GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SAP001 SAĞLIK HİZMETLERİNDE PAZARLAMA Seçmeli Ders Grubu 2 3 5,00

Önlisans


Türkçe


İşletmelerin temel fonksiyonlarından birisi olan pazarlama alanını sağlık sektörüne özel dinamikleri ile ele alarak, sağlık sektöründe pazarlamanın tekniği ve uygulamaları konusunda temel teorik bilgileri sunulurken uygulamada gereksinim duyulacak bilgi ve beceriyi edindirmekle beraber, sağlık yöneticisinin sağlık pazarlamasındaki etkin rol ve konumunun benimsetilmesi, stratejik pazarlama planı hazırlayabilecek yetilerin kazandırılması hedeflenmektedir


Yönetim ve Organizasyon Bölümü Sağlık Kurumları İşletmeciliği Programı Öğretim Elemanları


1 Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında, pazarlama teknik ve uygulamaları temel bilgilerini öğrenir
2 Kavram ve terminolojiye hâkim olmak. İşletme çevresinin pazarlama alanı ile olan ilişkilerini bilir
3 Stratejik pazarlama planı oluşturabilmek, uygulama, değerlendirme ve kontrol etme ile ilgili bilgi ve becerilere sahip olur
4 Sağlık Yöneticisinin sağlık pazarlamasındaki etkin rol ve konumunu benimser
5 Sağlık tüketicilerinin karar verme süreci ve bölümlendirilebilmesini kavrar

Birinci Öğretim


Yok


-


Bu ders, sağlık kurumlarında stratejik pazarlama yönetimi, pazarlama stratejileri ve pazarlama karması elemanlarını içermektedir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Genel Tanıtım ve Ders İçeriği Hakkında Bilgilendirme Ders Anlatımı, Soru-Cevap Ders Notu Okumaları
2 Pazarlama ve Sağlık Hizmetleri Pazarlamasının Gelişimi, Hizmetlerin Özellikleri Hizmet Sektörünün Gelişimi ve Sağlık Hizmetlerinin Özellikleri Ders Anlatımı, Soru-Cevap Ders Notu Okumaları
3 Tüketici Davranışları Ders Anlatımı, Soru-Cevap Ders Notu Okumaları
4 Pazarlama Bilgi Sistemleri ve Pazarlama Araştırması Ders Anlatımı, Soru-Cevap Ders Notu Okumaları
5 Pazar bölümleme, Hedef Pazar seçimi, Pazar konumlandırma, Büyüme stratejileri, Stratejik pazarlama planlaması Ders Anlatımı, Soru-Cevap Ders Notu Okumaları
6 Pazarlama karması elemanları: Ürün Ders Anlatımı, Soru-Cevap Ders Notu Okumaları
7 Pazarlama karması elemanları: Fiyat Ders Anlatımı, Soru-Cevap Ders Notu Okumaları
8 Pazarlama karması elemanları: Dağıtım Ders Anlatımı, Soru-Cevap Ders Notu Okumaları
9 Pazarlama karması elemanları: Tutundurma Ders Anlatımı, Soru-Cevap Ders Notu Okumaları
10 Pazarlama karması elemanları: İnsan, Mekan, Süreç Ders Anlatımı, Soru-Cevap Ders Notu Okumaları
11 Sağlık hizmetleri pazarlamasında yeni yaklaşımlar Ders Anlatımı, Soru-Cevap Ders Notu Okumaları
12 Markalaşma ve marka yönetimi Ders Anlatımı, Soru-Cevap Ders Notu Okumaları
13 Pazarlama Etiği Ders Anlatımı, Soru-Cevap Ders Notu Okumaları
14 Genel Tekrar Ders Anlatımı, Soru-Cevap Ders Notu Okumaları

Montague Brown, Healthcare Marketing Management, Health Care Management Review, An Aspen Publication, 1992, Philip Kotler and Roberta N. Clarke, Marketing for Health Care Organizations, Prentice Hall Inc., Englewood Cliffs, New Jersey, Philip Kotler, Soru ve Cevaplarla Günümüzde Pazarlamanın Temelleri, Acar Matbaacılık, Ocak 2006, İstanbul. (Çev. Ümit Şensoy), Yavuz Odabaşı, Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi, Sistem Yayıncılık, Nisan 2000, İstanbul, Diaver Tengilimoğlu, Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Siyasal Kitabevi, 2011



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Quiz 3 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 3 1 3
Derse Katılım 14 3 42
Soru-Yanıt 14 3 42
Beyin Fırtınası 14 3 42
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 2 1 2
Quiz için Bireysel Çalışma 3 1 3
Ev Ödevi 1 2 2
Toplam İş Yükü (saat) 137

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18
ÖÇ 1 5 4 5 5
ÖÇ 2 5 5 5
ÖÇ 3 5 4 5
ÖÇ 4 5 5 5
ÖÇ 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek