GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TOI112 KAT HİZMETLERİ YÖNETİMİ Ders 1 1 4,00

Önlisans


Türkçe


Bu ders ile öğrencilerin turizm sektörü içerisinde yer alan konaklama işletmelerinin kat hizmetleri departmanı hakkında bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır


Otel lokanta ve ikram hizmetleri bölümü öğretim elemanları


1 Turizm ve Otel işletmeciliği alanının temel ilkelerini kavrar.
2 Turizm ve Otel işletmeciliği mesleğinde mesleğiyle ilgili çağdaş teknolojilerin önemini kavrar.
3 Turizm ve Otel yönetimi fonksiyonlarını açıklayabilir.
4 Turizm ve Otel işletmelerinde yönetici yardımcılığı veya orta kademe yöneticilik konusunda nitelikli ara elemanı olarak sorumluluğunu bilir.
5 Alanı ile ilgili konularda ferdi veya grup olarak araştırma, geliştirme ve yürütme konularının önemini bilir.
6 Mesleği ile ilgili mevzuatı takip etmenin önemini bilir
7 Kat hizmetlerinin konaklama işletmeleri için önemini kavramak
8 Kat hizmetlerinin planlamasını yapmak
9 Kat hizmetlerinin kontrolünü yapmak
10 Kat hizmetleri departmanı ile ilgili bilgi ve becerilere sahip olacaklardır

Birinci Öğretim


Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır


Yok


Kat hizmetleri bölümünün konaklama işletmelerindeki yeri ve önemi, Kat hizmetlerinde mesleki ahlak kuralları, Kat hizmetleri hijyeni ve önemi, Kat hizmetleri bölümünde bulunması gereken araçlar, Temizlik araç ve gereçlerinin kullanımından sonra kaldırılması ve muhafazası, Kat arabası kullanımı ve hazırlanması, Temizlik metodları, Yatak yapımı, ilave yatak ve bebek yatağı hazırlanması, Konuk odalarının temizlenmesi Konuklarla iletişim, iş güvenliği.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Kat Hizmetleri Bölümü ve İşletme Açısından Önemi Kat Hizmetleri Bölümü ve İşletme Açısından Önemi
2 Kat Hizmetlerinde Personel İşleri Kat Hizmetlerinde Personel İşleri
3 Kat Hizmetlerinde Planlama Kat Hizmetlerinde Planlama
4 Kat Hizmetlerinde Bilgi Akışı Kat Hizmetlerinde Bilgi Akışı
5 Kat Hizmetlerinde Kontrol Kat Hizmetlerinde Kontrol
6 Kat Hizmetlerinde Bütçeleme Kat Hizmetlerinde Bütçeleme
7 Kat Hizmetlerinde Temizlik Kat Hizmetlerinde Temizlik
8 Müşteri Odalarının Dekorasyonu Müşteri Odalarının Dekorasyonu
9 Kat Hizmetlerinde Hijyen Kat Hizmetlerinde Hijyen
10 Kat Hizmetlerinde Hijyen Kat Hizmetlerinde Hijyen
11 Kat Hizmetlerinde Güvenlik Kat Hizmetlerinde Güvenlik
12 Çamaşırhane Yönetimi Çamaşırhane Yönetimi
13 Çamaşırhane Yönetimi Çamaşırhane Yönetimi
14 Genel Tekrar Genel Tekrar

1. Meryem Akoğlan (2011) Eskişehir, Kat hizmetleri yönetimi 2. SEYMEN Oya Aytemiz ve KARAGÖZ GÜL Melike, Konaklama İşletmelerinde Çağdaş Kat Hizmetleri Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara, 2003



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 80
Ev Ödevi 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 8 8
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Ev Ödevi 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 100

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 3 4
ÖÇ 3 5 2 3 5
ÖÇ 4 4 1
ÖÇ 5 2 2 2
ÖÇ 6 3 1 4
ÖÇ 7 1 5
ÖÇ 8 5 5 2
ÖÇ 9 3 5 2
ÖÇ 10 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek