Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CGL123 | ÖZEL EĞİTİM II | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu ders ile özel eğitim alanında eğitim alan öğrencinin özel eğitim alanı konusunda bilgi sahibi olma yeterliliği kazandırılacaktır.
Çocuk Gelişimi Programı Öğretim Elemanları
1 | Özel eğitim teriminin tanımını ve kapsadığı alanı açıklar. |
2 | Özel gereksinimli çocukların hangi özelliklere sahip olduğunu açıklar. |
3 | Ülkemizdeki özel eğitim uygulamalarının dünü ve bugünü hakkında bilgi verir. |
4 | Kaynaştırma uygulamaların nasıl gerçekleştirildiğini anlatır. |
5 | Özel eğitim destek hizmetlerini örnekler vererek açıklar. |
Birinci Öğretim
-
-
Öğrenme güçlüğünü, bedensel engellileri, yaygın gelişim bozukluğu olan çocukları, zihinsel engellileri, üstün zekalı ve üstün yetenekli çocukları tanıma ve sınıflandırma, nedenleri, önleme ve erken tanı, eğitimleri.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Öğrenme güçlüğünü tanılama ve sınıflandırma, öğrenme güçlüğünün nedenleri | ||
2 | Öğrenme güçlüğünü önleme ve erken tanı, öğrenme güçlüğü olan çocukların eğitimleri Bedensel engellileri tanılama ve sınıflandırma, bedensel engellilik nedenleri | ||
3 | Bedensel engeli önleme ve erken tanı, bedensel engellilerin eğitimleri | ||
4 | Yaygın gelişim bozukluğu olan çocukları tanılama ve sınıflandırma | ||
5 | Yaygın gelişim bozukluğu nedenleri | ||
6 | Yaygın gelişim bozukluğunu önleme ve erken tanı | ||
7 | Yaygın gelişim bozukluğu olan çocukların eğitimleri | ||
8 | Vize Haftası | ||
9 | Zihinsel engellileri tanılama ve sınıflandırma, zihinsel engellilik nedenler Zihinsel engeli önleme ve erken tanı | ||
10 | Zihinsel engellilerin eğitimleri | ||
11 | Üstün zekalı ve üstün yetenekli çocukları tanılama ve sınıflandırma | ||
12 | Üstün zekalı ve üstün yetenekli çocuklarda erken tanı | ||
13 | Üstün zekalı ve üstün yetenekli çocuklarda erken eğitimleri | ||
14 | Öğrenme güçlüğünü tanılama ve sınıflandırma, öğrenme güçlüğünün nedenleri |
1. Diken, İ.H. (2013). Özel eğitime gereksinimi olan öğrenciler ve özel eğitim. Pegem Akademi. Ankara 2. Ataman,A. (Ed) (2003), Özel Gereksinimli Çocuklar, Özel Eğitime Giriş,Gündüz Yayıncılık. 3. Akçamete, G. (2009) Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimli Olana Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed.Akçamete, G.) Kök Yayıncılık, Ankara.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Quiz | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 3 | 1 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Rapor Hazırlama | 7 | 2 | 14 |
Rapor Sunma | 7 | 1 | 7 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 3 | 5 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 122 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | |||||
ÖÇ 2 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | |||
ÖÇ 3 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | ||||
ÖÇ 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | ||||
ÖÇ 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 |