olur.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Temel Kavramlar (Sayılar) Rasyonel Sayılar ve Ondalık Kesirler Sayı Sistemleri ve Basamak Kavramı Faktöriyel- Taban Aritmetiği Asal Çarpanlar ve Tam Bölen Sayısı Bölme ve Bölünebilme Kuralları EKOK-EBOB Basit Eşitsizlikler- Mutlak Değer Üslü Sayılar Köklü Sayılar Çarpanlara Ayırma ve Özdeşlikler Denklem Çözme Problemler Permütasyon- Kombinasyon- Olasılık


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Temel kavramlar (Sayılar) Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. Ders notları ve sunumlarının hazırlanması.
2 Rasyonel sayılar ve ondalık kesirler Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. Ders notları ve sunumlarının hazırlanması.
3 Sayı sistemleri ve basamak kavramı Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. Ders notları ve sunumlarının hazırlanması.
4 Faktöriyel, taban aritmetiği Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. Ders notları ve sunumlarının hazırlanması.
5 Asal çarpanlar ve tam bölen sayısı Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. Ders notları ve sunumlarının hazırlanması.
6 Bölme ve bölünebilme kuralları Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. Ders notları ve sunumlarının hazırlanması.
7 Ortak katların en küçüğü ve en büyük ortak bölen Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. Ders notları ve sunumlarının hazırlanması.
8 Basit eşitsizlikler, mutlak değer Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. Ders notları ve sunumlarının hazırlanması.
9 Üslü sayılar Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. Ders notları ve sunumlarının hazırlanması.
10 Köklü sayılar Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. Ders notları ve sunumlarının hazırlanması.
11 Çarpanlara ayırma ve özdeşlikler Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. Ders notları ve sunumlarının hazırlanması.
12 Denklem çözme Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. Ders notları ve sunumlarının hazırlanması.
13 Problemler Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. Ders notları ve sunumlarının hazırlanması.
14 Permütasyon, kombinasyon, olasılık Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. Ders notları ve sunumlarının hazırlanması.

Çelik, B., Cangül, İ.N., Çelik, N., Bizim, O., Öztürk, M., 2010. Temel Matematik. Dora Basım-Yayın, 5.Baskı. ISBN: 6059666558. Nobel Akademik Yayıncılık, Engin Bozacı, Sinan Çevik Meslek Yüksek Okulları İçin Matematik, Hüseyin Halilov



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Quiz 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 8 8
Quiz için Bireysel Çalışma 1 7 7
Toplam İş Yükü (saat) 70

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 2 4 1 2 5
ÖÇ 2 2 3 2 2 4
ÖÇ 3 2 3 2 2 3
ÖÇ 4 2 3 2 1 4
ÖÇ 5 3 3 4 3 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek