Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CGL122 | ÇOCUK VE DRAMA | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Önlisans
Türkçe
Dramaya ilişkin temel kavramları, amaç ve özellikleri, Dramanın Tarihsel Gelişimi, Dramanın Çocukların Gelişimine Etkisi, Oyun ve Eğitimde Drama İlişkisi, Eğitimde Dramanın Aşamaları, Eğitimde Drama Etkinliklerini Yapılandırmada Dramatik Kurgunun Bileşenleri, Eğitimde Drama Etkinliklerinin Planlanması, Drama Çalışmalarında Kullanılan Teknikler, Drama Etkinliklerinin Değerlendirilmesi ile ilgili bilgi kazandırmak.
Çocuk Gelişimi Programı Öğretim Elemanları
1 | Drama ile ilgili bilgi kazanır. |
2 | Dramada kullanılan teknikler ile ilgili bilgi kazanır. |
3 | Dramada kullanılan teknikleri uygular. |
4 | Drama etkinliklerini planlar. |
5 | Drama etkinliklerini değerlendirir. |
Birinci Öğretim
-
-
Drama hakkında bilgi sahibi olarak etkinliklerinde drama yöntemini kullanabileceklerdir.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Eğitimde Dramaya İlişkin Temel Kavramlar, Amaç ve Özellikler | Beyin fırtınası | ||
2 | Eğitimde Dramaya İlişkin Temel Kavramlar, Amaç ve Özellikler | Beyin fırtınası | ||
3 | Eğitimde Dramanın Tarihsel Gelişimi | Beyin fırtınası | ||
4 | Eğitimde Dramanın Çocukların Gelişimine Etkisi | Beyin fırtınası | ||
5 | Eğitimde Dramanın Çocukların Gelişimine Etkisi | Beyin fırtınası | ||
6 | Oyun ve Eğitimde Drama İlişkisi | Beyin fırtınası | ||
7 | Eğitimde Dramanın Aşamaları | Beyin fırtınası | ||
8 | Eğitimde Dramanın Aşamaları | Beyin fırtınası | ||
9 | Eğitimde Drama Etkinliklerini Yapılandırmada Dramatik Kurgunun Bileşenleri | Beyin fırtınası | ||
10 | Eğitimde Drama Etkinliklerini Yapılandırmada Dramatik Kurgunun Bileşenleri | Beyin fırtınası | ||
11 | Eğitimde Drama Etkinliklerinin Planlanması | Beyin fırtınası | ||
12 | Eğitimde Drama Çalışmalarında Kullanılan Teknikler | Beyin fırtınası | ||
13 | Eğitimde Drama Çalışmalarında Kullanılan Teknikler | Beyin fırtınası | ||
14 | Eğitimde Drama Çalışmalarında Kullanılan Teknikler | Beyin fırtınası |
1. Aktaş Arnas, Y. Ve Adıgüzel, Ö. (Editörler) (2020). Erken Çocukluk Eğitiminde Drama. Pegem Akademi Yayıncılık. 2. Önder, A. (2017). Okul Öncesi Çocukları İçin Eğitici Drama Uygulamaları. Eğiten Kitap Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Uygulama/Pratik | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Uygulama Sınavı | 8 | 8 | 64 |
Rol Oynama / Dramatize Etme | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 121 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 2 | 2 | 3 | 4 | 1 | 3 | 4 | 3 | 1 | 4 | 5 | 2 |
ÖÇ 2 | 2 | 2 | 3 | 4 | 1 | 3 | 4 | 3 | 1 | 4 | 5 | 2 |
ÖÇ 3 | 2 | 2 | 3 | 4 | 1 | 3 | 4 | 3 | 1 | 4 | 5 | 2 |
ÖÇ 4 | 2 | 2 | 3 | 4 | 1 | 3 | 4 | 3 | 1 | 4 | 5 | 2 |
ÖÇ 5 | 2 | 2 | 3 | 4 | 1 | 3 | 4 | 3 | 1 | 4 | 5 | 2 |