GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
CGL122 ÇOCUK VE DRAMA Ders 1 2 5,00

Önlisans


Türkçe


Dramaya ilişkin temel kavramları, amaç ve özellikleri, Dramanın Tarihsel Gelişimi, Dramanın Çocukların Gelişimine Etkisi, Oyun ve Eğitimde Drama İlişkisi, Eğitimde Dramanın Aşamaları, Eğitimde Drama Etkinliklerini Yapılandırmada Dramatik Kurgunun Bileşenleri, Eğitimde Drama Etkinliklerinin Planlanması, Drama Çalışmalarında Kullanılan Teknikler, Drama Etkinliklerinin Değerlendirilmesi ile ilgili bilgi kazandırmak.


Çocuk Gelişimi Programı Öğretim Elemanları


1 Drama ile ilgili bilgi kazanır.
2 Dramada kullanılan teknikler ile ilgili bilgi kazanır.
3 Dramada kullanılan teknikleri uygular.
4 Drama etkinliklerini planlar.
5 Drama etkinliklerini değerlendirir.

Birinci Öğretim


-


-


Drama hakkında bilgi sahibi olarak etkinliklerinde drama yöntemini kullanabileceklerdir.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Eğitimde Dramaya İlişkin Temel Kavramlar, Amaç ve Özellikler Beyin fırtınası
2 Eğitimde Dramaya İlişkin Temel Kavramlar, Amaç ve Özellikler Beyin fırtınası
3 Eğitimde Dramanın Tarihsel Gelişimi Beyin fırtınası
4 Eğitimde Dramanın Çocukların Gelişimine Etkisi Beyin fırtınası
5 Eğitimde Dramanın Çocukların Gelişimine Etkisi Beyin fırtınası
6 Oyun ve Eğitimde Drama İlişkisi Beyin fırtınası
7 Eğitimde Dramanın Aşamaları Beyin fırtınası
8 Eğitimde Dramanın Aşamaları Beyin fırtınası
9 Eğitimde Drama Etkinliklerini Yapılandırmada Dramatik Kurgunun Bileşenleri Beyin fırtınası
10 Eğitimde Drama Etkinliklerini Yapılandırmada Dramatik Kurgunun Bileşenleri Beyin fırtınası
11 Eğitimde Drama Etkinliklerinin Planlanması Beyin fırtınası
12 Eğitimde Drama Çalışmalarında Kullanılan Teknikler Beyin fırtınası
13 Eğitimde Drama Çalışmalarında Kullanılan Teknikler Beyin fırtınası
14 Eğitimde Drama Çalışmalarında Kullanılan Teknikler Beyin fırtınası

1. Aktaş Arnas, Y. Ve Adıgüzel, Ö. (Editörler) (2020). Erken Çocukluk Eğitiminde Drama. Pegem Akademi Yayıncılık. 2. Önder, A. (2017). Okul Öncesi Çocukları İçin Eğitici Drama Uygulamaları. Eğiten Kitap Yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Uygulama/Pratik 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Uygulama Sınavı 8 8 64
Rol Oynama / Dramatize Etme 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Okuma 10 1 10
Toplam İş Yükü (saat) 121

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 2 2 3 4 1 3 4 3 1 4 5 2
ÖÇ 2 2 2 3 4 1 3 4 3 1 4 5 2
ÖÇ 3 2 2 3 4 1 3 4 3 1 4 5 2
ÖÇ 4 2 2 3 4 1 3 4 3 1 4 5 2
ÖÇ 5 2 2 3 4 1 3 4 3 1 4 5 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek