Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SVM001 | SAĞLIK VE MEDYA | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Sağlık İletişim uygulama ve analizlerinde sıklıkla kullanılan kuram ve modellerin öğrenilmesi, etik ilkeler ışığında kampanya süreci yöntem ve stratejilerini kullanabilme becerisi kazandırmak.
Öğretim Elemanları
1 | Sağlık iletişiminin amacını, önemini ve kapsamını tanımlar. |
2 | Sağlık iletişiminin kuram ve modellerini ayrıntılı olarak tanımlar. |
3 | Sağlık iletişimi ve etik süreçlerini tanımlar. |
4 | İlgili dergi, gazete ve tv programlarını izleme ve üzerinde tartışmayı ayrıntılı olarak açıklar. |
5 | Sağlıkla ilgili kamu spotları hazırlama ve sunma yöntemlerini belirler. |
Birinci Öğretim
Bu dersin ön koşul dersi yoktur.
-
Sağlık iletişiminin amaç, önem, kapsam, kuram, modelleri ve etik gibi temel konularını içerir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Sağlık iletişiminin amacı ve önemi, sağlık iletişiminin kapsamı | Beyin Fırtınası | Okuma |
2 | Sağlık İletişimi Kuram ve Modelleri | Beyin Fırtınası | Okuma |
3 | Medya tarihi, ilk sağlık haberleri ve ilk sağlık programları ve günümüzle mukayese edilmesi | Beyin Fırtınası | Okuma |
4 | Gazete, dergi ve televizyonda yer almak için ne gibi yöntemler izlenmesi gerektiği ve iletişimi | Beyin Fırtınası | Okuma |
5 | Sağlık okuryazarlığı ve medyadaki yansımaları, halkın sağlık okuryazarlık seviyesinin nasıl artırılacağı | Beyin Fırtınası | Okuma |
6 | Sağlık İletişimi ve Etik | Beyin Fırtınası | Okuma |
7 | Bir sağlık haberi ve tv programı hazırlama, duyurma ve tamamlama süreçleri | Beyin Fırtınası | Okuma |
8 | İlgili dergi, gazete ve tv programlarını izleme ve üzerinde tartışma | Beyin Fırtınası | Okuma |
9 | İlgili projeler geliştirme ve sunma | Beyin Fırtınası | Okuma |
10 | İlgili projeler geliştirme ve sunma | Beyin Fırtınası | Okuma |
11 | Sağlık medyasında yer almak üzere nasıl reklam hazırlanması gerektiği ve sağlıkta reklam yasakları | Beyin Fırtınası | Okuma |
12 | Sağlıkla ilgili kamu spotları hazırlama ve sunma | Beyin Fırtınası | Okuma |
13 | Sağlıkla ilgili kamu spotları hazırlama ve sunma | Beyin Fırtınası | Okuma |
14 | Sağlıkla ilgili kamu spotları hazırlama ve sunma | Beyin Fırtınası | Okuma |
• Çeşitli tezler, • Kitaplar, • İnternet kaynakları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 80 |
Ev Ödevi | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Rapor Hazırlama | 14 | 1 | 14 |
Proje Hazırlama | 7 | 1 | 7 |
Makale Kritik Etme | 4 | 1 | 4 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Okuma | 7 | 1 | 7 |
Toplam İş Yükü (saat) | 86 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | |
ÖÇ 1 | 3 | 5 | 4 | |||||||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 4 | ||||||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | ||||||||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | ||||||||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 |