GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MYD009 MESLEKİ YABANCI DİL II Seçmeli Ders Grubu 2 4 4,00

Önlisans


Türkçe


Bu ders öncelikle “Pre-Intermediate” düzeyde İngilizce gramer yapılarının açıklanması üzerinde yoğunlaşmaktadır. Bu yapılırken çeşitli yollarla bütün dil becerilerinin geliştirilmesi teşvik edilmektedir. Alıştırmalar dinleme, sözlü iletişim veya okuma-anlama becerileri veya bunların bir kombinasyonuna yönelik olarak işlenmektedir.


Otel lokanta ve ikram hizmetleri bölümü öğretim elemanları


1 Orta Düzeyde İngilizce gramer yapılarını öğrenir.
2 Günlük yaşamda kullanabilecekleri kelimeleri ve terimleri öğrenir.
3 Bir konu hakkında İngilizce olarak yorum yapar.
4 Okuduğu İngilizce parçaları kolaylıkla anlar
5 İngilizce konuşan biriyle iletişim kurar.

Birinci Öğretim


Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır.


Yok


İletişimle ilgili terimler, Zorunluluk ifadesi (have to), Ricalara karşılık verme, Telefon görüşmesi, Hava durumu, Karşılaştırma cümleleri, Farklı yerleri karşılaştırma, Hikaye, Coğrafi terimler, Karşılaştırma (superlatives), Bir Ülkeyi tarif etme, Ölçüler, Günlük Yaşam, Present Perfect, Kısa Mesajlar, Hikaye, Deneyimler hakkında konuşma, Yakın geçmiş ve geçmiş zaman


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Greeting guests at the front door, Giving directions, Escorting guests to places in the hotel
2 Telling guests about special features of rooms, Explaining hotel services, Helping guests at the bell desks, Directing guests to services they need
3 Handling guest requests in the housekeeping department, Stocking a linen cart, Cleaning and making up a room, Filling out a room vacancy report
4 Taking reservations by telephone, Registering guests at the front desk, Helping guests check-out, Understanding rules for dealing with guests
5 Setting up a banquet, Exploring jobs in the food and beverage department, Restaurant words
6 Following rules for personal appearance, Understanding rules for personal hygiene, Job shadowing
7 Handling guests complaints about service or policies, Dealing with complaints about other guests, Responding to complaints about rooms
8 Handling guests complaints about service or policies, Dealing with complaints about other guests, Responding to complaints about rooms
9 Understanding and enforcing safety rules, Handling medical emergencies, Fire procedures,
10 Explaining hotel security measures to guests, Filling out and accident report, Health and safety abroad
11 Focusing on behind-the-scenes workers, Understanding the systems for cleaning rooms, Following the schedules for heavy cleaning, Keeping the lobby clean and ready for the guests
12 Handling details in the housekeeping department, Taking monthly inventory, Focusing on details that pamper guests
13 Welcoming customers to a restaurant, Explaining the menu, Explaining the bill, Identifying the methods of cooking
14 General Revision and Exercises

1. English For Life, Tom Hutchinson, Oxford Press



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 80
Ev Ödevi 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 4 56
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 8 8
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 12 12
Ev Ödevi 1 8 8
Toplam İş Yükü (saat) 100

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 3 3 3 4
ÖÇ 2 4 4 4
ÖÇ 3 3 4 4
ÖÇ 4 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek