Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CGL127 | ÖĞRENME VE ÖĞRETME TEKNİKLERİ | Ders | 1 | 2 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Gelişim ve öğrenme; öğrenme kuramları; çocuklarda öğretme süreçleri; etkili öğretim yöntemleri ve teknikleri; etkili öğretim yöntemleri ve tekniklerini uygulama konularında öğrencilerin bilgi sahibi olması.
Çocuk Gelişimi Programı Öğretim Elemanları
1 | Gelişim ve öğrenme kavramlarını açıklar. |
2 | Öğrenme kuramlarını ifade eder. |
3 | Çocuklarda öğretme süreçlerini bilir. |
4 | Etkili öğretim yöntemleri ve tekniklerini açıklar ve uygular. |
5 | Öğretimde yöntem ve teknik seçiminin ve uygulanmasının eğitime katkılarını bilir. |
Birinci Öğretim
yoktur
yoktur
Gelişim ve öğrenme; öğrenme kuramları; çocuklarda öğretme süreçleri; etkili öğretim yöntemleri ve teknikleri; etkili öğretim yöntemleri ve tekniklerini uygulama
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve kaynaklar hakkında bilgi verilmesi | Anlatım | yoktur |
2 | Gelişim ve öğrenme | Anlatım, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Araştırma | Gelişim ve öğrenme kavramlarıyla ilgili araştırma yapmak |
3 | Gelişim ve öğrenme | Anlatım, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Araştırma | Gelişim ve öğrenme kavramlarıyla ilgili araştırma yapmak |
4 | Öğrenme kuramları | Anlatım, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Araştırma | Öğrenme kuramlarıyla ilgili araştırma yapmak |
5 | Öğrenme kuramları | Anlatım, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Araştırma | Öğrenme kuramlarıyla ilgili araştırma yapmak |
6 | Öğrenme kuramları | Anlatım, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Araştırma | Öğrenme kuramlarıyla ilgili araştırma yapmak |
7 | Çocuklarda öğretme süreçleri | Anlatım, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Araştırma | Çocuklar öğretme süreçleriyle ilgili araştırma yapmak |
8 | Çocuklarda öğretme süreçleri | Anlatım, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Araştırma | Çocuklar öğretme süreçleriyle ilgili araştırma yapmak |
9 | Etkili öğretim yöntemleri ve teknikleri | Anlatım, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Araştırma | Etkili öğretim yöntemleri ve tekniklerini araştırmak |
10 | Etkili öğretim yöntemleri ve teknikleri | Anlatım, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Araştırma | Etkili öğretim yöntemleri ve tekniklerini araştırmak |
11 | Etkili öğretim yöntemleri ve tekniklerini uygulama | Anlatım, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Araştırma | Etkili öğretim yöntemleri ve tekniklerine ilişkin uygulama örneklerini araştırmak |
12 | Etkili öğretim yöntemleri ve tekniklerini uygulama | Anlatım, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Araştırma | Etkili öğretim yöntemleri ve tekniklerine ilişkin uygulama örneklerini araştırmak |
13 | Etkili öğretim yöntemleri ve tekniklerini uygulama | Anlatım, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Araştırma | Etkili öğretim yöntemleri ve tekniklerine ilişkin uygulama örneklerini araştırmak |
14 | Etkili öğretim yöntemleri ve tekniklerini uygulama | Anlatım, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Araştırma | Etkili öğretim yöntemleri ve tekniklerine ilişkin uygulama örneklerini araştırmak |
1. Arı, A. Ed. (2018). Öğretim ilke ve yöntemleri. Eğitim Yayınevi. 2. Aydoğan, Y., Özyürek, A. ve Gültekin Akduman, G. (2018). Öğrenme ve öğretme teknikleri. Vize Yayıncılık. 3. Şanal, M. ve Çetinkaya M. (2023). Öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 90 |
Tartışma | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yoktur
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 1 | 5 | 5 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Toplam İş Yükü (saat) | 76 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | |||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |