Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CGL114 | ÇOCUK VE OYUN | Ders | 1 | 1 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı, oyunun tanımı, önemi, gelişimi, toplumsal rolü; erken çocukluk döneminde oyunun eğitsel ve gelişimsel değerleri; oyun kuramları ve oyunu etkileyen faktörler; oyunun çeşitleri ve evreleri; oyun dağarcığını geliştirmek ve oyun etkinlikleri planlama ve uygulama konuları ile ilgili bilgi kazandırmak.
Çocuk Gelişimi Programı Öğretim Elemanları
1 | Oyunun tanımı, tarihçesi, eğitimdeki yeri ve önemini açıklar. |
2 | Erken çocukluk döneminde oyunun eğitsel ve gelişimsel değerlerini açıklar. |
3 | Oyunun kuramlarını, çeşitlerini ve evrelerini tanımlar. |
4 | Oyun etkinliklerini planlar. |
5 | Oyun etkinliklerini uygular. |
Birinci Öğretim
yoktur
yoktur
Erken çocukluk döneminde oyunun eğitsel ve gelişimsel değerleri; oyunun tanımı, önemi, gelişimi, toplumsal rolü; oyun kuramları ve oyunu etkileyen faktörler; oyunun çeşitleri ve evreleri; oyun dağarcığını geliştirmek; oyun etkinlikleri planlama ve uygulama.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve kaynaklar hakkında bilgi verilmesi | Oyun etkinliği örneği | Konu anlatımı, soru cevap, tartışma, gösterim, uygulama grup çalışması, gözlem ve değerlendirme | yoktur |
2 | Oyunun tanımı, önemi, gelişimi, toplumsal rolü | Oyun etkinliği örneği | Konu anlatımı, soru cevap, tartışma, gösterim, uygulama grup çalışması, gözlem ve değerlendirme | Oyunun tanımı ve önemiyle ilgili araştırmalar yapma |
3 | Oyunun tanımı, önemi, gelişimi, toplumsal rolü | Oyun etkinliği örneği | Konu anlatımı, soru cevap, tartışma, gösterim, uygulama grup çalışması, gözlem ve değerlendirme | Oyunun tanımı ve önemiyle ilgili araştırmalar yapma |
4 | Erken çocukluk döneminde oyunun eğitsel ve gelişimsel değerleri | Oyun etkinliği örneği | Konu anlatımı, soru cevap, tartışma, gösterim, uygulama grup çalışması, gözlem ve değerlendirme | Erken çocukluk döneminde oyunun gelişim alanları |
5 | Oyun kuramları ve oyunu etkileyen faktörler | Oyun etkinliği örneği | Konu anlatımı, soru cevap, tartışma, gösterim, uygulama grup çalışması, gözlem ve değerlendirme | Oyun kuramları ve oyunu etkileyen faktörlerle ilgili araştırmalar yapma |
6 | Oyunun çeşitleri ve evreleri | Oyun etkinliği örneği | Konu anlatımı, soru cevap, tartışma, gösterim, uygulama grup çalışması, gözlem ve değerlendirme | Oyunun çeşitleri ve evrelerini araştırmak |
7 | Oyun dağarcığını geliştirmek | Oyun etkinliği örneği | Konu anlatımı, soru cevap, tartışma, gösterim, uygulama grup çalışması, gözlem ve değerlendirme | Oyun dağarcığını geliştirecek oyunlar araştırmak |
8 | Oyun etkinlikleri planlama ve uygulama | Oyun etkinliği örneği | Konu anlatımı, soru cevap, tartışma, gösterim, uygulama grup çalışması, gözlem ve değerlendirme | Etkinlik için gerekli materyaller |
9 | Oyun etkinlikleri planlama ve uygulama | Oyun etkinliği örneği | Konu anlatımı, soru cevap, tartışma, gösterim, uygulama grup çalışması, gözlem ve değerlendirme | Etkinlik için gerekli materyaller |
10 | Oyun etkinlikleri planlama ve uygulama | Oyun etkinliği örneği | Konu anlatımı, soru cevap, tartışma, gösterim, uygulama grup çalışması, gözlem ve değerlendirme | Etkinlik için gerekli materyaller |
11 | Oyun etkinlikleri planlama ve uygulama | Oyun etkinliği örneği | Konu anlatımı, soru cevap, tartışma, gösterim, uygulama grup çalışması, gözlem ve değerlendirme | Etkinlik için gerekli materyaller |
12 | Oyun etkinlikleri planlama ve uygulama | Oyun etkinliği örneği | Konu anlatımı, soru cevap, tartışma, gösterim, uygulama grup çalışması, gözlem ve değerlendirme | Etkinlik için gerekli materyaller |
13 | Oyun etkinlikleri planlama ve uygulama | Oyun etkinliği örneği | Konu anlatımı, soru cevap, tartışma, gösterim, uygulama grup çalışması, gözlem ve değerlendirme | Etkinlik için gerekli materyaller |
14 | Oyun etkinlikleri planlama ve uygulama | Oyun etkinliği örneği | Konu anlatımı, soru cevap, tartışma, gösterim, uygulama grup çalışması, gözlem ve değerlendirme | Etkinlik için gerekli materyaller |
1. Güneş, M. ve Güneş, H. (2011). Öğretmen ve öğrenciler için yaşayan çocuk oyunları. Anı Yayıncılık. 2. Erduran, N. ve Yılmaz, M. (2018). Oyun dünyam dünyam oyun. Eğiten Kitap Yayıncılık. 3. Ulutaş, A. Ed. (2016). Okul öncesi eğitimde oyun. Eğiten Kitap Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Uygulama/Pratik | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
yoktur
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 2 | 1 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 1 | 14 | 14 |
Tartışma | 5 | 1 | 5 |
Rapor Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 5 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Ev Ödevi | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 92 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | |||||
ÖÇ 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 3 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 3 |