| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| ANS719 | SAĞLIK HİZMETLERİNDE İLETİŞİM | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Öğrencinin, iletişim ve önemini, iletişim kurma yolları, engel ve problemleri, iletişim türleri ve modelleri, örgütsel iletişimin anlamı ve işlevleri, etkin iletişimin özelliklerini kavramasını sağlamaktır.
Anestezi Programı Öğretim Elemanları
| 1 | İletişim ile ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olur. |
| 2 | İletişimin işlevi, amacı ve uygulanması konusunda bilgi sahibi olur. |
| 3 | İletişim çeşitlerini bilir ve uygular. |
| 4 | Dinlemenin iletişimdeki önemini anlayar ve uygulayar. |
| 5 | İletişim engellerini kavrar ve onları çözme becerisine sahip olur. |
| 6 | Örgütsel iletişimle ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibidir. |
Birinci Öğretim
Ön koşul bulunmamaktadır.
[Yok]
Sağlık kurumlarında etkili iletişim yolları, iletişimin kalitesi ve ikna edici iletişim kurma yöntem ve tekniklerini içerir.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Ders izlenesi ve ders hakkında bilgilendirme | ||
| 2 | İletişimin kavramsal çerçevesi | ||
| 3 | Kişilerarası iletişim ve kültür | ||
| 4 | Etkili iletişim ve doğru anlamak | ||
| 5 | Etkili iletişim ve doğru anlatmak | ||
| 6 | Sanal İletişim | ||
| 7 | Etkili iletişim ve toplumsal cinsiyet | ||
| 8 | İletişimde kalite | ||
| 9 | Etkili iletişimde konuşma ve dinleme | ||
| 10 | Etkili iletişimde konuşma ve dinleme | ||
| 11 | Etkileme, etkili iletişim ve ikna edici konuşma | ||
| 12 | Sözsüz iletişim | ||
| 13 | Hasta ve hasta yakını ile iletişim | ||
| 14 | Engelli bireyle ve olağanüstü durumlarda iletişim |
1. Güngör, N., & AYDIN, D. (2011). ĠletiĢim. Kuramlar YaklaĢımlar, Ankara: Siyasal Yayınevi. 2. Korkut, F. (2005). YetiĢkinlere yönelik iletiĢim becerileri eğitimi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(28), 143-149. 3. Sağlık Hizmetleri İletişim Süreci, Megep, 2015. 4. Eroğlu, E., Ataizi, M., Yüksel, N., & Yüksel, A. (2013). Etkili iletişim teknikleri. Anadolu Üniversitesi, 3.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 90 |
| Quiz | 1 | 10 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | |
-Staj bulunmamaktadır.
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Quiz | 1 | 1 | 1 |
| Tartışma | 7 | 1 | 7 |
| Soru-Yanıt | 7 | 1 | 7 |
| Beyin Fırtınası | 7 | 1 | 7 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
| Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 48 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | |
| ÖÇ 1 | 4 | 5 | 2 | ||||||||||||||
| ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | ||||||||||
| ÖÇ 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | ||||||||||
| ÖÇ 4 | 3 | 5 | 3 | ||||||||||||||
| ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 1 | |||||||||||
| ÖÇ 6 | 2 | 5 |