GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
CGL123 ÖZEL EĞİTİM II Ders 1 2 5,00

Önlisans


Türkçe


Bu ders ile özel eğitim alanında eğitim alan öğrencinin özel eğitim alanı konusunda bilgi sahibi olma yeterliliği kazandırılacaktır.


Çocuk Gelişimi Programı Öğretim Elemanları


1 Özel eğitim teriminin tanımını ve kapsadığı alanı açıklar.
2 Özel gereksinimli çocukların hangi özelliklere sahip olduğunu açıklar.
3 Ülkemizdeki özel eğitim uygulamalarının dünü ve bugünü hakkında bilgi verir.
4 Kaynaştırma uygulamaların nasıl gerçekleştirildiğini anlatır.
5 Özel eğitim destek hizmetlerini örnekler vererek açıklar.

Birinci Öğretim


-


-


Öğrenme güçlüğünü, bedensel engellileri, yaygın gelişim bozukluğu olan çocukları, zihinsel engellileri, üstün zekalı ve üstün yetenekli çocukları tanıma ve sınıflandırma, nedenleri, önleme ve erken tanı, eğitimleri.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Öğrenme güçlüğünü tanılama ve sınıflandırma, öğrenme güçlüğünün nedenleri
2 Öğrenme güçlüğünü önleme ve erken tanı, öğrenme güçlüğü olan çocukların eğitimleri Bedensel engellileri tanılama ve sınıflandırma, bedensel engellilik nedenleri
3 Bedensel engeli önleme ve erken tanı, bedensel engellilerin eğitimleri
4 Yaygın gelişim bozukluğu olan çocukları tanılama ve sınıflandırma
5 Yaygın gelişim bozukluğu nedenleri
6 Yaygın gelişim bozukluğunu önleme ve erken tanı
7 Yaygın gelişim bozukluğu olan çocukların eğitimleri
8 Vize Haftası
9 Zihinsel engellileri tanılama ve sınıflandırma, zihinsel engellilik nedenler Zihinsel engeli önleme ve erken tanı
10 Zihinsel engellilerin eğitimleri
11 Üstün zekalı ve üstün yetenekli çocukları tanılama ve sınıflandırma
12 Üstün zekalı ve üstün yetenekli çocuklarda erken tanı
13 Üstün zekalı ve üstün yetenekli çocuklarda erken eğitimleri
14 Öğrenme güçlüğünü tanılama ve sınıflandırma, öğrenme güçlüğünün nedenleri

1. Diken, İ.H. (2013). Özel eğitime gereksinimi olan öğrenciler ve özel eğitim. Pegem Akademi. Ankara 2. Ataman,A. (Ed) (2003), Özel Gereksinimli Çocuklar, Özel Eğitime Giriş,Gündüz Yayıncılık. 3. Akçamete, G. (2009) Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimli Olana Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed.Akçamete, G.) Kök Yayıncılık, Ankara.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Quiz 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 3 1 3
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 14 1 14
Rapor Hazırlama 7 2 14
Rapor Sunma 7 1 7
Bireysel Çalışma 14 1 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 12 12
Quiz için Bireysel Çalışma 3 5 15
Toplam İş Yükü (saat) 122

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 4 3 5 4 5 4 4 5
ÖÇ 2 4 3 5 5 4 3 4 4 4 5
ÖÇ 3 4 3 5 5 4 4 4 4 5
ÖÇ 4 4 3 5 5 4 4 4 4 5
ÖÇ 5 4 3 5 5 4 4 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek