Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CGL115 | ÇOCUK EDEBİYATI VE MEDYA | Ders | 1 | 1 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Dünyada ve Türkiye'deki çocuk edebiyatını tanıtmak, meslekteki önemini kavratmak, Türkçe anadil etkinliklerini doğru planlanıp uygulanmasını sağlamak. Basılı yayınların yanı sıra görsel yayınları da eğitimde doğru kullanabilmek.
Çocuk Gelişimi Öğretim Elemanları
1 | Çocuklar için hazırlanan yayınları inceler. |
2 | Okul öncesi çocuklar için hazırlanan yayınları kullanabilir. |
3 | Çocuk edebiyatı ve çocuklara yönelik medya yayınlarını takip eder. |
4 | Çocuk edebiyatına ilişkin kavramları tanımlar. |
5 | Çocuk edebiyatının önemini ve özelliklerini yorumlar. |
Birinci Öğretim
-
-
Dünyada ve Türkiye’de çocuk edebiyatının gelişimi. Çocukluk evresinde, nitelikli çocuk kitapları ile tanışmanın önemi ve okuma kültürü edinmiş düşünen duyarlı bireylerin yetiştirilmesinde çocuk edebiyatı yapıtlarının işlevi. Basılı ve görsel çocuk yayınlarında bulunması gereken özellikler (tasarım, içerik, eğitsel). Bu özelliklerin çocuk edebiyatında Türk ve dünya klasiklerinden seçilen örnekler üzerinde incelenmesi. Niteliksiz yayınların çocuğun gelişimine olan olumsuz etkileri. Çocuk kitaplarının yaş gruplarına uygunluğu ve çocuk kitap ilişkisi. Çocuk edebiyatı türleri ( şiir, destan, masal, öykü, roman, tekerleme, bilmece v.b) özellikleri ve çocuğun gelişimine olan katkıları. Okulöncesi eğitimde Türkçe dil etkinlikleri ve bu etkinliklerin planlanmasında, uygulanmasında temel ilkeler ve dikkat edilecek noktalar. Türkçe dil etkinlikleri sırasında kullanılacak araç-gereç özellikleri. Etkinliğin uygulanmasında kullanılan yöntem ve teknikler.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Giriş | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Problem Çözme, Bireysel/Grup Çalışması | |
2 | Çocuk ve çocuk edebiyatı | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Problem Çözme, Bireysel/Grup Çalışması | |
3 | Çocuk kitaplarının çocuğun gelişim sürecine etkisi | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Problem Çözme, Bireysel/Grup Çalışması | |
4 | Çocuk edebiyatı türleri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Problem Çözme, Bireysel/Grup Çalışması | |
5 | Çocuk edebiyatı türleri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Problem Çözme, Bireysel/Grup Çalışması | |
6 | Çocuk kitaplarında fiziksel özellikler ve resimlendirme | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Problem Çözme, Bireysel/Grup Çalışması | |
7 | Fen ve matematik eğitiminde resimli çocuk kitapların kullanılması | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Problem Çözme, Bireysel/Grup Çalışması | |
8 | Drama eğitimi ve yaratıcılıkta resimli çocuk kitapların kullanılması | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Problem Çözme, Bireysel/Grup Çalışması | |
9 | Okuma yazmaya hazırlık çalışmalarında resimli çocuk kitapların kullanılması | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Problem Çözme, Bireysel/Grup Çalışması | |
10 | Sözcüksüz kitapların okul öncesi eğitimde kullanılması | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Problem Çözme, Bireysel/Grup Çalışması | |
11 | Öyküleştirme yöntemi | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Problem Çözme, Bireysel/Grup Çalışması | |
12 | Çocuk edebiyatı ve süreli yayınlar | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Problem Çözme, Bireysel/Grup Çalışması | |
13 | Çocuk edebiyatı ve medya | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Problem Çözme, Bireysel/Grup Çalışması | |
14 | Türkiye’de çocuk edebiyatı yayıncılığı | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Problem Çözme, Bireysel/Grup Çalışması |
Tacettin Şimşek- Okul Öncesinde Çocuk Edebiyatı ve Medya El Kitabı Prof. Dr. Sedat Sever- Çocuk ve Edebiyat Doç. Dr. Halil Aytekin- Çocuk ve Gençlik Edebiyatı
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 90 |
Ev Ödevi | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Quiz | 2 | 4 | 8 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 2 | 8 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ev Ödevi | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 79 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | |||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |