Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KP001 | KARİYER PLANLAMA | Ders | 1 | 2 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Kariyer Planlama Dersinin temel amacı; kariyer bilinci oluşturmak, öğrencilerin farklı sektörler hakkında bilgi sahibi olmalarını, kendi gelişimleri için kullanabilecekleri araçları tanımalarını sağlamak, onları en verimli ve mutlu olacakları alanlara yönlendirmektir.
Öğr. Gör. Hamdi Kaya
1 | Kariyer Merkezlerinin ve Faaliyetlerinin Tanımlar |
2 | Öz farkındalığı artırır |
3 | Kariyer Seçeneklerinin Keşfeder |
4 | Becerilerini Geliştirir |
5 | Yetenek Kapısını Tanır |
Birinci Öğretim
---
---
Kariyer Planlama dersinin amacı, öğrencilerin kariyerlerini kendi zekâ, kişilik, bilgi, beceri, yetenek ve yetkinliklerine uygun olarak belirleyebilmeleri için yol göstermektir. Ders kapsamında; bu kavramlar hakkında farkındalık yaratılacak, öğrencilerin üniversite hayatları boyunca kariyerleri hakkında destek alabilecekleri Kariyer Merkezleri ve faaliyetleri tanıtılacak, Yetenek Kapısı kullanımı ve nasıl yararlanacağı gösterilecek ve farklı sektörlerde çalışma hayatı ile tanışma fırsatı sunulacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | *Kariyer planlama dersi nedir? *Kariyer merkezi nedir? *Kariyer merkezinin yarar sağlayacağı konular nelerdir? * Kariyer Merkezlerinden nasıl faydalanılır? | Ders Anlatımı, Soru-Cevap | Ders Notu Okumaları |
2 | Zekâ ve kişilik nedir? *Zekâ ve kişiliğin kariyer ile bağlantısı nedir? | Ders Anlatımı, Soru-Cevap | Ders Notu Okumaları |
3 | *Bilgi, beceri, yetenek, yetkinlik kavramları nelerdir? *Bu kavramların kariyer ile bağlantısı nedir? | Ders Anlatımı, Soru-Cevap | Ders Notu Okumaları |
4 | * İnce beceriler ve teknik beceriler nedir? *Öğrencilerin neden bu becerilere ihtiyacı var?* | Ders Anlatımı, Soru-Cevap | Ders Notu Okumaları |
5 | Kariyer ve kariyer ile ilişkili kavramların açıklanması | Ders Anlatımı, Soru-Cevap | Ders Notu Okumaları |
6 | *Üniversite hayatı boyunca öğrencilerin kariyerlerine katkı sağlamak için yapabilecekleri faaliyetlerin açıklanması. (Akademik, sosyal, sanatsal ve sportif etkinlikler) | Ders Anlatımı, Soru-Cevap | Ders Notu Okumaları |
7 | *Ulusal sivil toplum kuruluşları faaliyetleri ve gönüllü çalışma olanakları. Sivil toplum kuruluşu çalışanlarından öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler | Ders Anlatımı, Soru-Cevap | Ders Notu Okumaları |
8 | Ulusal sivil toplum kuruluşları faaliyetleri ve gönüllü çalışma olanakları. Sivil toplum kuruluşu çalışanlarından öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler | Ders Anlatımı, Soru-Cevap | Ders Notu Okumaları |
9 | * Kamu sektörü çalışanlarından kariyer hikâyeleri hakkında bilgilendirme ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler | Ders Anlatımı, Soru-Cevap | Ders Notu Okumaları |
10 | * Özel sektör çalışanlarından kariyer hikâyeleri hakkında bilgilendirme ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler | Ders Anlatımı, Soru-Cevap | Ders Notu Okumaları |
11 | * Akademisyenlerin kariyer hikâyeleri hakkında bilgilendirme ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler | Ders Anlatımı, Soru-Cevap | Ders Notu Okumaları |
12 | * Girişimcilerin kariyer hikâyeleri hakkında bilgilendirme ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler | Ders Anlatımı, Soru-Cevap | Ders Notu Okumaları |
13 | Yetenek Kapısı nedir? *Öğrenciler için faydası nedir? *Yetenek kapısının kullanımı nasıldır? *Özgeçmiş nasıl olmalıdır? | Ders Anlatımı, Soru-Cevap | Ders Notu Okumaları |
14 | *Bu derste öğrenciler Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından hazırlanmış olan değerleme formu ile dersi değerlendirecektir. | Ders Anlatımı, Soru-Cevap | Ders Notu Okumaları |
---
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 80 |
Quiz | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
--
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 1 | 8 | 8 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat) | 48 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | |
ÖÇ 1 | 2 | 1 | 2 | 5 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | 2 | 1 | 5 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 5 | 2 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 1 | 5 | 5 |