Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ADSÖL-019 | Stratejik Düşünce Analizi | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Bireyin stratejik düşünme yetkinliği, bu yetkinlikleri kullanarak kendine hem bireysel hem de kurumsal anlamda üstünlükler kurmasına yardımcı olan stratejiler geliştirmesini sağlar.
Öğr. Gör. Esra Akay
1 | Stratejik düşünmenin ne olduğunu bilir. |
2 | Kritik durumlarda stratejik düşünme sistemlerini kullanır |
3 | Karar verme süreci hakkında bilgi sahibi olur ve bunu problem çözmede kullanır |
4 | Problem çözme tekniklerini bilir ve yaşamının tüm alanlarında uygular |
5 | Farklı profillerdeki inanların nasıl karar verdiklerini bilir ve davranışlarının nedenlerini belirler |
Birinci Öğretim
Bulunmamaktadır
Bulunmamaktadır.
Düşünce temelleri Karar mekanizması Karar vermenin duygusal ve mantıksal boyutu Stratejik/taktik fark ve benzerlikleri Davranış Kişisel hedef belirleme ve birey Karar verme methodları Oyun teorisi Beyin haritaları Sağ/sol beyin kullanımı
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriğinin ve amaçların paylaşılması | Anlatım- Soru Cevap | Boysis üzerinden paylaşılan ders notları okunacaktır. |
2 | Düşünme Kavramı –Düşünme Süreci –Düşünme Türleri - Eleştirel Düşünme Yaratıcı Düşünme Ve Analitik Düşünme | Anlatım- Soru Cevap | Boysis üzerinden paylaşılan ders notları okunacaktır. |
3 | Altı Şapkalı Düşünme Tekniği | Anlatım- Soru Cevap | Boysis üzerinden paylaşılan ders notları okunacaktır. |
4 | Stratejik Düşünme Ve Temelleri | Anlatım- Soru Cevap | Boysis üzerinden paylaşılan ders notları okunacaktır. |
5 | Karar Verme Ve Stratejik Karar Verme Süreci | Anlatım- Soru Cevap | Boysis üzerinden paylaşılan ders notları okunacaktır. |
6 | KARAR VERME ÖRNEKLERİ | Anlatım- Soru Cevap | Boysis üzerinden paylaşılan ders notları okunacaktır. |
7 | Problem Çözme – Karar Verme Ve Stratejik Düşünme | Anlatım- Soru Cevap | Boysis üzerinden paylaşılan ders notları okunacaktır. |
8 | Düşünce Süreçleri ve Karar Mekanizması | Anlatım- Soru Cevap | Boysis üzerinden paylaşılan ders notları okunacaktır. |
9 | İkna ve İkna Stratejileri | Anlatım- Soru Cevap | Boysis üzerinden paylaşılan ders notları okunacaktır |
10 | Davranış Kavramı ve Sosyal Davranışın Temelleri | Anlatım- Soru Cevap | Boysis üzerinden paylaşılan ders notları okunacaktır |
11 | Sosyal Yapı ve Sosyal İlişkiler | Anlatım- Soru Cevap | Boysis üzerinden paylaşılan ders notları okunacaktır |
12 | Sosyal Etki - Uyma Davranışı ve Temel Stratejileri | Anlatım- Soru Cevap | Boysis üzerinden paylaşılan ders notları okunacaktır |
13 | Zaman Yönetimi ve Önceliklendirme: Zaman Yönetimi Stratejileri Ve Önceliklendirme Teknikleri | Anlatım- Soru Cevap | Boysis üzerinden paylaşılan ders notları okunacaktır |
14 | Stratejik Düşünmenin İş Yaşamında Kullanımı: Örgütlerde Stratejik Düşünme | Anlatım- Soru Cevap | Boysis üzerinden paylaşılan ders notları okunacaktır |
Mikael Krogerus,Karar Kitabı: Stratejik Düşünme Üzerine 50 Model, The Kitap yayaınları, Jay Heinrichs,Stratejik İkna,Diyojen Yayıncılık Susan Clayton, Strateji Geliştirme, 1999, Hayat Yayınları.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 80 |
Quiz | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Bulunmamaktadır.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 2 | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü (saat) | 77 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 |