Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ILT001 | İLETİŞİM | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Etkili iletişim konusunda bilgi sahibi edindirmek, Etkili iletişim becerilerini kullanabilmeyi öğretmek ve empatik beceri kazandırmaktır
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ
1 | Kişilerarası iletişimi tanımlar ve diğer iletişim türleri arasındaki yeri ve öneminin farkına varır. |
2 | İletişim becerilerini toplumsal yaşam içerisinde etkin bir biçimde kullanır ve karşılaştığı iletişim sorunlarını bu becerilerle çözer. |
3 | Etkin bir kişilerarası iletişim için gerekli olan öğeleri saptar; kendini açma, ifade etme gibi konularda bilgi edinir değişik iletişim stratejilerini oluşturur. |
4 | Kişilerarası iletişim çatışmalarının nedenlerini saptayarak bunlara ilişkin çözümleri tartışır. |
5 | Kişilerarası iletişim sürecinde etkili olan öğeleri tartışarak, temelde karşılaşılan sorunların çözümüne yönelik örnekleri değerlendirir. |
6 | Kişiler arası iletişim yöntem ve becerilerini kullanır. |
7 | Empati-sempati gibi kavramlar üzerinden kişilerarası iletişimin irdeler. |
8 | Uygulama örneği üzerinden iletişimin işlevlerinin saptar. |
9 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
10 | Mesleğin gerektirdiği bilişim ve iletişim becerilerini kullanır . |
Birinci Öğretim
YOK
YOK
İletişimle ilgili kuramlar; kişiler arası iletişimin aksiyomları (belitleri); kişiler arası iletişim ve kültür; kişiler arası iletişim ve birey; kişiler arası iletişim ve dinleme; kişiler arası iletişim ve etkililik; sözlü ve sözsüz iletişim; görüşme; kişiler arası iletişim ve ikna; algı, dil, bir rolü oynama ve doğaçlama; iletişim becerileri geliştirilerek yapıcı ilişkilerin kurulması, düşünceler ve duyguların olumlu bir şekilde paylaşılması; çatışma ortamlarında etkili iletişimin kurulmasını kapsamaktadır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | 1 İletişim ve iletişimde temel kavramlar | Soru - Cevap | Araştırma |
2 | 2 İletişim süreci ve özellikleri | Soru - Cevap | Araştırma |
3 | 3 İletişim türler | Soru - Cevap | Araştırma |
4 | İletişim engeller | Soru - Cevap | Araştırma |
5 | 5 Sözlü iletişim, konuşma ve dinleme becerileri | Soru - Cevap | Araştırma |
6 | 6 Sözsüz iletişim (beden dili) | Soru - Cevap | Araştırma |
7 | 7 Örgütsel İletişim | Soru - Cevap | Araştırma |
8 | 8 Örgütsel iletişim | Soru - Cevap | Araştırma |
9 | 9 İkna edici iletişim | Soru - Cevap | Araştırma |
10 | 10 Empatik iletişim | Soru - Cevap | Araştırma |
11 | 11 İletişim ve Çatışma | Soru - Cevap | Araştırma |
12 | 12 Çatışma yönetimi | Soru - Cevap | Araştırma |
13 | 13 Kişisel Alan Kullanımı/Proksemi ve Mekan Kullanımı | Soru - Cevap | Araştırma |
14 | 14 Sosyal Yaşamda Davranış Kuralları ; Görgü ve Nezaket | Soru - Cevap | Araştırma |
1. AKÇAY, Emrah, Külahıma Anlat, İstanbul, Abaküs Yayınları, 2017 AKTAŞ 2. KAN, Metin, Etkili İletişim, İstanbul, Mavi Çatı Yayınları, 2017 3. ALPASLAN, Ahmet, İnsan Okuma Sanatı, İstanbul, Arı Sanat Yayınları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Quiz | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Alan Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Seminer | 4 | 1 | 4 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Okuma | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 73 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | ||||||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | ||||||||||||||
ÖÇ 6 | 4 | 3 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 7 | 5 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 8 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 9 | 4 | 4 | 5 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 10 | 5 | 4 | 5 |