Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YAB125 | EVDE BAKIM HİZMETLERİ | Ders | 1 | 2 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencileri evde sağlık bakımında çeşitli hastalıklar ve önleyici işlemler hakkında temel bilgiler konusunda bilinçlendirmektir. Hemşirelik öğrencilerine seviyelerine göre erişkin iç hastalıkları, kronik hastalıklar, hemşirelik tanıları, belirti, bulgular ve hemşirelik bakımı hakkında detaylı bilgi verilir.
Dr.Öğretim Üyesi Nursel ÜSTÜNDAĞ ÖCAL
1 | Evde bakım kavramını tanımlar. |
2 | Huzurevi bakımını açıklar. |
3 | Edindiği bilgiler doğrultusunda evde bakım hizmeti verir. |
4 | Bakım planları için kanıta dayalı kılavuzlara uygun olarak geliştirir. |
5 | Evde bakım hizmetleri ile organizasyonda aktif roller üstlenir. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Bu dersin sonunda öğrenci aşağıdakileri anlamalı ve yapmalıdır; 1- Evde bakım kavramını tanımlayabilir, 2- Huzurevi bakımını açıklayabilir, 3- Elde edilen bilgiler doğrultusunda evde bakım hizmeti sunabilir, 4- Kanıta dayalı kılavuzlara göre geliştirebilir, bakım planları, 5- Evde bakım hizmetleri ile organizasyonda aktif roller üstlenebilen,
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Evde bakımın tanımı, evde bakımı anlama. | Soru-Cevap | Okuma |
2 | Dünyada ve Türkiye'de evde bakım hizmetinin gelişimi. | Soru-Cevap | Okuma |
3 | Ülkemizde evde bakım ve tedavi hizmetleri ve sağlık politikaları | Soru-Cevap | Okuma |
4 | Evde bakımda yönetim ve hemşirelik yaklaşımları. | Soru-Cevap | Okuma |
5 | Evde bakım hizmetinin gelişimi ve önemi, bir disiplin olarak sosyal hizmetlerin rolü. | Soru-Cevap | Okuma |
6 | Evde bakıma kültürel yaklaşım. | Soru-Cevap | Okuma |
7 | Evde Bakımda Yasal ve Etik Hususlar | Soru-Cevap | Okuma |
8 | Evde bakımda Ailede değerlendirme ve aile eğitimi evde bakım. | Soru-Cevap | Okuma |
9 | Evde bakımda iletişim ve iletişim sorunları | Soru-Cevap | Okuma |
10 | Evde bakımda normal yaşam döngüsü | Soru-Cevap | Okuma |
11 | Evde bakımda yaşanan psikolojik sorunlar ve baş etme yöntemleri. | Soru-Cevap | Okuma |
12 | Evde Enfeksiyon Kontrolü | Soru-Cevap | Okuma |
13 | Evde bakımda beslenme ve rehabilitasyon | Soru-Cevap | Okuma |
14 | Evde bakımda kronik hastalıklar | Soru-Cevap | Okuma |
1. Erdoğan S. "Evde Bakım Süreci" İ.Ü. Florance Nightingale Hemşirelik Yüksekokulu Evde Bakım Hemşireliği Eğitim Programı Kitabı, İstanbul, 2001; 1-28 Ocak. 2. Fadıloğlu Ç. (2004) “ Evde Bakım”, 1. Uluslararası Katılımlı Evde Bakım Kurs Kitabı, Edt. Fadıloğlu Ç., Ertem G., E.Ü. Basımevi, İzmir. 3. Fadıloğlu Ç. (2006) “ Evde Bakım Hizmetlerinin Gelişimi ve Önemi”, Evde Bakım Kitabı, Edit: Fadıloğlu Ç., Doğan F., Ertem G., Meta Basım, İzmir. 4. Widmer, A.G. (2002): Home Health Care Nursing, pp: 3-13, W.B. Saunders Company, Philadelphia, London, New York, St. Louis, Sydney, Toronto 5. . Rice, R. (2006): Home Care Nursing Practice: Concepts and Applications, Mosby, United States of America.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Örnek Vaka İncelemesi | 1 | 10 |
Ev Ödevi | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Örnek Vaka İncelemesi | 1 | 14 | 14 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 6 | 2 | 12 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Ev Ödevi | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 89 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | ||||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | |||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |