GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TOI710 TURİZMDE TANITIM Seçmeli Ders Grubu 2 3 3,00

Önlisans


Türkçe


Dersin amacı öğrencilerin uluslar arası turizm tanıtımı ile ilgili kavramlar, uluslar arası turizm tanıtım planlaması, kullanılan tanıtım araçları, özellikle Türkiye’nin ve aynı zamanda rakip ülkelerin uluslar arası turizm tanıtım faaliyetleri konularındaki kazanımlarını arttırmaktır.


Otel lokanta ve ikram hizmetleri bölümü öğretim elemanları


1 Pazarlama ve ilgili terimleri bilir
2 Pazarlama bileşenlerini açıklar.
3 Tüketim pazarlamasını bilir.
4 Tanıtım ve satışla ilgili örnekler verebilir.
5 Tanıtımla ilgili yeni projeksiyonlar üretebilir.

Birinci Öğretim


Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır.


Yok


Turizm tanıtımı kavramı, uluslararası tanıtım süreçleri, kullanılan araçlar, Türkiye tanıtım Stratejisi


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Uluslararası turizm kavramı ve uluslar arası turizm gelişimine genel bakış Uluslararası turizm kavramı ve uluslar arası turizm gelişimine genel bakış
2 Tanıtım, uluslar arası tanıtım, turistik tanıtım, uluslar arası turizm tanıtımı vb. kavramlar Tanıtım, uluslar arası tanıtım, turistik tanıtım, uluslar arası turizm tanıtımı vb. kavramlar
3 Tanıtma türleri (ekonomik, sosyo-kültürel, siyasal gibi) ve uluslar arası turistik tanıtıma etkileri Tanıtma türleri (ekonomik, sosyo-kültürel, siyasal gibi) ve uluslar arası turistik tanıtıma etkileri
4 Uluslar arası turizm tanıtım planı süreci ve aşamaları Uluslar arası turizm tanıtım planı süreci ve aşamaları
5 Uluslar arası turizm tanıtım planı süreci ve aşamaları Uluslar arası turizm tanıtım planı süreci ve aşamaları
6 Uluslar arası turizm tanıtımında kullanılan araçlar (reklam, halkla ilişkiler, lobicilik, enformasyon, fuarlar vb.) Uluslar arası turizm tanıtımında kullanılan araçlar (reklam, halkla ilişkiler, lobicilik, enformasyon, fuarlar vb.)
7 Uluslar arası turizm tanıtımında kullanılan araçlar (reklam, halkla ilişkiler, lobicilik, enformasyon, fuarlar vb.) Uluslar arası turizm tanıtımında kullanılan araçlar (reklam, halkla ilişkiler, lobicilik, enformasyon, fuarlar vb.)
8 Uluslar arası turizm tanıtımında kullanılan araçlar (reklam, halkla ilişkiler, lobicilik, enformasyon, fuarlar vb.) Uluslar arası turizm tanıtımında kullanılan araçlar (reklam, halkla ilişkiler, lobicilik, enformasyon, fuarlar vb.)
9 Uluslar arası turistik tanıtım sürecinde uyulması gereken kurallar Uluslar arası turistik tanıtım sürecinde uyulması gereken kurallar
10 Türkiye’nin ve rakip ülkelerin uluslar arası turistik tanıtımında görevli örgüt ve kurumlar Türkiye’nin ve rakip ülkelerin uluslar arası turistik tanıtımında görevli örgüt ve kurumlar
11 Türkiye'nin ve rakip ülkelerin uluslararası turistik tanıtımında görevli örgüt ve kurumlar Türkiye'nin ve rakip ülkelerin uluslararası turistik tanıtımında görevli örgüt ve kurumlar
12 Türkiye’nin uluslar arası turizm tanıtım faaliyetleri Türkiye’nin uluslar arası turizm tanıtım faaliyetleri
13 Türkiye Turizm Stratejisi (2023) belgesinde uluslararası turistik tanıtıma yönelik amaç ve hedefler Türkiye Turizm Stratejisi (2023) belgesinde uluslararası turistik tanıtıma yönelik amaç ve hedefler
14 Türkiye Turizm Stratejisi (2023) belgesinde uluslararası turistik tanıtıma yönelik amaç ve hedefler Türkiye Turizm Stratejisi (2023) belgesinde uluslararası turistik tanıtıma yönelik amaç ve hedefler

Turizmde Tanıtım ve Reklam, Ahmet Tolungüç, MediaCat Kitapları.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 80
Ev Ödevi 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 5 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 6 6
Ev Ödevi 1 6 6
Toplam İş Yükü (saat) 75

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 4 4 5
ÖÇ 2 4 3 4 4
ÖÇ 3 4 5 4
ÖÇ 4 3 4 4 3
ÖÇ 5 5 5 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek