Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BTA713 | KARAKTER MODELLEME | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 5,00 |
Önlisans
Bu dersin amacı, 3 boyutlu bilgisayar modellerinin ve animasyonların nasıl yapıldığını ve tasarlandığını öğretmek ve 3Ds Max programı kullanarak 3 boyutlu eğitim içeriği geliştirmek.
Bölüm Öğretim Elemanları.
1 | 3 Boyutlu modelleme için gerekli olan, 2 boyutlu karakter tasarlayabilme ve çok açılı tasarım planlaması beceresine sahip olabilecekler. |
2 | Animasyon üretim ihtiyaçlarını karşılayabilecek konsept tasarım bilgisine sahip olacaklar. |
3 | 2 boyutlu tasarımları 3 boyutlu ortama aktarabilecekler |
4 | Tasarımının estetik boyutu hakkında fikir sahibi olma |
5 | Üç boyutlu animasyon yazılım ve materyallerini kullanarak tanımlayabilme |
Birinci Öğretim
YOK
YOK
3D modelleme, genel olarak bilgisayar grafikleri kullanarak 3D modelleme için özel programlar ile canlı veya cansız bir nesnenin üç boyutlu matematiksel modelinin geliştirilmesi sürecine denir. 3D modelleme süreci ile hazırlanan 3D modeller çoğu zaman 3D rendering denilen modelin gerçekçi bir görünüme kavuşmasını sağlayan araçlarla birlikte eş zamanlı olarak kullanılır. 3D modelleme sürecinde bilgisayar grafiklerinin verileri genellikle kullanıcı tarafından tıpkı heykel ve plastik sanatlara benzer şekilde adım adım işlenerek elde edilir. Çoğu zaman kullanıcı tarafından elle yapılan 3D modelleme, bazı durumlarda otomatik de yapılabilir. Otomatik yapılan 3D modellemeler, daha önce yapılmış algoritmalara belli değerlerin girilmesiyle veya 3D tarayıcı gibi çeşitli tarama cihazlarıyla yapılabilir. Örneğin hastanelerde kullanılan MR cihazları da bir çeşit 3D tarayıcı görevi görmektedir. Türkiye’de ve dünyada kullanım alanı oldukça geniş olan 3D modelleme, inşaatı yapılacak bir yapının üç boyutlu modelinin yapılması için kullanıldığı gibi imalatı yapılacak bir ürünün modelinin hazırlanması için de kullanılır. Günümüzde oyun ve animasyon dünyasının vazgeçilmez bir parçası halini alan 3D modellerin tarihi, kişisel bilgisayarlardan bile daha eskiye dayanır. Başta filmler, video oyunları, iç tasarım ve mimaride kullanılan 3D modellere, tıp sektöründe de anatomi gibi interaktif sunumlar için başvurulur. Bu kapsamda örnek uygulamalar incelenerek içeriğe uygun yeni 3D model tasarımları geliştirmek dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Eğitimde 3 boyutlu model ve animasyona giriş | Anlatım | ||
2 | 3 boyutlu modelleme ve animasyon programları, 3Ds Max programının temelleri, 3Ds Max programının menülerinin anlatılması, 3Ds Max te çalışma sahnelerinin kullanılması | Uygulama çalışmaları | ||
3 | 3 boyutlu modelleme temelleri, farklı modelleme yöntemlerinin özelliklerini açıklama, alt nesnelerle çalışma | Uygulama çalışmaları | ||
4 | Eğrilerle modelleme, 2 boyutlu nesnelerin alt nesneleri ile çalışma | Uygulama çalışmaları | ||
5 | Genişletme ve daraltma, Loft komutunun kullanımı, poligon kenarlarının yumuşatılması | Uygulama çalışmaları | ||
6 | Hareket grafikleri için modelleme, 2 boyutlu bazı düzenleyicileri kullanımı | Uygulama çalışmaları | ||
7 | Hareket grafikleri için modelleme | Uygulama çalışmaları | ||
8 | Hareket grafikleri için modelleme, 2 boyutlu bazı düzenleyicileri kullanma | |||
9 | Modelleme şeridi ile poligon modelleme, Nurbs modellemeye giriş, eğri ve yüzeyleri düzenleme | Uygulama çalışmaları | ||
10 | Materyal temelleri ve kullanımı, opaklığı ayarlama, işlemsel kaplama ve bitmapleri kullanma | Uygulama çalışmaları | ||
11 | Kamera oluşturma ve görüş açısını ayarlama, Aydınlatma temelleri ve sahne ışık ayarları | Uygulama çalışmaları | ||
12 | Anahtar kare animasyonları, geçiş animasyonu hazırlama, tekrarlayan animasyon oluşturma. | Uygulama çalışmaları | ||
13 | Hiyerarşiler, nesneleri birbirine bağlama ve bir hiyerarşiyi oynatma ve animasyonu en iyileştirme | Uygulama çalışmaları | ||
14 | Animasyon kontrolleri, denetleyicileri kavrama ve hareket panelini kullanma | Uygulama çalışmaları |
3D Studio Max (Kodlab yayınları)
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 65 |
Proje Hazırlama | 1 | 35 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 3 | 3 | 9 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
Uygulama/Pratik | 10 | 3 | 30 |
Proje Hazırlama | 2 | 3 | 6 |
Proje Sunma | 1 | 3 | 3 |
Proje Tasarımı /Yönetimi | 10 | 3 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 3 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 3 | 12 |
Ev Ödevi | 5 | 3 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 123 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 1 | |||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||||||
ÖÇ 5 |