GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
CGL116 AİLE EĞİTİMİ Ders 1 1 3,00

Önlisans


Türkçe


Bu dersin amacı erken çocukluk eğitiminde aile eğitimin ve katılımının çocuğun gelişimi ve eğitimi açısından önemini kavrayabilme, ebeveynlerle çalışırken etkili iletişim kurmak için yollar geliştirme, ebeveynleri çocuğun eğitimine dahil etmek için stratejiler geliştirme, Türkiye'de uygulanan aileye yönelik uygulamalardan haberdar olma ve programlar hakkında bilgi edinmektir.


Çocuk Gelişimi Programı Öğretim Elemanı


1 Öğrenciler aile kavramını ve önemini tanımlar
2 Öğrenciler ailenin yapısını ve değerlerini özetler
3 Öğrenciler okul öncesi eğitimde aile katılımının önemini açıklar.
4 Öğrenciler aile katılımı ile ilgili etkinlikler planlar
5 Öğrenciler aile eğitimine yönelik yeni önerilerde bulunur
6 Türkiye'de ve diğer ülkelerde uygulanan aileye yönelik uygulamaları bilir.

Birinci Öğretim


-


-


Aile eğitimi ile ilgili temel kavramlar; aile eğitiminin önemi, hedefleri, ilkeleri; aile eğitimi modelleri; Türkiye'de ve diğer ülkelerde aile eğitimi uygulamaları; aile eğitim çalışmalarını planlama, uygulama ve değerlendirme; aile eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler; aile katılım çalışmaları (aile iletişim etkinlikleri, ailenin eğitim etkinliklerine katılımı, bireysel görüşmeler, ev ziyaretleri); 0-36 ay Çocukları İçin Eğitim Programı ile Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi (EBADER) ve Okul Öncesi eğitim programı ile Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi'nin (OBADER) incelenmesi.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı ve kaynaklar hakkında bilgi verilmesi
2 Aile eğitimi ile ilgili temel kavramlar
3 Aile eğitiminin önemi, hedefleri, ilkeleri
4 Aile eğitimi modelleri
5 Aile eğitim programlarının geliştirilmesi
6 Aile eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler
7 Türkiye'de ve diğer ülkelerde aile eğitimi uygulamaları
8 Vize Haftası
9 Türkiye'de ve diğer ülkelerde aile eğitimi uygulamaları
10 Aile İletişim Etkinlikleri
11 Aile katılım çalışmaları (aile iletişim etkinlikleri, ailenin eğitim etkinliklerine katılımı, bireysel görüşmeler, ev ziyaretleri)
12 Aile katılım çalışmaları (aile iletişim etkinlikleri, ailenin eğitim etkinliklerine katılımı, bireysel görüşmeler, ev ziyaretleri)
13 36 ay Çocukları İçin Eğitim Programı ile Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi (EBADER)
14 Okul Öncesi eğitim programı ile Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberim (OBADER).

1. Temel, Z. F. (2015). Aile Eğitimi ve Erken Çocukluk Eğitiminde Aile Katılım Çalışmaları. Anı Yayıncılık, Ankara. 2. Çağdaş, A. & Seçer, Z. (2008). Anne Baba Eğitimi. Kök Yayıncılık, Ankara. 3. Güler, T. (2010). Anne Baba Eğitimi. Pegem Akademi, Ankara 4. Milli Eğitim Bakanlığı (2013). 0-36 Ay Çocukları İçin Eğitim Programı İle Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi (EBADER). https://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/0-36ebaderegitimcikitap.pdf . 5. Milli Eğitim Bakanlığı (2013). Okul Öncesi Eğitim Programı İle Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi (OBADER). http://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/obader.pdf .



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Takım/Grup Çalışması 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 5 5
Tartışma 1 1 1
Rapor Hazırlama 1 5 5
Rapor Sunma 1 5 5
Bireysel Çalışma 14 1 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 5 5
Okuma 14 2 28
Rapor 1 1 1
Performans 1 2 2
Multirom CD Çalışması 10 1 10
Toplam İş Yükü (saat) 76

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 4 4 4 5
ÖÇ 2 4 4 4 5
ÖÇ 3 3 4 5 5
ÖÇ 4 4 4 5 4 5
ÖÇ 5 4 4 4 5
ÖÇ 6 3 4 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek