GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MAT001 MATEMATİK Ders 1 1 4,00

Önlisans


Türkçe


Bu derste, öğrencilerin matematiksel bir alt yapı oluşturması, çalışma alanlarıyla ilgili problemlerini tanımlaması ve analitik düşünme yeteneği kazanması amaçlanmaktadır.


Öğr. Gör. Kübra COŞAR


1 Karşılaştığı problemlere analitik çözümler sunar.
2 Teknik problemlerin çözümüne yönelik hesaplamaları yapar.
3 Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak problemleri analiz eder, değerlendirir.
4 Matematik bilimindeki kavramları, teorileri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirerek, karşılaşılan problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışmalar yapar, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir.
5 Mesleki alanının gerektirdiği düzeyde matematik bilgisine sahip olur.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Temel Kavramlar (Sayılar) Rasyonel Sayılar ve Ondalık Kesirler Sayı Sistemleri ve Basamak Kavramı Faktöriyel- Taban Aritmetiği Asal Çarpanlar ve Tam Bölen Sayısı Bölme ve Bölünebilme Kuralları EKOK-EBOB Basit Eşitsizlikler- Mutlak Değer Üslü Sayılar Köklü Sayılar Çarpanlara Ayırma ve Özdeşlikler Denklem Çözme Problemler Permütasyon- Kombinasyon- Olasılık


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Temel kavramlar (Sayılar) Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap , Problem Çözme Ders notlarını gözden geçirme
2 Rasyonel sayılar ve ondalık kesirler Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap , Problem Çözme Ders notlarını gözden geçirme
3 Sayı sistemleri ve basamak kavramı Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap , Problem Çözme Ders notlarını gözden geçirme
4 Faktöriyel, taban aritmetiği Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap , Problem Çözme Ders notlarını gözden geçirme
5 Asal çarpanlar ve tam bölen sayısı Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap , Problem Çözme Ders notlarını gözden geçirme
6 Bölme ve bölünebilme kuralları Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap , Problem Çözme Ders notlarını gözden geçirme
7 Ortak katların en küçüğü ve en büyük ortak bölen Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap , Problem Çözme Ders notlarını gözden geçirme
8 Basit Eşitsizlikler, Mutlak Değer, Üslü sayılar Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap , Problem Çözme Ders notlarını gözden geçirme
9 Basit Eşitsizlikler, Mutlak Değer, Üslü sayılar Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap , Problem Çözme Ders notlarını gözden geçirme
10 Köklü sayılar Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap , Problem Çözme Ders notlarını gözden geçirme
11 Çarpanlara ayırma ve özdeşlikler Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap , Problem Çözme Ders notlarını gözden geçirme
12 Denklem çözme Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap , Problem Çözme Ders notlarını gözden geçirme
13 Problemler Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap , Problem Çözme Ders notlarını gözden geçirme
14 Permütasyon, kombinasyon, olasılık Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap , Problem Çözme Ders notlarını gözden geçirme

Çelik, B., Cangül, İ.N., Çelik, N., Bizim, O., Öztürk, M., 2010. Temel Matematik. Dora Basım-Yayın, 5.Baskı. ISBN: 6059666558. Nobel Akademik Yayıncılık, Engin Bozacı, Sinan Çevik Meslek Yüksek Okulları İçin Matematik, Hüseyin Halilov



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 70
Ev Ödevi 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 5 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 5 5
Ev Ödevi 1 5 5
Toplam İş Yükü (saat) 101

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 2 3 5
ÖÇ 2 1 5 5
ÖÇ 3 1 3
ÖÇ 4 2 2 5
ÖÇ 5 1 2 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek