Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MAT001 | MATEMATİK | Ders | 1 | 1 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu derste, öğrencilerin matematiksel bir alt yapı oluşturması, çalışma alanlarıyla ilgili problemlerini tanımlaması ve analitik düşünme yeteneği kazanması amaçlanmaktadır.
Öğr. Gör. Kübra COŞAR
1 | Karşılaştığı problemlere analitik çözümler sunar. |
2 | Teknik problemlerin çözümüne yönelik hesaplamaları yapar. |
3 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak problemleri analiz eder, değerlendirir. |
4 | Matematik bilimindeki kavramları, teorileri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirerek, karşılaşılan problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışmalar yapar, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir. |
5 | Mesleki alanının gerektirdiği düzeyde matematik bilgisine sahip olur. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Temel Kavramlar (Sayılar) Rasyonel Sayılar ve Ondalık Kesirler Sayı Sistemleri ve Basamak Kavramı Faktöriyel- Taban Aritmetiği Asal Çarpanlar ve Tam Bölen Sayısı Bölme ve Bölünebilme Kuralları EKOK-EBOB Basit Eşitsizlikler- Mutlak Değer Üslü Sayılar Köklü Sayılar Çarpanlara Ayırma ve Özdeşlikler Denklem Çözme Problemler Permütasyon- Kombinasyon- Olasılık
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Temel kavramlar (Sayılar) | Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap , Problem Çözme | Ders notlarını gözden geçirme |
2 | Rasyonel sayılar ve ondalık kesirler | Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap , Problem Çözme | Ders notlarını gözden geçirme |
3 | Sayı sistemleri ve basamak kavramı | Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap , Problem Çözme | Ders notlarını gözden geçirme |
4 | Faktöriyel, taban aritmetiği | Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap , Problem Çözme | Ders notlarını gözden geçirme |
5 | Asal çarpanlar ve tam bölen sayısı | Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap , Problem Çözme | Ders notlarını gözden geçirme |
6 | Bölme ve bölünebilme kuralları | Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap , Problem Çözme | Ders notlarını gözden geçirme |
7 | Ortak katların en küçüğü ve en büyük ortak bölen | Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap , Problem Çözme | Ders notlarını gözden geçirme |
8 | Basit Eşitsizlikler, Mutlak Değer, Üslü sayılar | Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap , Problem Çözme | Ders notlarını gözden geçirme |
9 | Basit Eşitsizlikler, Mutlak Değer, Üslü sayılar | Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap , Problem Çözme | Ders notlarını gözden geçirme |
10 | Köklü sayılar | Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap , Problem Çözme | Ders notlarını gözden geçirme |
11 | Çarpanlara ayırma ve özdeşlikler | Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap , Problem Çözme | Ders notlarını gözden geçirme |
12 | Denklem çözme | Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap , Problem Çözme | Ders notlarını gözden geçirme |
13 | Problemler | Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap , Problem Çözme | Ders notlarını gözden geçirme |
14 | Permütasyon, kombinasyon, olasılık | Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap , Problem Çözme | Ders notlarını gözden geçirme |
Çelik, B., Cangül, İ.N., Çelik, N., Bizim, O., Öztürk, M., 2010. Temel Matematik. Dora Basım-Yayın, 5.Baskı. ISBN: 6059666558. Nobel Akademik Yayıncılık, Engin Bozacı, Sinan Çevik Meslek Yüksek Okulları İçin Matematik, Hüseyin Halilov
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Ev Ödevi | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Ev Ödevi | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 101 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 2 | 3 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 1 | 5 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 1 | 3 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | 2 | 2 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 5 | 1 | 2 | 5 |