Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ILT001 | İLETİŞİM | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Etkili iletişim konusunda bilgi sahibi edindirmek, Etkili iletişim becerilerini kullanabilmeyi öğretmek ve empatik beceri kazandırmaktır
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ
1 | 1Yaşlı bakımı alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
2 | 2 Yaşlı bakımı alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanır. |
3 | 3 İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ ve sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını bilir ve bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerine ait temel bilimsel bilgileri mesleki uygulamalarında kullanır. |
4 | 4 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
5 | 5 Yaşlı bireyin sağlığını korur, geliştirir ve sağlıktan sapma durumlarında uygun girişimlerini planlar ve öğrendikleri doğrultusunda uygular. |
6 | 6 Kişiler arası iletişim yöntem ve becerilerini kullanır. |
7 | 7 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve karşılar. |
8 | 8 Sağlık ekibi içinde yeterli ve etkin biçimde rol alır. |
9 | 9 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
10 | 10 Mesleğin gerektirdiği bilişim ve iletişim becerilerini kullanır . |
Birinci Öğretim
YOK
YOK
İletişimle ilgili kuramlar; kişiler arası iletişimin aksiyomları (belitleri); kişiler arası iletişim ve kültür; kişiler arası iletişim ve birey; kişiler arası iletişim ve dinleme; kişiler arası iletişim ve etkililik; sözlü ve sözsüz iletişim; görüşme; kişiler arası iletişim ve ikna; algı, dil, bir rolü oynama ve doğaçlama; iletişim becerileri geliştirilerek yapıcı ilişkilerin kurulması, düşünceler ve duyguların olumlu bir şekilde paylaşılması; çatışma ortamlarında etkili iletişimin kurulmasını kapsamaktadır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | 1 İletişim ve iletişimde temel kavramlar | Soru - Cevap | Araştırma |
2 | 2 İletişim süreci ve özellikleri | Soru - Cevap | Araştırma |
3 | 3 İletişim türler | Soru - Cevap | Araştırma |
4 | İletişim engeller | Soru - Cevap | Araştırma |
5 | 5 Sözlü iletişim, konuşma ve dinleme becerileri | Soru - Cevap | Araştırma |
6 | 6 Sözsüz iletişim (beden dili) | Soru - Cevap | Araştırma |
7 | 7 Örgütsel İletişim | Soru - Cevap | Araştırma |
8 | 8 Örgütsel iletişim | Soru - Cevap | Araştırma |
9 | 9 İkna edici iletişim | Soru - Cevap | Araştırma |
10 | 10 Empatik iletişim | Soru - Cevap | Araştırma |
11 | 11 İletişim ve Çatışma | Soru - Cevap | Araştırma |
12 | 12 Çatışma yönetimi | Soru - Cevap | Araştırma |
13 | 13 Kişisel Alan Kullanımı/Proksemi ve Mekan Kullanımı | Soru - Cevap | Araştırma |
14 | 14 Sosyal Yaşamda Davranış Kuralları ; Görgü ve Nezaket | Soru - Cevap | Araştırma |
1. AKÇAY, Emrah, Külahıma Anlat, İstanbul, Abaküs Yayınları, 2017 AKTAŞ 2. KAN, Metin, Etkili İletişim, İstanbul, Mavi Çatı Yayınları, 2017 3. ALPASLAN, Ahmet, İnsan Okuma Sanatı, İstanbul, Arı Sanat Yayınları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Quiz | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Alan Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Seminer | 4 | 1 | 4 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Okuma | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 73 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | ||||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 3 | 4 | |||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 4 | |||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 4 | |||||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 4 | ||||||||||||||||
ÖÇ 6 | 5 | 4 | 3 | 4 | ||||||||||||||
ÖÇ 7 | 5 | 5 | 4 | |||||||||||||||
ÖÇ 8 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 9 | 5 | 4 | 4 | |||||||||||||||
ÖÇ 10 | 4 | 5 | 5 | 4 |