GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
BTA702 REKLAMCILIK Seçmeli Ders Grubu 2 3 3,00

Önlisans


Türkçe


Bu dersin amacı; öğrencilerin reklamcılıkla ilgili temel kavramları, mecraları, süreçleri, kurumları ve yeni eğilimleri tanıyarak bir reklam kampanyasını çeşitli basamaklarıyla rasyonel bir şekilde planlayabilme becerisini kazanmalarını sağlamaktır.


Bölüm Öğretim Elemanları.


1 Reklamcılık kavramını ve pazarlamadaki yerini bilir.
2 Reklam iletişimi sürecini ve bileşenlerini kavrar
3 Reklam yaratımı süreci hakkında teorik donanım kazanır
4 Reklamcılıktaki yeni eğilimlerin öneminin farkında oluş
5 Reklamcılıkla ilgili kurum ve kuruluşları tanıyabilme

Birinci Öğretim


Ön koşul yoktur.


yok.


İletişim, pazarlama iletişimi ve reklam kavramları, reklam ortamları ve özellikleri, reklamın işleyiş süreci ve reklam etki modelleri, reklam kampanyalarının biçimlendirilmesi, reklam kampanyalarının planlanması üzerinde etkili olan unsurlar, reklam ajansları, medya ajansları, reklamcılıkla ilgili sektörel kuruluşlar, reklam ve etik, reklamcılıkta denetim mekanizmaları.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı - Kapsamı- İletişim, pazarlama iletişimi ve reklama ilişkin temel kavramlar
2 Reklamın Diğer Alanlarla İlişkisi
3 Reklam Ortamları ve Özellikleri
4 Açıkhava Reklam Ortamları Transit Reklam Ortamları İnternet Satış Yeri Reklam Uygulamaları Sinema
5 Reklamın İşleyiş Süreci Geleneksel Etki Modelleri
6 Reklam Kampanyası Kavramı Reklam Kampanyası Aşamaları
7 Reklam Kampanyası Aşamaları
8 Reklam Kampanyası Aşamaları 2
9 Reklam Etkililiğinin Ölçülmesi
10 Reklamcılıkta Yeni Eğilimler
11 Reklamcılıkta Yeni Eğilimler
12 Reklamcılıkla İlgili Kurumlar
13 Reklamcılıkla İlgili Ulusal ve Uluslararası Sektörel Kuruluşlar
14 Reklamda Etik ve Denetim

Elden, Müge. (2009). Reklam ve Reklamcılık. İstanbul: Say Yayınları. Ders Notları



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Quiz 2 70
Ev Ödevi 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Problem Çözümü 5 3 15
Soru-Yanıt 14 2 28
Gösterme 5 2 10
Okuma 5 2 10
Ev Ödevi 2 5 10
Toplam İş Yükü (saat) 73

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4 3
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek