Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CGL126 | ÇOCUK PSİKOLOJİSİ VE RUH SAĞLIĞI | Ders | 1 | 2 | 3,00 |
Önlisans
Çocuk ruh sağlığı ile ilgili temel kavramlar, çocuk ruh sağlığını etkileyen etmenler, çocukluk ve ergenlik döneminde görülen uyum ve davranış sorunları, çocuk ve ergenlerde ruhsal bozukluk konusunda yeterlilik kazandırmaktır.
Çocuk Gelişimi Öğretim Elemanları
1 | Ruh sağlığı ile ilgili temel kavramlar ve ruh sağlığının önemini açıklar. |
2 | Çocuk ruh sağlığını etkileyen etmenleri özetler. |
3 | Çocuklarda gelişim dönemlerine özgü sorunları tartışır. |
4 | Çocuklarda uyum ve davranış problemlerine neden olan etmenlere örnekler verir. |
5 | Uyum ve davranış problemlerine yönelik çözüm önerileri sunar |
6 | Çocuk ve ergenlerde ruhsal bozukluk belirtilerini tanımlar. |
7 | Çocuk ve ergenlerde ruhsal bozukluk belirtilerini değerlendirir. |
8 | Çocuk ruh sağlığı yönünden koruyucu etkenleri sıralar. |
9 | Problem durumunda aile ile işbirliği yapar. |
10 | Çocuk ve ergenlerde görülen ruhsal bozuklukların gelişime yansımalarını açıklar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Ruh sağlığı ile ilgili temel kavramlar, ruh sağlığının önemi, çocuk ruh sağlığını etkileyen etmenler, çocuklarda uyum ve davranış problemleri ve bu problemlere yönelik çözüm önerileri
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Ruh sağlığı ile ilgili temel kavramlar | Anlatım, Soru-cevap | Yok |
2 | Ruh sağlığının önemi | Anlatım, Soru-cevap | Yok |
3 | Çocuk ruh sağlığını etkileyen etmenler | Anlatım, Soru-cevap | Yok |
4 | Çocuklarda gelişim dönemlerine özgü sorunlar | Anlatım, Soru-cevap | Yok |
5 | Çocuklarda uyum ve davranış problemlerine neden olan etmenler | Anlatım, Soru-cevap | Yok |
6 | Uyum ve davranış problemlerine yönelik çözüm öneriler | Anlatım, Soru-cevap | Yok |
7 | Uyum ve davranış problemlerine yönelik çözüm öneriler | Anlatım, Soru-cevap | Yok |
8 | Ara sınavı | Anlatım, Soru-cevap | Yok |
9 | Çocuklarda uyum ve davranış problemlerinin örneklerle incelenmesi | Anlatım, Soru-cevap | Yok |
10 | Çocuk ve ergenlerde ruhsal bozukluk belirtileri | Anlatım, Soru-cevap | Yok |
11 | Çocuk ve ergenlerde ruhsal bozukluk belirtilerinin değerlendirilmesi | Anlatım, Soru-cevap | Yok |
12 | Çocuk ve ergenlerde görülen ruhsal bozukluklar | Anlatım, Soru-cevap | Yok |
13 | Çocuk ve ergenlerde ruh sağlığını korumaya yönelik etkinlikler | Anlatım, Soru-cevap | Yok |
14 | Çocuk ruh sağlığı yönünden koruyucu etkenler | Anlatım, Soru-cevap | Yok |
1. Yörükoğlu, A. 1997. Çocuk ruh sağlığı. Özgür Yayınları, İstanbul. 2. Nazik, B.2000. Çocuk ruh sağlığı. Ya-pa Yayınları, İstanbul. 3. Yavuzer, Haluk . 1999. Çocuk psikolojisi. 17 baskı. Remzi Kitapevi, İstanbul.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Makale Kritik Etme | 4 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Makale Kritik Etme | 4 | 4 | 16 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 76 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 1 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 5 | ||||||
ÖÇ 2 | 2 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | |||||||
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | ||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | |||||||
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | |||||||
ÖÇ 6 | 4 | 4 | 4 | 5 | |||||||||
ÖÇ 7 | 4 | 4 | 4 | 5 | |||||||||
ÖÇ 8 | 4 | 4 | 4 | 5 | |||||||||
ÖÇ 9 | 4 | 5 | 4 | 5 | |||||||||
ÖÇ 10 | 4 | 4 | 5 |