Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TOI701 | GIDA VE PERSONEL HİJYENİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Hijyenin tanımını ve önemini, bakteriler, mayalar, küfler, virüsler ile ilgili bilgileri, patojen mikroorganizmalar ve bunların gelişme ortamları ile ilgili bilgileri, besin, bina, hava, su, personel hijyeni ile ilgili ilkeleri öğretmektir.
Otel lokanta ve ikram hizmetleri bölümü öğretim elemanları
1 | Hijyenin tanımını ve önemini kavrayabilir. |
2 | Bakteriler, mayalar, küfler, virüsler ile ilgili bilgileri kavrayabilir ve açıklar. |
3 | Yararlı, patojen mikroorganizmalar ve bunların gelişme ortamları ile ilgili bilgileri kavrayabilir ve açıklar. |
4 | Patojen bakterilerin gıdalara geçişi, gıda zehirlenmeleri ve bakterilerin gelişmesinin kontrol altına alınması ile ilgili bilgileri kavrayabilir ve açıklar. |
5 | Hijyenin, işletme faaliyetlerinin devamı için önemini kavrar |
6 | Yaşamın her alanında hijyen kurallarını uygulayabilir. |
7 | Besin, bina, hava, su, personel hijyeni ile ilgili ilkeleri kavrayabilir ve uygular. |
8 | Besinlerin bozulmasına neden olan kimyasal ve biyolojik etmenleri bilir. |
9 | Gıdaların üretimi, tüketimi ve denetlenmesine dair yönetmelik ve kararnameleri bilir. |
10 | Ambalaj tanımı ve ambalajlamada kullanılan malzemeleri bilir. |
Birinci Öğretim
Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Yok
Hijyen ve Sanitasyon Tanımı ve Önemi, Toplu Beslenme Sistemlerinde Hijyen ve Sanitasyon Besin Hijyeni Tanımı ve Önemi, Güvenli Gıda Hazırlanmasında Dikkat Edilmesi Gereken Kurallar, Personel Hijyeni Tanımı ve Önemi, Besinlerin Bozulma Nedenleri Besinlerin Bozulmasına Neden Olan Etmenler, Besinlerin Bozulmasına Neden Olan Biyolojik Etmenler, Besinlerin Bozulmasına Neden Olan Kimyasal Etmenler, Besinlerin Bozulmasına Neden Olan Fiziksel Etmenler, Ambalaj Tanımı ve Ambalajlamada Kullanılan Malzemeler, Gıda Katkı Maddelerinin Tanımı, Kullanım Amacı ve Sınıflandırılması, Gıdaların Üretimi, Tüketimi ve Denetlenmesine Dair Yönetmelik ve Kararnameler, Türk Gıda Kodeksi Yönetmeliği
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Hijyenin tanımı ve önemi | ||
2 | Beslenme, besin maddeleri ve beslenme hataları | ||
3 | Besin kirliliğine yol açan etkenler | ||
4 | Haccp | ||
5 | Bakteri bilgisi | ||
6 | Bakterilerin besinlere bulaşma yolları; Besin zehirlenmeleri | ||
7 | Güvenli gıda hazırlanmasında dikkat edilmesi gereken kurallar | ||
8 | Güvenli gıda hazırlanmasında dikkat edilmesi gereken kurallar | ||
9 | Besinlerin satın alınmasında hijyeni sağlama yolları | ||
10 | Besinlerin depolanması sırasında hijyeni sağlama yolları | ||
11 | Besinlerin hazırlanması, pişirilmesi ve servisi sırasında hijyeni sağlama yolları | ||
12 | Kişisel hijyenin sağlanması; Hijyeni sağlamada genel temizlik ve güvenlik ilkeleri | ||
13 | Hijyenin sağlanmasında deterjan, dezenfektanların kullanılması, çöplerin toplanması, haşere ve kemirgenlerle mücadele | ||
14 | Genel Tekrar |
1. Gıda ve Personel Hijyeni ( Prof. Dr. Sıdıka BULDUK), 2. Yiyecek İçecek İşletmelerinde Gıda Ve Personel Hijyeni ( Doç. Dr. Nilüfer KOÇAK).
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 80 |
Ev Ödevi | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 3 | ||||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 3 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 5 | 3 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 6 | 4 | 3 | |||||||||||||
ÖÇ 7 | 3 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 8 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 9 | 4 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 10 | 5 |